אוסקר סרטי האנימציה הקצרים

קרטון ברו העלו אמש (אך הייתי עצלן ועברתי על הרסס רק הבוקר) קישורים לצפייה ישירה – ונדמה לי שאפילו חוקית – לארבע מתוך חמשת הסרטים המועמדים לאוסקר סרטי האנימציה הקצרים (הוכרזו עתה! חם מהתנור!). כשירות לציבור אני מעתיק אותם לפה, ואפילו זורק עליהם שני שקל. אגב – כן, אני יודע שהפוסט הזה הרבה יותר מתאים להיות אייטם בפוסט גיקדום שיעלה פה בקרוב (כן! גיקדום חוזר בצורה חד פעמית!), אבל יש דברים שלא נשארים רלוונטיים אם לא מדווחים עליהם מהר.


[זה הזמן להמליץ על הבלוג Character Design, בלוג שמוקדש כמובן לעיצוב דמויות בסרטי אנימציה. קריאה מקסימה – לא למומחים בלבד. יש שם אפילו פוסט על הסרט הראשון ברשימה – French Roast]

לינקים:
French Roast
Granny O'Grimm's Sleeping Beauty
The Lady and the Reaper
A Matter of Loaf and Death

שימו לב שהסרט האחרון הוא באורך חצי שעה (גם כן קצר. מי אמר שזמן הוא מושג ייחסי) והוא של… וואלס וגרומיט! כן  -ויאיי – ו – וויפי קאי יאיי! הסרט היחיד שנפקד הוא Logorama, שמתוך חוסר כבוד לכך שאי אפשר לצפות בו ברשת לא קראתי עליו כלום. מארבעת הסרטים האהוב עלי הוא כמובן הסרט של וואלס וגרומיט. אבל אם לא נהיה משוחדים לרגע, אז נהיה מוכרחים לציין שהסרט הראשון, סרט פרנקופולי חזק ומאד פיקסרי (של השנים הראשונות) ברוחו, הוא סרט מצוין ביותר.

מה עוד? ראשית, קשה להאמין ש'מעונן חלקית' של פיקסר, הסרט שהוקרן לפני 'למעלה' לא הגיע לתחרות. אני אישית חיבבתי אותו – אם כי הוא באנאלי משהו. שנית – נחמד יהיה להכניס פה את זה שהפרס לסרטי האנימציה הקצרים הוא אחד החביבים עלי באוסקר. בעיקר כי אני מרגיש שזו אמנות שקצת פאסה מהעולם – חוץ מאצל סטודנטים מוכשרים – או תופעות יוצאות דופן כמו וואלס וגרומיט או פיקסר. אבל תור הזהב שלה, שברא כל מיני יצורים מופלאים כמו מיקי או באגס (מתי הם יהיו רשות הציבור? מתי?!) עבר מזמן-מזמן – הרבה לפני שנולדתי – ועם זאת היצירות מתור הזהב הזה היו הבסיס לילדותי. אח, ימים טובים.

6 תגובות

  1. Sharon הגיב:

    Yo
    חמווווד!
    הלינק לוולאס וגרומיט לא עובד יותר. נסה
    http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=49816402

  2. ניימן הגיב:

    תודה – עדכנתי.

  3. melquiadess הגיב:

    גם את logorama ניתן לראות עכשיו.
    חלק ראשון: http://www.youtube.com/watch?v=YJjc8qjE2co
    חלק שני: http://www.youtube.com/watch?v=GH4mBjqPXtY

    ותודה רבה על הלינקים לאחרים 🙂
    french roast פשוט נפלא עם הפרנקופיליות שלו, והזכיר לי קצת את שלישיית בלוויל בעיצוב הדמויות.
    וממש אהבתי את ההומור השחור של the lady and the reaper (אם כי העכברית שלידי קצת הזדזעה).

    את הדובדבן שבקצפת בדמות וואלס וגרומיט האהובים, אני שומר לאח"כ…
    אז עוד לא ראיתי

  4. ניימן הגיב:

    רגע לפני שאצפה בלוגורמה: הסרט החדש מבית שלישיית בולוויל יוצג בקרוב בבכורה עולמית בברלינאלה (פסטיבל הקולנוע של ברלין!). אני מתכנן, ובתקווה גם אצליח, להגיע לקופה שעה לפני הפתיחה ולהשיג כרטיס לבכורה העולמית. נשמע לי חלום כיף-כיף-כיפי.

  5. Idans הגיב:

    את הסרט של וואלס וגרומיט ניתן למצוא בחינם באתר yes וואלה עם תרגום לעברית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting