שישקו: חמארה בולגרית

לא סוגרת ת'פה, בלוגרית, ידידה יקרה – ועכשיו גם כותבת אורחת, ניסתה למשוך אותי עוד בביקור באפריל לשישקו. אפילו תאריך ושעה היו לנו, אבל הכל נפל בשניה האחרונה על עייפותה של אסטונית מותשת אחת. החודשים חלפו, ביקור חדש הגיע – ולא סוגרת ת'פה, למרבה הפלא, נשארה עדיין קבועה בשישקו. הפעם לא הצלחתי לחמוק, ובערב חמישי האחרון התייצבתי שם ב – 21:25 כמו שעון גרמני מקדים. כלומר: חמש דקות לפני הזמן.


[הי הי הי. אהמ. lol! rofl! זה <מתגלגל מצחוק על הרצפה>. מהדברים המצחיקים שהמוח האנושי המציא לנו. אורק שנוצר ממיסטר פוטאטו-הד. הוא הגיע מבחור שמתמחה בבניית מניאטורות. נראה שכיף להיות חבר שלו]

את חמשת הדקות האלו ביליתי בתדר. שמסתבר, ע"פ נדב לזר (ששמחתי לפגוש באקראיות), שהוא המקום הכי מגניב בעיר ברגעים אלו ממש. תחנת רדיו שהיא גם פאב – ושהיא בעיקר, אחרי 23:00 בלילה, מקום הומה לחלוטין שמאפשר לכוווולם להיראות ולראות אחד את השני. ב – 21 הוא היה רק חצי מלא ולכן חביב למדי. ב – 23 ומשהו, כשעזבתי את השישקו, התדר – והמדרכה שלפניו – היו הומים אנשים כמו תור ללחם ברוסיה הסובייטית. מלא מדי בשבילי, אבל איש איש וטעמו הוא.

מה משותף לשישקו ולתדר? שניהם ממוקמים בחצר האחורית של בית הכנסת הגדול של אלנבי. עוד פאב אחד ואפשר להתחיל לקרוא לזה 'לוקיישן'. השישקו הוא הגלגול הרביעי, לדעתי, של המבנה. קדמו לו הארצ'ר (המקסים!), סברנסקי (מעולם לא התחברתי אליו) ועוד מקום ששכחתי שמו. עם היד על הדופק? כמעט כלום לא השתנה בעיצוב המקום בשנים שעברו מאז הארצ'ר. התמונות על הקירות אחרות ואולי הכיסאות שונים (ואולי לא) – אבל עקרונית זה אותו הדבר.

מעבר לעיצוב, השישקו הוא מקום שונה לחלוטין מהשאר. באופי, זאת אומרת. אולי זה בגלל שבאתי עם לא סוגרת ת'פה – שמכירה את כל עובדי, קבועי ובעלי המקום – אבל הפאב הרגיש לי שמח בצורה יוצאת דופן. בעצם – אולי אלו שלוש השוטים חינם שקיבלנו בשעה וחצי שישבנו שם. נדיבות מדהימה לפי כל קנה מידה. לא רק ישראלי.

ראשית – לקחנו בירה. שמחתי לראות שיש בשישקו גינס (סטאוטים לא פופולריים בברלין). פחות שמחתי על המחיר (23 שקל) ועל תיאור הגדלים (בירה קטנה – רבע ליטר בערך. בירה גדולה – שליש ליטר. טיפ, אבל טיפה, מטעה). שותפתי לקחה את אחת משתי הבירות האחרות (טובורג נראה לי) שעלתה 19 ש"ח לשליש. אין חצי – וזה לא בסדר – אבל אף מקום לא מושלם, וקשה להילחם בתחנות הרוח של שליש ליטר בפאבים ברחבי העיר.

אז קיבלנו את הבירה. ושתי דקות אחרי זה הגיע גם שוט גראפה על חשבון הבית. 15-20 דקות עברו, והברמן נראה משקשק וטועם בקדחנות משהו בכד גדול שבסוף התגלה, כשהגיע השוט חינם, כזוברובקה, תפוחים ועוד משהו ששכחתי. ואז הזמנו עוד בירה – שאחריה הגיע עוד שוט, ונו – התחלתי להבין למה לא סוגרת ת'פה יוצאת משם תמיד מתנדנדת. רמז: זה לא בעיה ברגל שלה.

המוזיקה במקום הייתה אקלקטית למדי בהתחלה, ובהמשך עברה לישנה-מזרחית אוריינטלית. אקלקטית אני לא אוהב. מבחינתי עדיף סטייל מוזיקה שאינו חביב עלי אבל נותן אופי למקום מאשר שענטז חסר טעם. אז כשעברו לנוסטלגיה אוריינטלית לא התלוננתי כלל. אמרו לי (נחשו מי?) שבעבר הסגנון המוזיקלי היה… בולגרי יותר. ואני בעד שיוחזר, וישא"ק.

בסוף עזבתי מוקדם יחסית, היות וחיכתה לי בירה נוספת במקום אחר (אחד מהימים הללו). אבל לקח חשוב למוד-למדתי: אסור לפקפק בטעמה של לא סוגרת ת'פה.

כרטיס ביקור:
שם:
שישקו (לא סוגרת ת'פה מדברת על שישקו).
כתובת: הר סיני 2.
טיפ: אוכל. לא דיברתי על אוכל. היות ולא אכלתי שם. אבל טוענים שהוא מ-עו-לה. ומדי שבועיים מוצאים שם ביום שישי מנות עדתיות מוזרות. תשאלו במקום לעדכונים.
ציון: 8.2/10 (הנה ביקורת נוספת של עכברוש העיר).

15 תגובות

  1. zikit הגיב:

    גם אני אהבתי את הארצ'ר 🙂
    פעם רק עברתי עם חברים ליד שישקו להגיד שלום וקיבלנו צ'ייסר (לא נשארנו כי המטבח נסגר) אכן נדיבים

  2. אדי הגיב:

    אני הוספתי את שישקו לרשימת הקבועים שלי לאחרונה. זה מקום חביב עם אוכל נחמד – מנות קטנות ולא יומרניות (חבל שלא טעמת). אבל…זהירות ! יש מצב שהאופי של המקום משתנה. פעם הייתה שם באמת מוסיקה אתנית (כן, בולגרית גם) וכך זה צריך להישאר כי זה נתן אופי למקום. פעם היו פחות יאפושניקים מאגניבים (זליגה מה"תדר" ?)ויותר אנשים שחוו יותר מ-3 עשורים על כדור ארצנו וגם זה נתן אופי למקום. האירוח הלבבי והצ'ייסרים נשארו וזה באמת אחלה אבל צריך להיזהר מאובדן האופי. אה, כן , גם מבחר קצת יותר גדול ומגוון של בירות לא יזיק. השבוע בכל אופן אני שוב שם.

  3. ניימן הגיב:

    זיקית: הארצ'ר היה נהדר. עם קצת יותר יחסי ציבור הוא היה הופך לאגדה שהייתה נשארת עד היום בחיים.

    אדי: היר היר. לגבי עניין האופי אני מתכוון. טוב שיש פאבים שלא מנסים להיות מגניבים – וכדאי שהם ישארו כאלה.

  4. יואו, יואו, יואו, איך הסמקתי לקרוא את הביקורת הזאת.

    כתבת את השם המפורש (לא סוגרת ת'פה) 6 פעמים (כן, ספרתי), החמאת המון, ומיד בא לי להוריד עוד בירה.

    השוט הראשון היה גרוזדובה רקיה. אחרי שתבוא לשם הרבה פעמים גם אתה תדע להגיד את זה. אפילו כשתהיה שיכור.

    רוצה רק להדגיש, שכשמדובר בימי שישי, זה שישי בצהרים, חגיגה בולגרית אמיתית.

    מקווה שאולי עוד תתחרט ותצטרף אלינו השבוע לחגיגות. יהיה שמייח.

  5. שישקו השמן הגיב:

    חברים

    ראשית תודה על המחמאות אנחנו באמת משתדלים
    ואדי יקר ,הסר דאגה מליבך המקום לא יהיה ולא היה מקום לבני העשרה
    לא בעיצוב ,לא באוכל, לא במוזיקה ולא בשום דבר אחר
    רק קח בחשבון שיש גם בני 20-30 שהם לא מאגניבים ומחפשים מקומות בילוי סולידים
    עם אוכל טוב ואלכוהול מיוחד ולהם קשה לנו לומר המקום לא לכם
    לגבי המוזיקה ניקח לתשומת ליבנו
    בכל מקרה תבורכו כולם והיידה שישקו

  6. בבירה והיין הם דווקא די חלשים לצערי בשישקו.
    עברתי שם במוצ"ש, התדר היה מפוצץ אבל בשישקו לא היה אף אחד.
    לא מבין את ההתלהבות המוגזמת מהתדר, אבל איש איש וטעמו כמו שאמרת

  7. ניימן הגיב:

    שישקו: אני עוד לא בן 30 ואני לא מחפש מקומות מאגניבים..

    עכברוש: בבירה הם לא היו להיט. אבל גינס די מספיק כדי לרצות אותי. אפשר לפתוח קבוצה בפייסבוק שמכריזה שכל מי שהולך לתדר הוא 'סחי' אם בא לך :]

  8. גינס מספיק, כמו שאמרת יש גם שאלה של מחיר…
    בתדר אפשר למצוא את כולם – חוץ תל אביביים מתלהבים, היפסטרים, סחים וכו'.

  9. ניימן הגיב:

    תגיד מה שתגיד על ה'סחים' – איכשהו המושג הזה תפס חזק. ממילה שלא הייתה קיימת בביקור הקודם שלי, היא הפכה לבת בית קבועה ברוב השיחות הפעם..

  10. קורא עלום הגיב:

    vהייתי בתדר פעם אחת, גם אני לא התלהבתי. מקום תל אביבי מדי ומגניב מדי, לא כוס התה שלי, אבל יש לזה מספיק קהל פה. אני מעדיף מקומות כמו הנורמן.

  11. ניימן, לא תאמין, הוסיפו חצי, ועולה 23 ש"ח. שאלתי אם זה בגלל מה שניימן כתב. שאלו אותי – מי זה ניימן…
    אבל מי זה משנה בגלל או בזכות מי, העיקר שיש חצי. ובמחיר שפוי.

  12. ניימן הגיב:

    ולא ענית לו 'מי זה שישקו?' ?!

    שמח לשמוע.

  13. עוזי הגיב:

    לא מבין מה כל ההייפ שבעלי המקום מנסים ליצור – בשורה התחתונה , סתם ספין שלהם לנסות ולהביא עוד כמה לקוחות שבסופו של דבר יצאו מאוכזבים!

    הפעם הראשונה והאחרונה שאני או החברים שלי חוזרים לשם…

  14. ניימן הגיב:

    על מה אתה מדבר? תגובה מאד מסתורית השארת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting