דירוג הספרים של סטיבן קינג ופלייליסט שירי מד"ב ופנטזיה עבריים

שני הלינקים היום מגיעים מהפייסבוק של קוראי הבלוג. שלא תגידו שאין פה דיאלוג דו-כיווני אינטרקטיבי דינמי!

רינת קורבט, למי שלא יודע, היא גם מידענית וגם חובבת מד"ב\פנטזיה. מה טבעי עבורה מלאנדקס את מלאי שירי המד"ב והפנטזיה בעברית?

פלייליסט הפנטזיה ארוך כמו הגלות כי אגדות זה נושא פופולרי שמתאים לשירים. פלייליסט המד"ב די קצר והמלצות מד"ב נוספות יתקבלו בברכה. בינתיים יש שם כמה שירים נהדרים כמו מכונת הזמן של רוקפור, שירים הזויים כמו פלאש גורדון(!) של עופרה חזה(!!) ואת השיר היחיד של צביקה פיק שאני אוהב: הרקדן האוטומטי.


[יצירת של Jan Ditlev Christensen הדני מ – io9]
———————————————
אני זוכר בדיוק מתי הפסקתי לקרוא ספרים של סטיבן קינג. זה היה בשנה האחרונה של התיכון אחרי שכבר קראתי עשרות, בלי צחוק, ספרים של קינג. בכמה האחרונים שבהם הרגשתי שזה "עוד מאותו הדבר" אבל איכשהו סחבתי. בדיוק אז קיבלתי את 'שק של עצמות' מחבר – ניסיתי לקרוא, ואחרי איזה עשרים עמודים פשוט לא יכולתי יותר וזנחתי אותו.

מאז, וזה כבר המון שנים, אני נטול קינג.

ואולי חבל. כי סטיבן קינג המשיך ליצור, הרחיב את האפוס של המגדל האפל לסוג של יצירת מופת לפי מה שמספרים ופירסם ספר מהולל על "איך לכתוב". בפייסבוק של ארז מצאתי יופי של לינק שמדרג את כל 64 הספרים של קינג לפי האיכות!

קראתי שבעה מתוך עשרת הראשונים שם, והם מעוררים כיסופים לקרוא את השאר. חסרים: על הכתיבה, 'Salem's Lot (רומן ערפדים?!) ו The Dead Zone על אדם שקולל ביכולת לראות את העתיד. בקרוב במדף הז'אנרי? אולי, נראה, בלי נדר – כי בכל זאת, יש סופרים טריים יותר לקרוא.

3 תגובות

  1. תודה על הפרגון ניימן:-) ותודה לממליצים על השירים! הוספתי לפלייליסט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting