יומיות 28.01.2015: האקתון של Gnu Radio בברלין, קינה לבלוגים, קוביה הונגרית בגודל 22X22, חמשת הגדולות של ההייטק ועוד

ביקרתי שלשום ב-Hack'n'tell בברלין והייתי נורא שלילי. יותר מדי פרוייקטים של מסיבות וצחוקים, ואני חושש שבגילי המתקדם אני מחפש משהו עם יותר בשר מאשר 'מגנייייייייב'.

למזלי היו שם החבר'ה של Gnu Radio. הם הגיעו מכל רחבי העולם כדי להשתתף בסופ"ש הקרוב ב-FOSDEM בבריסל (כנס תוכנה חופשית ענק). עד אז הם עורכים HackFest משלהם ב-C-base בברלין.

כדי להדגים כמה שהם מגניבים, הם פרצו את המיקרופון של ה-Hack'n'tell והוסיפו לו רעשים רנדומליים. אחרי זה ישבתי עם טום רונדו (Tom Rondeau), מנהל הפרוייקט, וקיבלתי קראש קורס על גלי רדיו

בגדול: הכל זה גלי רדיו. תקשורת סלולרית, wifi, מיקרופון אלחוטי וכמובן: רדיו. לטום היה גאדג'ט שעולה 700 דולר איתו הוא מנתח סקאלה ענקית של גלי רדיו. הוא יכול לקלוט ולהקליט עד עשרים תחנות רדיו בו זמנית (או לשדר). יש כאלה יותר זולים למתחילים בעשרים דולר: RTL-SDR.

מה שאני ממש רציתי זה כרטיס רשת שמתחבר לכמה רשתות wifi בו זמנית (וכך מאיץ את הרשת). זה חשוב בארצות מתפתחות כמו גרמניה עם אינטרנט בקאנטים.

תיאורטית אפשר לעשות כזה: זה דומה ללקלוט עשרים תחנות רדיו בו זמנית. מעשית אין, כי לזה ביקוש. גם כרטיסי רשת open source שאפשר לשחק איתם אין כיום (פעם היה אחד אבל הוא נקנה ע"י חברה מסחרית). הניימן ימשיך לגלוש לאיטו.

לינקים: שני לינקים בעברית:

הפוסט האחרון של הבלוג הסנטימנטלי הוא שירת הספד לבלוגים. מה לכל הרוחות אני עדיין עושה פה?!

הפוסט האחרון של רונן דורפן הוא שירה בתנועה. למה לכל הרוחות אתם לא קוראים את הבלוג שלו עדיין?!

תמונה: אני אחד האנשים האלה שמלהיב אותם שיש מקומות שבונים קוביה הונגרית בגודל 22X22 ומנסים לפתור אותה. הבלוג מאחל להם בהצלחה.

יומיות 28.01.2015: האקתון של Gnu Radio בברלין, קינה לבלוגים, קוביה הונגרית בגודל 22X22, חמשת הגדולות של ההייטק ועוד

בעקבות דיון על משחקי מוח (משחקים שמשחקים בעזרת גלי מוח), הגעתי ל-Throw trucks with your mind. שהוא המשחק עם השם הכי מדויק בעולם: חובשים קסדת EEG, חושבים ממש חזק, ואז זורקים משאיות.

אממה, אני די בטוח שהחיישנים קוראים הבעות פנים ולא באמת מחשבות. אז זה סוג של לרמות, והעתיד עוד טרם פה.

—————————

WebRTC היא טכנולוגיה נסיונית שמאפשרת לחבר שני דפדפנים אחד לשני ישירות (בלי לעבור דרך שרת). זה אומר שהרבה תוכנות כמו סקייפ יכולות לעבור סוף סוף לרשת. מה עוד מחבר אנשים ישירות? יאפ, שיתוף קבצים וביטורנט. קבלו את WebTorrent: ביטורנט אונליין בעזרת WebRTC. טרם עבד לי, אבל הרעיון אחלה.

—————————

התגלה המספר הראשוני הגדול ביותר הידוע עד כה (שהוא במקרה גם מספר מרסן). בתור מתמטיקאי אני נורא שמח על הגילוי ובאותה הנשימה גם אומר שמחת זקנתי.

—————————

אנשי ההייטק אוהבים לחשוב על עצמם בתור המערב הפרוע: כל שניה יכול איזה סטארטאפ חצוף לכבוש את העולם ולהשתלט על ההייטק. אבל המציאות שונה: כבר כמעט עשור שאנחנו נשלטים ע"י חמש חברות: גוגל, אמזון, מיקרוסופט, אפל ופייסבוק. מישהו רואה עצמו מתחרה נגדם? מקסימום הם יקנו אותו.

הניו-יורק טיימס מדווח שחמשת החברות עומדות להמשיך לשלוט בשוק בעתיד הנראה לעין.

—————————

ג'ים פטרסון, היסטוריון משחקים, מדווח שגארי גייגקס, ממציא מבוכים ודרקונים, שאל רעיונות חופשי ממשחק אנונימי מוקדם. גייגקס ידוע כאיש שישלם מליון דולר לפני שיתן קרדיט למישהו, אז זה לא נורא מפתיע.

—————————

נקנח ברשימת הסיסמאות הרעות הפופולריות ביותר של 2015. חברים, אל תשתמשו בהן! למה לכם לבחור '123456' כסיסמא, בזמן שאפשר לבחור ב-'<zNS04)42lBR34n' הקליט?

2 תגובות

  1. יהונתן הגיב:

    פטרסון שאל רעיונות, ולא השאיל אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting