יומיות 07.04.2016: העוגות הטעימות בברלין, מסמכי פנמה וגיבורים אנונימיים, ספרי המדב"פ הטובים ביותר באפריל ועוד

כתבתי על זה בעבר, אבל ישבתי שם פעמיים השבוע וראוי לחדד את הנקודה: לקפה קאטולקי בברלין יש את העוגות הטובות ביותר בעולם. נראה לכם שאני מגזים? אז כן, אני כנראה מגזים. אבל הן באמת משהו-משהו.

אזהרה: לא מתאים לאנשים שהמילה 'מתוק מדי' נמצאת בלקסיקון שלהם.

לינקים: אני יודע שדיברו על דליפת מסמכי פנמה במיינסטרים הישראלי. יודע. אבל כמה קישרו לכתבה המקורית של עיתון זוד דויטשה (באנגלית) שחשף את ההדלפה? אה אה? רק סחבק שכידוע מגניב מכולם או משהו כזה.

שווה לקרוא כדי כדי לשמוע על המדליף. הוא נשאר אנונימי ולא רצה תגמול כספי. 'למה אתה עושה את זה?' שאלו אותו. 'אני רוצה שהפשעים האלה יצאו לאור' הוא (או היא) ענה.

וזה גרם לי לחשוב. לא על הפרשה עצמה – היא מפתיעה כמו חמסין באוגוסט – אלא על גיבורים אנונימיים. נדמה לי שהעידן שלנו מלא בהם יותר מאי פעם. מסאטושי נגומוטו ממציא ביטקוין ועד הגיבור של מסמכי פנמה. אנשים שהשפיעו על חיינו בצורה דרמטית, אבל הודות לאמצעי ההצפנה המודרניים, ייתכן שמעולם לא נדע מי הם.

תמונה: קוני ויליס קורצה מהחומר ממנו קורץ ג'ורג' מרטין: אנשים שכותבים לאט אבל נהדר. השבוע נחשפה העלילה של הספר הבא שלה, Crosstalk. הוא מגיע יותר משש שנים אחרי הקודם (שזכה בהוגו). הרעיון העיקרי בו הוא מכשיר שנותן להקשיב לרגשות של אחרים.

רוצים לדעת משהו? לאורי פינק היה קומיקס כזה הרבה לפניה!

[התמונה נעלמה למרבה הצער]

חלק א' של רשימת ספרי המדב"פ של אפריל 2016 כוללת ארבעה ששווה לשים עליהם עין. חלק ב' יגיע בפוסט הבא, כי עצל אנוכי.

האחד הוא The Year’s Best Science Fiction & Fantasy מהדורת 2016 שאני כנראה לעולם לא אקרא, אבל אשמח שאחרים יקראו ויספרו לי עליו.

השני הוא The Emperor of the Eight Islands של ליאן הרן שמוכרת לקורא הישראלי מסיפורי האוטורי. בצורה טבעית היא יוצרת עולם פנטזיה בעל תרבות אסיאתית.

השלישי הוא The Everything Box של ריצ'רד קדרי, המספר על הרפתקאותיו של גנב חסין קסם בעולם מלא קסם.

הרביעי הוא Arena של הולי ג'נינגס. הוא מצטרף לגל סיפורי המציאות המדומה. בעתיד של הספר קרבות מציאות מדומה זה הכדורסל של היום, והגיבור הוא המייקל ג'ורדן של הסיפור. נשמע סטנדרטי עם פוטנציאל לכיף אדיר.

—————————

מיקרוסופט משווקת את ערכות הפיתוח של הולולנס במחיר השווה לכל נפש של 3000 דולר. במקרה ואין לכם 3000 דולר פנויים, אז תדעו שיש גם סימולטור פיתוח – והוא חינמי לגמרי.

—————————

אז ביטקוין יכול ב-2020 לצרוך אותה כמות חשמל כמו כל דנמרק! אומרת כתבה מהסוג שאמור להפחיד. ואני אומר: זה לא יקרה.

למה? ראשית, כי ההערכה שלהם היא הכי קיצונית שיש בעולם. ושנית: כי אני לא מאמין שביטקוין בתצורה הנוכחית שלו ישרוד.

הטכנולוגיה של ביטקוין, עם כמה שהיא עתידנית, כבר "מיושנת" כיום. יש גם מטבעות חדשים – Ethereum הוא ההכי פופולרי שבהם – שמשפרים את ביטקוין. אחד השיפורים האלה הוא צריכת אנרגיה מופחתת.

עכשיו, אני לא יודע אם אחד מהמטבעות הללו אי פעם יחליף את ביטקוין, אבל אין סיכוי שביטקוין ימשיך לשלוט אם הוא לא ישתפר. וחלק מהשיפורים יהיו צריכת אנרגיה מופחתת. במילים אחרות: דנמרק עדיין יותר בזבזנית.

—————————

בברלין מתחילים למכור תבלינים מחוות פנים-חנויות. שזה אומר: חוות פצפוניות בתוך החנות בהן מגדלים את העשבים למכירה. תראו את התמונות. זה כל כך מגנייייייייייייייייב.

—————————

Nvidia משיקה מחשב סופר העל שמתמחה ב-Deep Learning. למי שלא יודע: Deep Learning היא שיטת בינה מלאכותית. גוגל השתמשה בה לא מזמן כדי להביס בני אדם ב-Go (משחק לוח מסובך).

אני לא מבין שום דבר ב-deep learning, אבל זאת כן הזדמנות לומר משהו על מדע.

בחודשים האחרונים, כל פעם שאני נכנס לתחום חדש, מישהו בא ומציע, 'אולי תשתמש ב-Deep Learning?". אלו שמציעים הם לא עמחא. אלא מדענים או מומחים טכנולוגיים שיודעים קצת על Deep Learning.

כמובן שזה לא אומר שהשיטה מתאימה לבעיות שלי. יותר מזה, אם נניח שהיא לא שיטת קסם שפותרת כל דבר בעולם, אז סביר להניח שהיא לא מתאימה לצרכים שלי.

הרבה אנשים מתפלאים "איך זה שיש טרנדים במתמטיקה או מדע?". אז הנה, ככה: מישהו משתמש בשיטה מסוימת כדי לעשות משהו פופולרי. כל שאר המדענים רצים אחריו כמו עדר.

2 תגובות

  1. אמה הגיב:

    גיא וארז גלוסקא שהקימו את חברת אינפארם הברלינאית אשר בונה חממות קטנות לגידול מזון בתוך מבנים התחילו לפני שלוש שנים בערך עם קרוון לגידול מיקרו-עלים בגינה הקהילתית במוריצפלאץ.

    https://www.youtube.com/watch?v=br52Dkx0AJE&ebc=ANyPxKrOEXjkunvkzLMvKI41GiQfCZ3__djoJvvHzdy8jD8f-jm4l0qsofSs72d62Ph48Bp8k-bnoz2esE8T2JFIlFvCWJbv7w&nohtml5=False

    https://infarm.de/#infarm

    זה בהחלט מגננננניייייבבבבב!!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting