יומיות 15.05.2015: עדשות מגע חכמות, כל עיבודי ספרי המדב"פ, Tor ופייסבוק, היכל התהילה של המדב"פ ועוד

עבר כל כך הרבה זמן מאז היומיות האחרונות שאולי כדאי לשנות את השם לחודשיות? אניווי, הרבה לינקים. על רובם יש עובש קל.

לינקים: סמסונג (וגם גוגל, ובטח עוד חברות) עובדת על עדשות חכמות. שזה טוב, כי המשקפיים החכמים נכשלו, אז מן הסתם העדשות יצליחו. בעדשות תהיה מצלמה, מרקע קטן וגלאי תנועה.

הבעיה שאני רואה עם זה, היא שעיבוד המידע יתבצע בסמארטפון. זה מה שקורה בשעון החכם שלי, והסיבה שאני לא משתמש בו.

למה? כי מסתבר שהסמארטפון לא תמיד לידי. לפעמים הוא רחוק מדי. לפעמים הוא כבוי. לפעמים נגמרת הבטריה. לפעמים סתם לא בא לי לקחת אותו.

זה נשמע זניח, אבל העובדה שהשעון שלי לא היה תמיד חכם – אלא תלוי בסמארטפון – הפכה אותו ללא שמיש. יותר מדי פעמים באתי לעשות איתו משהו וגיליתי שזה לא עובד. פסיכולוגית, זה הוריד לי את החשק להשתמש בו.

תמונה: וורנר ברוס מפתחים סרט מרדפים בכיכובו של ספידי גונזלס! גירסת הלוני טונס של יוסאיין בולט! יש לזה פוטנציאל להיות מלא-כיף. הנה תחרות בין כל האצנים הבדיוניים. פייר, אין המון כאלה.

יומיות 15.05.2015: עדשות מגע חכמות, כל עיבודי ספרי המדב”פ, Tor ופייסבוק, היכל התהילה של המדב”פ ועוד

הזכרנו שעונים חכמים בפתיחה, ובדיוק מלאה שנה לשעון של אפל.

איך הצליח השעון? אין לדעת! כי אפל, חברה שבדר"כ משוויצה בנתוני המכירות שלה, סוגרת פיה כשזה נוגע לשעון.

אלו מן הסתם חדשות רעות. גם זה שלא ראיתי מעולם מישהו בברלין עם שעון חכם של אפל רומז שהשעון הוא לא להיט עולמי. הסטטוס של השעון כרגע הוא כמו זה של סגוואי: אם יש לך אותו, אתה נהפך ישר ל"בחור המוזר עם השעון".

—————————

יותר ממליון אנשים משתמשים בפייסבוק דרך כתובת ה-onion של פייסבוק ב-Tor, וזה מחרפן אותי.

כאילו, אני לא רואה מה הפואנטה בעניין. אתרי onion נועדו לשמור על פרטיות הגולש ופרטיות האתר. אבל מה לפייסבוק ולפרטיות? הרי כולם יודעים מי ספק האתר (פייסבוק), וכולם יודעים גם מי המשתמש (זה שנכנס לחשבון פייסבוק). מילא אם פייסבוק היו מרשים שמות בדויים בפרופילים. אבל הם לא – אז מה הפואנטה?

יש שני יתרונות שמצאתי בכל זאת. האחד הוא שפייסבוק לא יודעים איפה אתה נמצא פיזית. השני הוא שההצפנה שונה, ואולי יותר טובה, מזו של פייסבוק. מליון אנשים משתמשים בשירות בשביל היתרונות הללו? אני בספק.

—————————

סרטון אנימציה יפייפיה שמעביר את האווירה של שנות השלושים בארה"ב. יש שם כאילו מכונת זמן סטימפאנקית – אבל תתנו לזה לבלבל אתכם: אין שום מסע בזמן בסרט. אפילו אין עלילה. רק אווירה ומוזיקה יפה. ועם זאת – אהבתי.

לוקוס הכריזו על המועמדים להיכל התהילה של המדב"פ.

ביוצרים יש את טרי פראצ'ט, מה שאומר שהוא בטוח יזכה. ביצירות יש קלאסיקות שאני אוהב (1984), קלאסיקות שאני לא סובל (פרנקנשטיין) יצירות שהן נכס צאן וברזל ובכלל לא ברור למה צריך לבזבז זמן על להצביע להן (מלחמת הכוכבים, מסע בין כוכבים, סדרת הארי פוטר) וגם.. שיר: Space Oddity.

—————————

הרשימה הארוכה והמעניינת של (כמעט) כל ספרי המדב"פ שעתידים להיות מוסרטים.

—————————

השורה התחתונה של הביקורת שלי על עקורה הייתה שעדיף ללכת ולקרוא את הספר הראשון של נעמי נוביק שתורגם לעברית: דרקון הוד מלכותה. Tor.com החלו בקריאה מוערת שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting