יומיות 20.05.2018: Fortnite הוא הפוקימון גו של 2018

השמצה חמה לכל המבקרים בוורשה: להתרחק מהסיור (בתשלום) באצטדיון הלאומי של פולין. אלא אם כן אתם בקטע של חצי שעה עליה וירידה במדרגות בין חניון מינוס שלוש לבין למקלחות הספורטאים בקומה העליונה.

את האצטדיון עצמו, לא רואים.

1. הגענו לנקודה שהמשחק Fortnite הפך לתופעה מספיק גדולה כדי שגם לא חובבי משחקי-מחשב יכירו אותו.

מספר השחקנים ב-Fortnite גדול כמעט כמו משתמשי אמזון או רדדיט. אם המשחק היה אתר, הוא היה אחד מחמשת האתרים הפופולריים בעולם.

במרץ לבד, הרוויחה Epic Games (החברה שיצרה את Fortnite), רבע מליארד דולר מרכישות במשחק. טוענים שזאת מהפיכה בעולם המשחקים, כי Fortnite פיצח את הקוד של איך לעשות מליונים מרכישת מרצ'נדייז דיגיטלי.

ליבו של Fortnite הוא משחק מלחמה של כולם נגד כולם. אתם מתחילים את המשחק – שלוקח פחות מחצי שעה – בצניחה לאי יחד עם 100 שחקנים נוספים. המנצח? זה שעומד אחרון.

בשביל להיות ממכר לגמרי, Fortnight מוסיף שני אלמנטים. האחד הוא פיתוח דמויות: יש לכם את אותה הדמות בכל המשחקים. אתם יכולים לקנות לה בגדים, נשקים ואפילו אלמנטים של תנועות דמות מיוחדות כמו ריקודים.

האלמנט השני הוא היכולת לבנות כמעט מה שבא לכם במהלך המשחק. כמו מיינקראפט. רק שפה הרעיון זה לבנות מבצרים ענקיים שתוכלו להסתתר ולירות בהם בשחקנים האחרים, או מלכודות.

לא שיחקתי ב-Fortnite, זה לא בדיוק סטייל המשחקים שלי. הוא מזכיר לי אישית תופעות כמו פוקימון Go, פוגים או חבורת הזבל. כלומר, איזה שיגעון חולף שטינאייג'רים מאוהבים בו. משהו שיככב כנראה ביצירות הנוסטלגיות של 2050.

2. פרס הנבולה הוענק ל-The Stone Sky! הספר השלישי בטרילוגייה של נ.ק. ג'מיסין. האם זה רמז להוגו? סקרתי את מועמדי ההוגו פה.

3. המצטרפים להיכל התהילה למשחקי המחשב, שנת 2017 הם:

– Final fantasy 7
– טומב ריידר
– John Madden Football
– Spacewar!

בשלושה הראשונים לא שיחקתי, על האחרון אפילו לא שמעתי.

מה שלא מפתיע: Spacewar! היה המשחק הפופולרי ביותר בשנות ה-60. הוא נכתב באקדמיה כמובן, והיה לא מסחרי בעליל.

אבל ב-1971 מישהו שם באיגוד הסטודנטים של סטנפורד מכונת Spacewar! שמופעלת עם מטבעות.

זה היה הצעד הראשון לתעשיית הבליונים של משחקי המחשב, שבסופו של דבר הולידה את Fortnight מהאייטם הראשון. לקריאה נוספת.

4. סיכום מצויין בעברית של ה-Whitepaper של ביטקוין. לסקרנים.

5. פוסט מצוין של דיגיטל_מי על היעדר מוזרות בת"א. הכותרת אומרת הכל, "תמיד היה איזה מועדון אלטרנטיבי קטן שאפשר לרקוד בו דברים מוזרים".

6 תגובות

  1. ארני הגיב:

    https://www.kan.org.il/Podcast/item.aspx?pid=10156
    פודקסט נחמד על מד"ב בשלושה חלקים

  2. נועם הגיב:

    החוויה באיצטדיון נשמע כמו סיור נורא אבל אחלה תכנית כושר אלטרנטיבית שנמצאת במקום מעורר השראה כמו איצטדיון ספורט לאומי 😛

    Fortnite הוא אכן תופעה, אבל כזו שאולי לא היתה מתקיימת בלי התופעה שקדמה לה – PBUG, משחק הBattle Royal שדיי ביסס את הז'אנר. הוא יצא ב2017 והיה תופעה חסרת תקדים מבחינת היקף השחקנים וההייפ למשחק בסדר גודל כזה (למרות הרבה באגים וקושי של החברה המפתחת בהתמודדות עם עומס השחקנים שפתאום מילא להם את השרתים).

    https://www.youtube.com/watch?v=UnOTMTK_BSI

    למרות הדמיון הרב בפועל בין המשחקים, מה שמפריד ביניהם בבסיס זה הסגנון הCartoony של Fortnite אל מול הסגנון "הריאליסטי" יותר של PBUG.

    הגאונות של אפיק היא שהם היו חמים עם היד על ההדק ואימצו את מוד הBattle Royal למשחק קיים שלהם שהיה בכלל משחק מולטיפלייר שיתופי בתשלום באותו הזמן.

    הם עיצבנו כל כך את החברה המפתחת של PBUG עד שהיא תבעה אותם בעניין הפרת זכויות יוצרים עקב הדמיון בין שני המשחקים.

    הם הצליחו לדייק ולשפר פורמט קיים ונראה שהם ממשיכים לחדש ולעבוד במרץ כדי לספק תוכן ואיכות לשחקנים אז גם אם ההייפ יירד, אם החברה תמשיך לעבוד באופן כזה המשחק יהיה רלוונטי בטח גם בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting