יומיות 4.8.2018: שערוריית תוכניית וולדרקון 76

יומיות עם אייטם אחד בלבד:

התוכניה של וורלדקון 76 (כנס המדע-בדיוני פנטזיה העולמי) התפרסמה. גל אלימות רשת החל בעקבותיה.

היו בתוכניה שלל טעויות, בכל מיני נושאים רגישים כמו שמות-גוף ולקיחת תמונות מפייסבוק. קהילת המדב"פ, שלפעמים נדמה שהיא יותר בקטע של אגרסיביות רשת ולינצ'ים מאשר ספרות ספקולטיבית, עשתה מזה מטעמים בטוויטר.

נגיעה קטנה במאורעות (פירוט מלא יש ב-File707):

זה הציוץ שהחל את כל הבעיות (האמנ\ית מגדיר\ה עצמו\ה ללא שם גוף, אם הבנתי נכון).

המשיך פה, אחרי שהתגלה שיש אנשים שמועמדים להוגו אבל לא נכללו בתוכניה:

https://twitter.com/halleluyang/status/1021235743807582208

סיכום קצר של המאורעות:

בין לבין נ.ק. ג'מיסין (מחברת העונה החמישית) ומרי רובינט קוואל פרשו מהתוכניה.

https://twitter.com/nkjemisin/status/1021409792701681664

עוד מתלונן מאושר:

https://twitter.com/fictograph/status/1021313882583793664

בינתיים אנשים הקימו, לא כחלק רשמי מהכנס אם הבנתי נכון, Queer Rapid Response Team.

דעתי? לא הייתי רוצה להיות ראש הכנס עכשיו. זאת העבודה הכי כפויה בעולם. מתייחסים לכל טעות כאילו מינימום פתחת את תיבת פנדורה, ומגלים סבלנות ברמה של כרטיסן גרמני שמגלה שנשפכו לך מים על הכרטיס.

מעבר לכך צריך להסתכל בכוונה של אנשים. קשה לי להאמין שהכוונה של מי מהעוסקים בוורלדקון היא לקדם מדיניות לא ליברלית, כי בכל זאת זה אולי הארגון הכי סבלני שיש בעולם. למה יש טעויות? כי אלה בני אדם שעסקו בזה, והם עסקו בזה בהתנדבות, והם חובבנים, וזה מה שקורה. מצד שני, הכוונות של כל הלינצ'רשת הזה נראות לי קצת פחות טהורות, ומרגישות קצת כמו בריונות.

44 תגובות

  1. מישהו הגיב:

    רגע, מישהו\י\ן\ם שמגדיר\ה\ים\ות את עצמו\ן\ה\ם ללא שם גוף זה אשכרה דבר אמיתי?
    מה?

    • ניימן הגיב:

      אמיתי לגמרי ובעייתי נורא בשפות מסוימות (*שיעול* עברית *שיעול*). במקומות מסוימים זה אפילו כמעט הסטנדרט. ותאמת? סבבה. בכיף. אני גם בעד אנשים שהשם הפרטי שלהם הוא פונקציה רציפה תלויית זמן (לא חושב שיש כזה, אבל שוקל להתחיל לקרוא לעצמי ניימן(t) ולהגדיר את זה איכשהו).

      מבחינתי זה עושה את העולם מקום מעניין יותר, ועם זה גורם למישה\י\הן\הם להרגיש טוב יותר, אז סבבה.

      יש גם שפה בלי שמות גוף: Lingua Franca Nova.

      • מישהו הגיב:

        מה הרעיון שעומד מאחורי דבר כזה?

        • ניימן הגיב:

          יישות בלי שם גוף? לא להישפט ע"פ המגדר שלך..

          • מישהו הגיב:

            אבל… הם כן חלק ממגדר כלשהו

            • ניימן הגיב:

              הם גם מעל או מתחת לגובה 1.50, ויכול להיות שזה משפיע על החיים שלהם לא פחות. אבל הרי לא מאזכרים את זה בכמעט כל משפט שמתייחס אליהם, או אף פעם.

              יש הגיון בבקשה של או ש"תזכיר את הכל" (אי אפשר) או ש"לא תזכיר כלום".

            • פשוט יעל הגיב:

              כמו כן: לא, לא בהכרח.

              *מין* (או "זוויג") הוא פונקציה ביולוגית – בגדול, ביולוגית אפשר להיות זכר או נקבה, אם כי יש גם אינטרסקס שזה כל הספקטרום שבאמצע (שוב, מבחינה ביולוגית: מצבים כמו מישהו/י עם כרומוזומים XXY למשל).
              *מגדר* הוא פונקציה נפשית וחברתית – כי בין השאר מה מוגדר כ"נשי" או "גברי" יכול לחלוטין להיות עניין תרבותי (למשל, בחברה שלנו שיער ארוך נתפש בד"כ כמאפיין נשי, ושיער קצר כגברי; בתרבויות אחרות זה בדיוק להפך. זה יכול להיות נכון גם לגבי מאפייני אישיות וכד'). ומהבחינה הזו יש ספקטרום מאוד רחב, שכולל גם את מה שמבחינתנו הוא הדיפולט, מי שמרגיש/ה שהמגדר שלו/ה תואם את המין שלו/ה (סיסג'נדר), וגם הרבה מאוד וריאציות על טרנסג'נדר או מה שגם מכונה כיום "לא-בינארי" (gender non-binary). אז יש טרנסים, שנולדו במין נקבי אבל מרגישים שהמגדר שלהם הוא גבר, וטרנסיות שכנ"ל אבל הפוך, ויש כאלה שמרגישים/ות שייכות ל*שני* המגדרים גם יחד, ויש גם כאלה שהם/ן א-ג'נדר ("אל-מגדריים"? לא בטוחה מה מקובל בעברית), ולא מרגישים/ות שייכות ל*אף* מגדר (דומה אבל שונה: כפי שלצד משיכה מינית הטרוסקסואלית והומוסקסואלית וביסקסואלית ופאנסקסואלית יש גם *א-סקסואליות*, א/נשים שאין להם/ן משיכה מינית לאף מגדר שהוא או בכלל).
              זה נשמע מוזר? אולי, כי ההרגל המגדרי מאוד מוטבע בנו ויכול להיות קשה לתפוש מצב שבו מישהו/י *נטול/ת* מגדר, אבל בסופו של דבר זו פשוט עוד וריאציה על המצב האנושי, שהוא דבר מורכב.

            • ניימן הגיב:

              יעל: לא הכרתי את זה ככה, תודה על ההסבר!

            • D! פה ועכשיו הגיב:

              בכנס אחר שהייתי בו לפני מספר חודשים (על רפואה סינית) דובר על 64 מגדרים.

  2. דוד הגיב:

    נשמע כמו חבורה של בכיינים, הדבר הבעייתי יותר זה אולי שהם לקחו תמונות מפייסבוק פרטי.
    אנשים משועממים היום, ורק מחכים לקיק היומי של *להזדעזע עמוקות* משיט כזה או אחר. יש להם קהילה, יש להם כנסים, יש להם קומיוניטי, אבל כנראה שיותר מדי אם הם יכולים להרשות לעצמם לעשות מהומות ולהחרים כל דבר על כל טעות מזערית.
    בישראל זה פחות היה עובד, כל כנס או מפגש אומרים עליו תודה. למרות שגם פה היה את השיט של הפיצול באייקון, אבל זה לפחות סתם משחקי אגו של המארגנים ולא איזשהו משהו שהמבקרים רצו שיקרה. או גרמו שיקרה.

    כמו כן, non binary persons צריכים להירגע קצת. אי אפשר להכריח בן אדם לשנות את השפה שלו מהיום להיום ולהזדעזע עד עומקי הנשמה כל פעם שעושים טעות.
    (אי אפשר להכריח בני אדם לשנות את השפה שלהם נקודה, אבל *לאורך זמן* הבניות חדשות, שינויים טבעיים, חינוך תועמלתני או סתם שטיפת מוח ישנה וטובה כן משנות את השפה)

    • פשוט יעל הגיב:

      נשמע כמו הנהלת כנס שעשתה בלגן, העירו לה על זה (פלוס קצת שיטסטורם, כי בכל זאת אינטרנט), היא קלטה שעשתה בלגן, התנצלה והתחילה להשתדל לתקן את המצב (ממה שראיתי, הקהילה בהחלט מכבדת את נסיונות התיקון האלה).
      להגיד מצד אחד "אנחנו נעשה פאנלים על תנועת #ownvoices שתומכת בייצוג של א/נשים מקבוצות מיעוט *בקולות שלהם/ן*" ומצד שני "טוב אבל הקולות האלה לא מספיק מוכרים אז לא נשתף אותם בפאנלים" זה צעד מגוחך. כשלצד זה אחראית השיבוץ, שהיא דמות די שולית מעבר לתפקיד שלה בהנהלת הכנס, שיבצה את *עצמה* לכל מיני פאנלים (ושוב, התירוץ הרשמי לסופרים/ות שלא שובצו היה "צריך שמות מוכרים", האחראית ההיא היא ממש לא שם מוכר) זה כבר מעבר למגוחך. כהתגובה הראשונית לא/נשים שהתלוננו על הבעיות הייתה נזיפה של "אבל למה לא בשקט בפרטי" זה בכלל נראה רע.

      ולגבי הנונבינארי.ת, הכנס לקח *ביוגרפיה קיימת שהייתה זמינה באתר שלו.ה* ואז *שינה אותה* לשמות גוף זכריים (והכניס עוד שינויים), שזה ממש ממש לא לעניין. וגם כאן, התגובה הראשונית לתלונה על זה הייתה מאוד לא מקצועית ולא בסדר – אמרו משהו כמו "לקחנו את הביוגרפיה מאיזשהו מקור אחר שהיה באינטרנט" (כשחיפוש גוגל לא מצא שום מקור אפשרי לעניין הזה, ובכל אופן, למה לקחת משהו שמישהו אחר כתב איפשהו ולא את הטקסט הרשמי מהאתר הרשמי?).

      קראתי כיסוי די טוב של העניין כאן:
      https://fozmeadows.wordpress.com/2018/07/24/worldcon-76-more-than-technical-difficulties/
      שימו לב שנאמר שם במפורש "I am deeply sympathetic to the nightmarish logistical difficulties inherent in scheduling any convention, let alone a large one".
      אני מודעת לעובדה שלא ראיתי את כל השיטסטורם, אבל במקורות שראיתי הייתה הרבה הבנה לעובדה שכנראה מדובר על בלגן יותר מאשר על זדון. זה עדיין לא אומר שזה בסדר, ולראיה, הנהלת וורלדקון החליטה לתקן את המצב.

      (כמו כן, לאור פתיחת הפסקה השנייה שלך, וואו, כנראה שלא נחשפת בכלל לשיטסטורמים שהלכו מאחורי כנסי מד"ב ישראליים. יש, תאמין לי, יש.)

      • דוד הגיב:

        אבל זה בדיוק העניין, כל השיטסטורם. הכל מוגזם ומוקצן.
        זה שהם לקחו ביוגרפיות מאתרי היוצרים, שינו אותם, לקחו תמונות מהפייסבוק, (וגם שינו כינויי גוף) זה בעיקר טמטום, as in stupid not mean

        בנוגע לכל הקטע הנון בינארי, קצת משעשע אותי. בטח, ההונגרי\ה הזה\זאת יכל\ה לשלוח למארגנים בפרטי שיתקנו את זה, ולעדכן בטוויטר. אבל יותר נוח, once שיש כבר איזה outrage קהילתי (בו פאקינג הו) לצאת עליהם בפומבי, ו"זה הקש האחרון". יהיו עוד הרבה קשים וקשיים, אני מאוד מצטער. להט"בים "מסורתיים" (=הומואים, לסביות) לחמו הרבה שנים, ועדיין נלחמים, על זכויות\הכרה\ווטאבר. הציפיה שלהם שתוך שנתיים ורבע כל העולם יעשה שינוי מחשבתי גדול הרבה יותר (להמציא כינויי גוף עד להדיר אותם מהשפה לחלוטין) בזמן שלהומואים לקח שנים, זה מגוחך.

        ולא, לא נחשפתי. מעניין מה שאת אומרת, לא ידעתי.

        • מורן הגיב:

          דוד, מה שאת לא מבינה זה שזו לא טעות פורמלית. זה לא שאייתו את השם של אדם לא נכון. מגדר, עבור הרבה אנשים, הוא חלק מהזהות שלהם. אני חושבת שבעיקר עבור אנשים שאינם סיסג׳נדרים, כי אז הם צריכים *כל הזמן* לתקן אנשים ולהתייחס לזה. זה קשה ומעייף. אז כשאדם כותב/ת ביוגרפיה ספציפית באתר ובוחר/ת צורת התבטאות מגדרית מסויימת, להעתיק את הביוגרפיה *ולשנות* זה לא טמטום, זה רשעות. ואתה יודע מה? אדם שנהגו כלפיו/ה ברשעות, וסיר שלא בפעם הראשונה, זכאי/ת גם לתגובה פומבית בנושא.

          • ניימן הגיב:

            חייב לאמר שלא הבנתי.

            אם מאייתים שם של אדם לא נכון זאת טעות אנוש, ואז אפשר לסלוח?

            אבל אם מתייחסים לאדם במגדר הלא-נכון, זה אף פעם לא טעות ולתמיד טעות מרושעת?

            או שאם מתייחסים לאדם במגדר הלא-נכון, גם אם זה טעות אנוש, זאת עדיין טעות מרושעת? אם זה המקרה, אאלץ לא להסכים איתך. טעויות אנוש זה טעויות אנוש; אנחנו לא בוחרים איפה הן יקרו.

            • מורן הגיב:

              תמיד? אין תמיד. מסכימה שהדוגמה שלי היתה גרועה.
              אני מניחה שזו שאלה של מה עשו ומה נדרש לזה. אם הקלידו ויצא מירן במקום מורן – וואלה, קורה. אם הקלידו ויצא ״מורן הוא״ פעם אחת ובכל שאר הזמן ההתייחסות היתה מתאימה – וואלה, קורה.
              אבל לקחת טקסט, לעשות לו קופי-פייסט ואז לערוך אותו? זה דורש כוונה. הרי למה שיערכו את הביוגרפיה אם לא מתכוונים ״לתקן״?

            • ניימן הגיב:

              שלל ההתנצלויות מראות מבחינתי שמן הסתם מי שערכ\ה את הטקסט לא הבינ\ה את חשיבות המגדר ליישות המדוברת.

              כוונה מרושעת? סתם בורות (אני מכליל את זה תחת טעויות אנוש).

              אז מסבירים בפרטי, מתקנים וממשיכים הלאה.

              הרבה מן ההנחות שלי נובעות מכך שמדובר בוורלדקון, אחד האירועים שהכי מנסה להיות ידידותי בעולם להגדרות מגדר – כמו שמראות התגובות שלהם לאירועים. אז בהם להשתלח? דווקא בהם?

      • ניימן הגיב:

        אני בסבבה לגמרי לבקש מאנשים לתקן שגיאות בשקט בפרטי, ולא בהודעות משלהבות בפומבי. הראשון זה מה שעושים כשרוצים לתקן שגיאה, השני נראה כמו מה שעושים כשרוצים לקבל צומי.

        ארגנתי פעם כנס מתמטיקה. עשיתי שגיאה בשיוך של שני פרופסורים (שמתי אותם – אלוהים יודע למה – באוניברסיטה הלא נכונה!). גם פה כל מה שהייתי צריך לעשות זה קופי-פייסט מהאתר שלהם, אבל המוח האנושי זה פלא, והוא שינה את זה איפושהו בדרך בלי ששמתי לב.

        מה הם עשו? שלחו טוויטים זועמים וכל קהילת המתמטיקה עפה עלי, כי שיוך זה דבר נורא חשוב. סתם, צוחק – הם שלחו לי מיילים מנומסים, וישר תיקנתי בלי להביך אותי בפומבי. אם היו שולחים טווויטים זועמים, כנראה שהייתי עונה בזעם בחזרה.

        אז סבבה לבקש להצביע על שגיאות בפרטי. אני בעד. יעשה את האינטרנט מקום מאושר יותר 🙂

    • מישהו הגיב:

      טוב, זה לא נותן לי להגיב לתגובה של יעל למעלה אז אני אמשיך פה.

      אם מישהו הוא בעצם "נטול מגדר", זה לא שם אותו בתכלס במגדר ה"אנשים שלא מוצאים את עצמם מתאימים לשום מגדר אחר"? כאילו, בערך כמו חילונים ודת?

      • דוד הגיב:

        בערך, יש כל מיני הגדרות, אבל לחלקם כן.
        לכן ממציאים כינויי גוף חדשים (zer zi ועוד) כך שיוכלו להשתייך אליהם (או שהם כינויים ניטרלים, וכך הם משתייכים גם אליהם כי הם ניטרלים)

        יש כאלה שהם גם סתם זורמים; מחליפים מגדרים מדי פעם.

        • מישהו הגיב:

          אז אם הבנתי נכון, כל אחד יכול להגדיר את עצמו איך שבא לו בהתאם להרגשה שלו באותו הזמן ולדרוש מאנשים להתנהג אליו בהתאם וזה סבבה על כולם?

          • D! פה ועכשיו הגיב:

            כמו שמישהו היום צמחוני, מחר פליאו, אחרי זה אלרגי לגלוטין ויום אחרי אוכל רק פירות תחת העץ מהם הם נשרו – לא הכי נוח לארח ואולי לא סבבה אבל לגיטימי מבחינתוהם, לא?

            • מישהו הגיב:

              א. אם יהיה לי חבר שבאמת משנה את דעתו בתדירות בנוגע למה שהוא אוכל כנראה שיהיה לי פחות אכפת מהעדפות האכילה שלו כשאני אנסה לארגן משהו.

              ב. זה כבר נהיה קצת מוגזם, לא? כאילו, אם ניקח את המשל שלך אנחנו כבר ברמה של מישהו שאוכל שעועית ירוקה אבל רק אם היא מקבילה לקו המשווה והמבורגר אבל רק אם הוא שוקל בדיוק 200 גרם ולא יותר או פחות. היית מתאים את עצמך לאדם כזה?

              זה הכי מסקרנות, כן? שום תקיפה או משהו, סתם נסיון להבין

            • D! פה ועכשיו הגיב:

              הכל טוב. אני סטרייט. שמרן ליברלי, או הפוך – לא זגור על זה.
              במובנים רבים גם קשה לי עם הגנדרים הפלואידים.
              מצד שני אני חי סביב הרבה אנשים שמגדירים את עצמם בדרכים שונות – כל עוד הם לא מתעצבנים אם אין לי מושג איך לקרוא להם (it!!! some want to be called It!!!) הכל טוב.

              כמו שכתבתי למעלה, יש רעיונות (כי אני לא בטוח עד הסוף כמה זה פיתוח מודרני וכמה לא) שבאיי-צ'ינג הסיני יש 64 מגדרים אפשריים.

              זה קצת, לטעמי, נובע מהרצון המודרני (פוסט מודרני?) להגרדה עצמית מאד אינדיבידואלית ואולי כתגובת נגד לנוקשות המגדרית של המודרנה. הרי ממילא נקבה וזכר נמצאים על איזשהו רצף – בין תכונות כאלו לאחרות.

  3. רועי הגיב:

    האם נשללה האפשרות שמדובר בהטרלה מטעם ה-Rabid Puppies? (שימו לב לניכוס התרבותי בתמונה של Bogi Takács).

    • פשוט יעל הגיב:

      ניכוס תרבותי? הוא.יא יהודי.ה והכתיבה שלו.ה עוסקת בנושאים דתיים יהודיים. הספיק לי לפתוח וויקיפדיה בשביל זה.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Bogi_Tak%C3%A1cs

      • רועי הגיב:

        הוא ילד חרדי בחסידות סטמר? הוא מתנהג ביומיום כמו ילד חרדי? או שהוא מנכס לעצמו את המראה כדי להראות מגניב? האם חסידי סטמר מכירים ביהדותו (שם המשפחה שלו הונגרי לא יהודי)? האם הוא וידא אצל רבני סטמר שאין להם בעייה עם המראה שלו ואורח חייו באותה התחשבות ורגישות שאותן הוא דורש ממארגני הכנס?

        הערך בוויקיפדיה נכתב יום לאחר הטוויט הנ"ל שלו, אבל למרות שכל החשיבות שלו אם ישנה כזאת היא בגלל השערוריה הנוכחית, היא לא מוזכרת ולו ברמז. תת רמה אפילו בסטנדרטים של וויקיפדיה.

        • פשוט יעל הגיב:

          קודם כל: הוא.יא לא "הוא". מכאן בדיוק התחיל הדיון עליה.ו.

          ואני לא יודעת למה החלטת דווקא על סאטמר, אבל הרושם שלי, מתוך המעט שקראתי עליו.ה (לא רק בוויקיפדיה, גם באתר הרשמי, שמן הסתם נכתב לפני השערוריה, אם זה מה שמפריע לך כאן משום מה) ומהכתיבה שלה.ו, זה שהיהדות, גם התרבות הכללית וגם הדת, היא חלק מרכזי בזהות שלו.ה – אז אני לא רואה סיבה לחשוב שזה "כי זה מגניב", ולא כי זה משהו שמדבר אליה.ו ברמה האישית, וכן, גם הדתית. אני עוד פחות רואה סיבה להניח שמדובר על טרוליזם.

        • פשוט יעל הגיב:

          ולגבי הטענה שהחשיבות היא רק *בגלל* השערוריה, נראה לי שעצם המועמדות להוגו (גם אם בקטגוריה שולית יחסית) סותרת את זה.

  4. מישהו הגיב:

    אני ממשיך פה כי זה שוב לא נותן לי להגיב

    אז בעצם אני יכול לקום מחר בבוקר ולהחליט שהמגדר שלי הוא גביש חד עיני שצורת הפנייה אליו היא "וופ" וזה יהיה לגיטימי וכולם יצטרכו לשתף איתי פעולה במקום לאשפז אותי?

    • D! פה ועכשיו הגיב:

      אתה יכול.
      אבל שנינו (ושאר הקוראים) יודעים שאתה סתם מטריל

      קל לצחוק על הנושא. כשפוגשים מקרוב אנשים שחשים ככה זה קצת יותר ברור. ושוב – גם לי קצת קשה עם הפלואידיות הזו.
      אלב מה אכפת לי איך אנשים רוצים שיתייחסו אליהם?

      אם היית מבקש מכולם לקרוא לך האיש שהיה פעם פרינס או משהו כזה? זה הגיוני?
      אם היית מבקש שכולנו נקרא לך אדוננו מורנבו ורבנו מלך המשיח יש מצב שהיו מאשפזים אותך – אבל זה רק כי אנחנו אוכלוסייה חולה וכי היית משתמש במשהו שמקובל למשהו אחר.

      אנחנו צריכים לשמוח שאנחנו לא חיים בעולם כזה שבו מאשפזים כל אחד שמרגיש שהוא לא בדיוק גבר ולא בדיוק אישה

      • מישהו הגיב:

        תודה

        קשה להגיד שאני מסכים עם הנושא, אבל לפחות עכשיו אני מבין אותו פחות או יותר

        • D! פה ועכשיו הגיב:

          בשמחה.
          מה יש פה להסכים. אם תחליט מחר שיקראו לך בשם אחר כי השם הזה פוגע בך?

          או אם כבר החלטת שזה "בסדר" עבור מישהי להחליט שהיא גבר (אם). אז מה ההבדל פה?

  5. מישהו הגיב:

    כי יש גבול שמעבר לו זה כבר אי שפיות, ואני חושב שעברנו את הגבול הזה. במיוחד כשזה נהיה בסדר לכפות את האי שפיות הזאת על הסביבה ולהתעצבן וליצור מחאות כשזה לא קורה.

    • D! פה ועכשיו הגיב:

      תרשה לי לסטות מעט מהנושא.
      מי קובע מה היא אי שפיות ומהי שפיות?
      ועל סמך מה?

    • פשוט יעל הגיב:

      אבל *למה* זו אי-שפיות? תפישת המגדר אולי מהותית בחברה שלנו, אבל האם היא *עד כדי כך* מהותית, שלא ניתן לקבל את התפישה (הלא עד כדי כך מופרכת, בעיניי), שלא מדובר על עניין בינארי אלא על ספקטרום, ושיש כאלה עם תפישת מגדר נזילה יותר, או בלי מגדר בכלל? למה זה עד כדי כך משנה, שאתה מרגיש צורך לתייג את זה כ"אי-שפיות" (תיוג שמשתמעת ממנו ההנחה שזו *בעיה* שצריך *לטפל* בה)?
      כאילו, ביג דיל, ביקשו ממני להתייחס למישהו.י בצורה שעד כה לא הייתה סטנדרטית מבחינתי. אז מה?

      • מישהו הגיב:

        כמו יהודי טוב, אני אענה בשאלה
        מה ההבדל בין אדם המגדיר את עצמו באחד מהמגדרים שלעיל לבין אדם המגדיר את עצמו המקרר?

        • פשוט יעל הגיב:

          נו, אתה הרי סתם מטריל. האם הרעיון של מגדר בינארי (או "גבר" או "אשה"; וכאמור איפשהו לעיל, התפישה של "גברי" ו"נשי" כשלעצמה היא הרי תלוית תרבות וזמן) עד כדי כך מהותי בעיניך שאתה אשכרה מרגיש צורך להשוות את העניין לאדם שתופש את עצמו כ*חפץ*? למה?
          הקיום שלנו הוא מורכב. התפישה האנושית היא מורכבת. זה רק חלק מהמורכבות הזו.

          • מישהו הגיב:

            הקיום שלנו מורכב, כן. וזכותם לחשוב ולהרגיש מה שבא להם בדיוק כמו שזכותי לחשוב שהם חבורת מטורללים וכולנו נחיה באושר ועושר והכל יהיה בסדר.
            עד שהם באים לכפות את הטרלול שלהם עלי. אני עברתי את הגיל שבו משחקים בנדמה לי ונפגעים ועושים סצנות רק כי מישהו קרא לי בצורה שלא מוצאת חן בעיני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting