יומיות 22.01.2019: המציאות מתרחשת בשכל

עם קצת מזל יעלו שני פוסטים היום בבלוג.

1. ספוילר קטן לספר במקום השני בפרס ספרי העיון 2018 של האתר.

הנה שני טוויטים שרצו חזק ברשת בסוף שנה שעברה. הראשון:

ההסבר שקיבל הדיוט כמוני הוא ש-Visual area V4 אחראי על תפיסת הצבע ועל זוויות. התמונה בציור משחקת על צבעים וזוויות כל כך חזק, שהפעולה ב-V4 גולשת לאיזור V5 שאחראי על תפיסת התנועה. לכן מקבלים אשליה של תנועה.

השני:

https://twitter.com/universal_sci/status/1068289331067006982

טוב, פה אין צבעים, רק זוויות מוזרות. אני מנחש שזאת אותה התופעה כמו קודם, למרות שבאמת אין לי מושג ואני מנחש כמו סנאי במבחן פתע על מכניקת הקוונטים.

מה שיפה בשתי הדוגמאות הללו זה שגם *אחרי* שאנחנו יודעים שזאת אשליה, אנחנו לא מצליחים לשכנע את המוח שזאת אשליה. אני יכול לאמר לעצמי מליון פעם שהתמונות לא זזות, אבל עדיין: כל פעם שאני מסתכל על התמונות – הן נראות זזות.

הכותרת של התמונה השניה אומרת שהמציאות היא מה שקורה בתוך המחשבה. אבל אפשר לפרש את המילה mind גם בתור שכל, ומבחינתי המציאות היא מה שהשכל אומר לי שהיא, מבחינה לוגית, אפילו אם כל שאר החושים זועקים אחרת.

עכשיו בוא נראה אם מישהי או מישהו ינחשו מי הספר במקום השני ברשימת ספרי העיון? תשובה? מאוחר יותר היום.

2. גלריית אמנות רטרו 16 ביט. מתי סרטי האנימציה בסגנון הזה יהפכו לטרנד?

3. אני מקווה ללכת בקיץ לוורלדקון בדבלין, כנס המדע-בדיוני פנטזיה העולמי.

הנהלת הכנס פירסמה עכשיו דילים זולים במיוחד שהם הגיעו אליהם עם מלונות הכנס. המחיר הממוצע הוא 167 יורו ללילה. שזה לא מאד זול. סחבק יתחיל לחפש קומבינות לחופשה יותר שפויה מ-עכ-שיו!

4. קוראים ותיקים יודעים שאני מת על פרסי בחירת קהל (ההוגו, Goodreads), ולכן אין זה מפליא שאני מתעניין בפרס ה-2018 Stabby של ערוץ רדדיט r/fantasy. הזוכים בפרסים הראשיים שם הם:

ספר הבכורה: The Poppy War – ר.פ קואנג [ביקורת]. ספר שאישית עפתי עליו לגמרי.
ספר עצמאי: Ghostwater  של וויל רייט. לא מכיר.
ספר הפנטזיה הכי טוב: Bloody Rose  של ניקולס איימס.

התגובה שלי: מההההההה? Bloody Rose הוא ההמשך ל-King of the Wyld [ביקורת] שתיארתי בצורה המעליבה "כולה פארודיה על הז’אנר, ופארודיה די ממוצעת למען האמת". מצד שני, היו ל-King of the Wyld כמה רגעים מצחיקים, וסיימתי אותו עם חיוך.

את Bloody Rose לעומת זאת זנחתי באמצע. זה היה עוד מאותו הדבר מארוחה בה המנה הראשונה לא הייתה משהו. חשבתי שאולי זה ספר מצחיק שאקרא בלילות קשים – אבל לא, ממש השתעממתי חמישית ספר עד שנאלצתי לוותר עליו.

עוד מקרה בו דעה הקהל ודעת הניימן שונות.

5. Tor.com מציגים: חמש יצירות ספקולטיביות מרתקות של מדב"פ ישראלי.

6. לפני יותר משלוש שנים השתעשעתי לכמה שבועות עם בניית משחקי רשת. בין השאר נתקלתי שם בקונסולה וירטואלית בשם Pico-8. יוצרי הקונסולה כינו אותה "קונסוליית פנטזיה", כי היא מתנהגת כמו הקונסולות של סגה ונינטנדו – אבל בניגוד אליהן היא מעולם לא הייתה קיימת במציאות.

מומלץ להציץ במשחקים בלינק למעלה, אנשים עושים עם הקונסולה הזאת משחקים מטריפים.

עכשיו מישהו יצר את המשחק הקלאסי Another World ב-Pico-8. מה שמדהים זה שלמרות שזה הוריד בטירוף את איכות הגראפיקה, אווירת המשחק הקריפית נשארה.

7. יש טרנד בוורשה וברלין עכשיו – לא יודע אם הוא הגיע לישראל – של אופניים וקורקינטים חשמליים להשאלה. האופניים והקורקנטים האלה זרוקים ברחוב, איפה שהמשתמשים הקודמים השאירו אותם. אתם יכולים פשוט לבוא, להתחבר עם הסלולרי שלכם, לקחת אותם, ולשלם על זמן השימוש עד שתגיעו ליעד.

נוח וחמוד.

הבעיה, בעיקר בברלין, זה שבמקומות מסוימים יש אשכרה פקקים של כלי רכב חשמליים כאלה שחוסמים את המדרכה. הרבה בני אדם, טובי לב ומתחשבים, זורקים את זה ליטרלי איפה שהם סיימו להשתמש.

בסן דייגו תומכי נגישות לנכים מתכוונים לתבוע את החברות שמשכירות את כלי הרכב החשמליים האלה. מודה, קשה לי לגבש דעה בנידון.

8. בלוג המייקרים העברי האהוב 'הבייט הלבן' קיבל מדפסת תלת מימד, וחולק איתנו חוויות ראשונות. אפילו כבר יש פוסט המשך, עם הדפסת מתקן מותאם אישית לעטים.

5 תגובות

  1. גם בארץ אפשר לשכור אופניים שזרוקים ברחוב, הם כתומים. לא סגורה על קורקינטים. אגב, זה קיים גם בארה"ב

  2. יעל ר. הגיב:

    לגבי הקורקינטים, היתה כתבה גדולה על הנושא בכלכליסט, כולל על המחאה נגד שיתופי הקורקינט:
    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3745933,00.html

  3. דוד הגיב:

    7. כמובן הגיע לארץ, בענק.
    מומלץ הפרק של סאות' פארק בנושא.
    התחיל מסין, ושם המצב בכלל קטסטרופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting