יומיות 19.04.2019: רשיונות הפעלת רחפנים

פסח שמח לכולם!

1. סיפור קצר על איך הורסים לפטופ.

לפני שנה שפכתי קפה על הלפטופ. המקלדת הפסיקה לפעול והעכבר היה דביק. בעזרת ה-manual (המצוין!) של לנובו פתחתי את המחשב, ניקיתי את העכבר, החלפתי מקלדת, והכל חזר לקדמותו.

…כך חשבתי.

לפני שבוע שפכתי מים על המחשב. כן, יש לי ידיים מגומי. באינטרנט מספרים שקצת מים על מחשב Thinkpad זה לא נורא, הוא מחשב עמיד, אבל זה שלי הפסיק לפעול.

פתחתי אותו, שוב עם ה-manuals, רק שהפעם הורדתי יותר חלקים עד שהגעתי ללוח האם – ועיני חשכו. לוח האם חלוד לגמרי, עם סימנים של סוכר מקורמל ודביק עליו.

היות ולא פירקתי את המחשב לחתיכות שנה שעברה, לא ראיתי שיש עדיין קפה בתוכו. הוא לא הפריע לפעילות הרגילה, אבל לאט לאט גרם לנזק ללוח האם. המים היו הקש ששבר את גב הגמל.

לקחתי את המחשב למעבדה. הם ניקו אותו עם חומרי ניקוי מקצועיים והזמינו קצת חלקי חילוף (300 שקל, כולל עבודה). המחשב חזר לעבוד. אבל לוח האם עדיין חלוד, הוויפיי מתנתק מדי פעם, והאנשים (המאד נחמדים) של המעבדה אמרו שהם לא חושבים שהוא ימשיך לעבוד הרבה זמן במצב הזה.

מוסר ההשכל? אם נשפך לכם משהו על המחשב, קחו אותו למעבדה מקצועית לניקוי.

2. Lego Ideas קיבלו יוזמה נהדרת: מודל לגו מבוסס החללית בראשית. התחרות לוקחת כמעט שנתיים, אז יש עוד המון זמן להצביע. אבל בכל זאת, הצביעו בהמוניכם.

באותו הנושא: תחביב הלגו של תקווה הוא עמוד פייסבוק נהדר של אשה שיוצרת בלגו. היא יצרה גירסה משלה לבראשית.

3. מיקרוסופט מציגה "חלונות בתור שירות". שזה אומר שאנשים ישתמשו במחשב בלי מערכת הפעלה בעצם. כשהם יפעילו את המחשב הוא יתחבר לשרתים של מיקרוסופט, ומיקרוסופט תתן להם את כל השירותים הדרושים.

זה לא נורא מוזר: כבר כיום אנשים משתמשים, נגיד, באימייל דרך אתר ברשת (בלי תוכנת אימייל). זה פשוט שידרוג של הקונספט.

המגמה הזאת נראית גם בשירות Stadia שגוגל מתכוונים להשיק. זה שירות סטרימינג למשחקי מחשב. שוב, תוכלו לשחק בעזרת השירות במשחקי מחשב בלי שהם יהיו מותקנים לכם על המחשב. כמו משחקי רשת, רק יותר מתוחכם. מיקרוסופט הכריזה גם היא על שירות דומה.

המגמה הזאת היא כאילו מודרנית, אבל למעשה היא regression in disguise. זה היה נוהל מאד מקובל בימים לפני המחשב הפרטי. משתמשים קיבלו "מסך" שהיה מחובר למחשב מרכזי. לא היה להם מחשב אמיתי בחדר.

בארגונים גדולים הנוהל הזה המשיך אפילו למאה ה-21, וכך יצא שאני עבדתי לא מעט על מחשב מרכזי עם terminal. אז כיום במקום המחשב המרכזי יש Cloud (שזה פשוט אוסף גדול של מחשבים). אבל הקונספט אותו הדבר.

4. רוברט קרינג' מפרסם אולי בפעם האחרונה את פוסטי התחזיות השנתי שלו. חלקן מאד ספציפיות לאנשי הייטק, אבל אחת מעניינת במיוחד: משלוחי פיצה (ובכלל) עם רחפנים יחלו בקרוב.

כרגע קל להטיס רחפן, כי אתם בדר"כ הרחפן היחיד באיזור ואין סכנה להתנגש ברחפנים אחרים (אולי בציפורים כן). ברגע שיתחילו להיות הרבה רחפנים, זה יהפך לשדה קרב, וקרינג' חוזה שרגולציה חדשה תדרוש רשיון להטסת רחפן.

5. כאן מדווחים שלראשונה בישראל מעבר חציה תלת מימדי הותקן באשקלון. זאת מתיחה? רעיון אדיר בכל אופן.

6. גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון רוכשות בשקט כבלים ימיים של אינטרנט, וממשיכות לנסות להשתלט על תשתית האינטרנט בעולם.

7. המילה האחרונה של מחשבים במכוניות, מספרת שיצרני מכוניות רוצים לעשות מכונית שלא תתניע אם אתם שתויים. למכונית יהיו חיישנים שיקלטו אם נשימת הנהג מלאת אלכוהול או משהו כזה.

לכאורה מאד חיובי, אבל כמובן שיש לי כמה השגות.

אחת היא שעד כמה שידוע לי, כל מבחני הנשימה האוטומטיים האלה הם אולי אינדיקציה אבל הם לא מדויקים. השני, ועכשיו אתם עומדים לסקול אותי באבנים, היא שיש מקרים בהם אנחנו רוצים שאנשים יוכלו להתניע אוטו כשהם שיכורים. נגיד, מקרי חירום מסוימים.

המנטרה הרגילה שלי היא שאוטומטציה היא חסרת לב (זאת מבלי להתנגד להצעה, שיש לה יתרונות מאד ברורים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting