יומיות 24.08.2019: הפוטנציאל הבלתי נגמר של מציאות מדומה, Holoportation ומערכת הפעלה מציאות מדומה בדרך אליכם

מחזל”שים אחרי שבועיים באירלנד. *פיהוק*.

1. מיקרוסופט ממשיכה לדחוף את ה-holoportation. זאת טכנולוגיה שמאפשרת ל”שדר” דמות תלת מימד שלכם למציאות מדומה של מישהו אחר.

תראו את הדמו פה, ותגידו לי שזה לא מלהיב, למרות האיכות הירודה.

גל ההתלהבות האחרון הגיעה מדמו קצת פחות מרשים לטעמי. סגנית מיקרוסופט, ג’וליה ווייט, יוצרת דמות קטנה של עצמה, שמדברת יפנית, ובכך מדגימה שילוב עם תרגום שפה בזמן אמת ופגישות עסקים.

הפוטנציאל לאי-הבנות אינסופי.

כמו כל ז’אנר המציאות המדומה, כמות היישומים כל כך גדולה, שהחברות לא יודעות לאיפה להתחיל לקחת אותו. שימושים משרדיים? חברתיים? בידור? בישול? הופעות חיות מדומות בסלון הביתי?חוק 34 אומר שהיישומים הראשונים יהיו לפורנו, הימורים וצבא, לווא דווקא בסדר הזה.

כל טכנולוגיות ה-XR המדהימות הן כרגע נחלתם של משוגעים לדבר. אבל מתישהו הם יגיעו לכל חדר שכור בישראל. מתי? כשהטכנולוגיה תעבור “אנדרואידיזציה”. היא תהפוך לפתוחה, ויהיו מאות חברות שמייצרות מכשירים במחירים ואיכויות שונות, ואלפי מפתחים שמותחים את גבולות הז’אנר.

2. Adventuron היא קונסולה דמיונית ליצירת משחקי הרפתאות מבוססים טקסט פשוטים. הם טוענים שתוך 30 דקות אתם יכולים ליצור משחק ולפרסם אותו. מי רוצה לאתגר אותם?

היוצרים פירסמו “משחק לימוד”: Excalibur. שיחקתי בו ממש הרגע, ופתאום כל מה שאני רוצה לעשות זה לכתוב משחק הרפתקאות לבלוג!

השגות קטנות: קשה להאמין שהם תומכים בעברית (אז אין משחק לבלוג, סמיילי עצוב). גם אין להם showcase שמראה את כל המשחקים שכבר יצרו עם המנוע.

מסך הפתיחה של המשחק Excalibur

זה מצטרף ל-Pico-8: עוד קונסולה דמיונית למשחקי מחשב.

Pico-8 כבר די וותיק. הוא מנסה להיות סוג של אטארי לדור הנוכחי. יצאו לו כבר כמה עשרות משחקים (תראו פה, ופה), חלקם ממש מהנים ואני משחק בהם ברגעי השעמום בחיים.

3. קצת עברית.

– ב-Himandshe התחיל להתפרסם מצעד העשור של האתר.

“נכון, עוד מוקדם והעשור עדיין לא הספיק להסתיים, אבל מאחר וכבר עברנו יותר מחצי שנת 2019 אני מרשה לעצמי להקדים ולהוציא כבר עכשיו את מצעד העשור הפרטי שלי. מה גם שהחומרים של 2019 מרגישים לי חדשים מדי בשביל שאוכל להכניס אותם בתוך רשימה של אלבומים שעשו איתי כברת דרך ארוכה יותר.”

– הרוכב לאוטובוסים כתב פוסט חובה על קורקינטים חשמליים.

– Noob מציגים: משחקי מחשב שתורגמו לעברית.

4. באקמינסטר פולר היה “אדריכל, מהנדס, ממציא, פילוסוף ואיש רוח וחזון אמריקאי” (כך מויקיפדיה).

ב-1975 ישב פולר וחיבר 12 הרצאות תחת הכותרת “כל מה שאני יודע”, שמסכמות את, נו, כל הידע שלו בעולם. האוצר הזה הוקלט, שויף דיגיטלית, ומצוי עכשיו לצפייה חינם ברשת. הנה החלק הראשון.

5. הרבה זמן חיכו למערכת הפעלה מבוססת מציאות מדומה, ועכשיו זה מגיע.

Xrdesktop הוא פרוייקט קוד פתוח מבוסס לינוקס שיוצר מערכת הפעלה חלונאית במציאות מדומה. הממשק עוד לא נוח, השלטים לא מתאימים לשום דבר חוץ ממשחקים, והחומרה עדיין לא בשלה.

אבל הפוטנציאל, הוא הפוטנציאל! להוראות התקנה.

לקריאה נוספת, Simula הוא מערכת חלונות במציאות מדומה.

6. הכרזה: גיליתי את הספר מסע מסביב לשולחן של דליה למדני, ואני מתכוון לקרוא אותו בהקדם האפשרי.

מדובר בספר על קשר בין אוכל לתרבות והיסטוריה, וזה נשמע מרתק. הוא הראשון מבין טרילוגיה מתוכננת של ספרים על הנושא, השני בהם, ‘מסע מסביב למזווה’, יצא ב-2016.

מסע מסביב לשולחן יצא לראשונה ב-2014 בהוצאה עצמית של 100 עותקים. מאז יצאו למרבה השמחה עוד מהדורות, יותר מסחריות. ככה מתגלגל חלום.

7. ב-1959 שיחרר מגזין מאד שיר שכאילו הושר בידי דמות הדגל של המגזין: אלפרד אי. נוימן.

What, Me Worry? הוא כאילו האנטיתזה המוחלטת, תקופה בה כולם דואגים כל הזמן, לגבי הכל.

כזכור, המגזין נסגר לאחרונה לאחר יותר מ-65 שנה.

8. אחד הדברים שאהבתי בסרט (המצוין) על אנדרה הענק, הוא התיאור איך התאבקות מבויימת הפכה מאוסף ענק של סצינות מקומיות פופולריות, אבל בלי הכרת מיינסטרים, למפלצת הענק של ה-WWE כיום.

דברים דומים התרחשו בתחומים אחרים, סנוקר, נגיד, היה ספורט עממי עם גיבורים שצמחו מהפאבים. בסרט על אלכס היגינס, הגיבור העממי האגדי של סנוקר, אפשר לראות את המשבר שלו כשהענף עבר מאוסף חובבנים אובסיביים, למכונות אנושיות שהתמקצעו בסנוקר מאז גיל צעיר, ולא הותירו להיגינס סיכוי.

ספורט אלקטרוני בדרך לשם. הוא עדיין לא נחלת המיינסטרים – ערוצים “רציניים” לא משדרים אותו, אבל הוא כבר אוסף אדיר של ליגות ואירועים מוזרים בכל העולם. הפרסים  שווים מליוניים, והתמקצעות היא רק עניין של זמן.

ההסתייגות היחידה שלי היא שמשחקי מחשב משתנים כל הזמן, והתמקצעות בהם תהיה קשה יותר מאשר בענף כמו סנוקר, בו המשחק נשאר סטטי.

הטרנד עכשיו, נגיד, הוא Fortnite. אכן, באליפות העולם ב-Fortnie זכה בן נוער ב-3 מליון דולר בפרס הראשון, ונער בן 15 זכה ב-1.25 לירות שטרלינג.

תוך כמה שנים יקבלו התחרויות האלה כותרות ב-ynet? עשור, כשמי שעוקב אחרי זה עכשיו יהפוך לעורך מוביל? שני עשורים? כך או כך, בסוף זה יגיע למיינסטרים. השלב הבא תהיה הפטריוטיות המקומית כשנערים ישראליים יזכו במקום השלישי.

9. יוצר הפאזלים ג’ף אולפנסקי חבר לסופר הישראלי לביא תדהר ליצור פאזל מדע בדיוני אינטרקאטיבי, Svalbard. רעיון אדיר, בואו נראו מי מהקוראים יצליח לעבור בו כמה שלבים.

10. יותר משבעים יישומים למציאות רבודה. הדמיון שלי כל כך עף על התחום הזה.

פורסם בקטגוריה יומיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 Responses to יומיות 24.08.2019: הפוטנציאל הבלתי נגמר של מציאות מדומה, Holoportation ומערכת הפעלה מציאות מדומה בדרך אליכם

  1. מאת Chris Ainsley‏:

    אני המחבר של “ADVENTURON”. נכון שהאוונטורון כתוב באנגלית, אבל אם תרצה לקבל גרסה עברית, אנא פשוט הודע לי ואוכל לאתר אותה אם יש מספיק תמיכה. גופנים בעברית אינם קשורים כלל, אך הודעות מערכת דורשות תרגום.

  2. מאת D! פה ועכשיו‏:

    הוהו, מעניין פה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Subscribe without commenting