אירועי השבוע האמיתיים 2.12.2006 – 26.11.2006

בוו!

רוצים לדעת את תקציר האירועים של השבוע? במיוחד בשביל העצלנים או קצרי הזמן מביניכם – יש פה תקציר איכותי במיוחד: פסטיבל מוזיקה קלאסית בחשמל ביום א', הופעה של ויאלקה ביום ב', קרבות פסנתר ביום שלישי, פסטיבל תאטרון קצר ברביעי, פתיחת תערוכה לדודו גבע בחמישי והופעה של L'ocelle Mare (לכו תכתבו את השם בעברית) בסופ"ש. תחגגו.

יום א‘ (26.11)
1. אלונה דניאל תתקלט, הבנות נחמה יופיעו, והכל יקרה בליין נשים חיות של מנרווה (אלנבי 98). מ – 22:00. 30 ש"ח.
2. החבר'ה המגניבים מהמובייל קלאבינג מספרים על פעילותם היום בסלון מזל (סמטה אלמונית 3). 20:00, תשלום אופציונלי של עשרה שקלים.
מובייל קלאבינג
3. לא שמעתי מעולם על זאב טנא ואמיר זוסקוביץ', אבל הם מופיעים בהונדא היום (אברבנאל 13), ומכיוון שביקרתי במקום פעמיים בשבוע האחרון, הם זוכים לקבל פרסום חינם בבלוג. 21:30. חינם.
4. בפינתנו האהובה של 'מה יש השבוע באברקסס': ג'אנק בלוז מארחים את יהלי סובול. 23:00. חינם.
5. בלבונטין 7 התחיל אתמול פסטיבל בן יומיים של מוזיקה קלאסית בחשמל. מה שנותר לנו היום זה "סטפן גינזבורג (בלגיה ), מתן פורת , יונה צור ,יעל ברולסקי, יעל קרת ועוד" שהם כנרים, פסנתרנים ונגני כלים קלאסיים אחרים. בין המופעים ידברו המוזיקאים על היצירות והיוצרים. 60 ש"ח לכל הערב, 40 ש"ח רק למופע. 19:30.
6. קמרה אובסוקרה יוזם ערב מחווה לרוברט אלטמן בסינמטק ת"א. השוס: הכניסה חינם. הערב מתחיל ב – 16:00, ואין לי מידע על מה יקרינו שם. בכל מקרה, צריך להירשם מראש בטלפון 3511*, אז באותה ההזדמנות גם תבררו מה יש.

יום ב‘ (27.11)
1. הופעה של אביב גפן בגולדסטאר זאפה (ראול ולנברג 24) לא הייתה מדווחת פה באופן רגיל, אבל כשג'ורדן רוס, קלידן להקת Dream Theater האגדית מגיע לנגן עם גפן – הרי כבר אי אפשר להתעלם מזה. לא ברור באמת מה יהיה, אבל בטוח שיהיה מעניין. 21:00. 130 ש"ח. והם מופיעים גם מחר ומחרותיים.
2. כנס דק"ל של מגמה ירוקה הוא מעין קורס מזורז (מאד) ב"איך להיות אקטיביסט יוזם". במילים שלהם: מתאים לכל מי שאי פעם אמר "אוף, המדינה הזאת", והתלונן, כעס או התעצבן. אוניברסיטת ת"א, 17:00-21:10. לתוכנייה מלאה ופרטי הרשמה תסתכלו פה.
3. במונרו (חומה ומגדל 32) יש היום ערב במה פתוחה ליוצרי מוזיקה מכל הסוגים. חינם.
4. דניאלה פפיש מופיע בכפוסטה (פלורנטין 5) במופע שנקרא "גחליליות". 21:30. חינם.
5. ויאלקה מופיעים היום בלבונטין 7.פרטי ההופעה מופיעים בביקורת הנרחבת שכתבתי הבוקר.
6. לא פחות משלוש הצגות מוצעות לנו השבוע בתרבות יום ב' של תמונע (שונצינו 8 ), כולן ב – 25 ש"ח: ישבנים קוראים שירה, דג בבטן וציד עכברושים.
7. בריף ראף (גרוזנברג 22) יש היום ערב עם סאונדטראק המורכב מקאברים לשירים. 22:00. חינם.

יום ג‘ (28.11)
1. הופעות "קרבות הפסנתר" של מעיין הירשביין ועינב כהן קיבלו סיקור נרחב בגליון 'תזה' האחרון של אוניברסיטת ת"א, במסגרת פרוייקט חדש המלווה אמנים יחסית לא מוכרים במהלך הופעה (וגם אמור לתזמן הופעות של האמן סמוך למועד פרסום הגליון – מה שלא קרה כאן). בהופעה של השתיים בה נכחתי לפני שנה, הן ערכו ערב אינטימי ושקט לצלילי פסנתר (טוב, שני פסנתרים) – ולמרות שלא הכרתי את המוזיקה, היה נעים למדי (אם כי לא מלהיב). היום הן מופיעות בתמונע (שנוצינו 8 ), מארחות את אוהד חיטמן ואפילו מקבלות מופע פתיחה של ליעד שר. 22:00. 40 ש"ח (ונראה לי שזה כולל דיסק תוצרת בית).
2. אנחנו עדיין בהופעות: Mono No Aware, שאמורים להיות הרכב ריתמיק נויז גרמני מפורסם, מופיעים היום בלבונטין 7 עם מופע חימום של seventeen migs of spring הישראלים. 20:30. 40 ש"ח. הייתי מרחיב, אבל אני לא מבין גדול בתחום הנויז.
3.
באולם לב שבאוניברסיטת ת"א מקרינים את חתונת רפאים בחינם, סרט שנמצא כבר הרבה זמן ברשימת ה"צריך לצפות" שלי. 18:00.
פוסטר חתונת רפאים

4. די.ג'יי מישל מתקלט מוזיקה ערבית בלילנבלום 22. 22:30, חינם.
5. גבריאלה מופיעה בחינם בגורדון 17. היא אפילו עשתה פלאייר לאירוע, אז שלא אדווח על זה? יהיה רוק אלטרנטיבי עם נגיעות פולק, ויופיעו רק היא והגיטרה. 22:00.

יום ד‘ (29.11)
1. פסטיבל תיאטרון קצר ייערך מהיום ועד מוצ"ש בצוותא. במסגרתו יעלו תשעה מחזות קצרים מקוריים של מחזאים עלומים, אשר יוצגו בשלושה מקצים: מקצרון 1, 2 ו – 3. מחירים לא הצלחתי לברר, אבל כן הצלחתי לראות שיש 15 ש"ח הנחה למביא מודעה מע"מ 56 של עכבר העיר. סתם, שתדעו.
2. איך אני יכול לא לדווח על 1984, אם שבוע שעבר הייתי במסיבה שלהם ונהניתי נורא? היום הם עושים ערב בסימן אדום – כלומר, המפזזים מתבקשים לשלב פריט לבוש אדום. רענון מתבקש אחרי השחור ששלט שם כל השנים האלה. ברזילי (הרכב 13), 23:00, 20-40 ש"ח (פרטים והנחה באתר)
3. בטמפטיישן (אלנבי 35) נערכת היום מסיבה מקסיקנית הכולללת טאפאסים מקסיקנים (נאצ'וס, קסדייה או בוריטוס), טקילות איכותיות ומבחר קוקטיליים מקסיקניים. גם המוזיקה אמורה להיות בסימן ארץ הסומבררו. חינם.
4. כל יום כמעט יש הופעות חינם בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ובסאבליים (סלמה 53). לא את כולם אני מציין בפוסט (מחוסר מקום), כך שכדאי לבדוק בטיים אאוט אם רוצים את הרשימה המלאה. היום ספציפית מופיעים הכובעים בבלום בר ובנות ואן-גוך בסאבליים. 22:30. חינם.

יום ה‘ (30.11)
1. יש המון סיבות ללכת לתערוכת פשר החיים המספקת רטרוספקטיבה לעולמו הפרוע של דודו גבע: אפשר ללכת בגלל שהיצירות שלו מקסימות ושנונות, אפשר ללכת בכדי לחלוק כבוד לאמן יוצא דופן – ואפשר גם ללכת בגלל שההזמנה המינימליסטית מאד עשתה לי את זה. הנה היא לפניכם:

הזמנה לתערוכה

4. מועדון סטארבייס 972 מארגן ערב סטארגייט באוניברסיטת ת"א, בניין מקסיקו חדר 120. יהיו הקרנות פרקים, תחרויות משונות, שירת פילקים ועוד כל מיני דברים. הכל בחינם. מ – 18:00. פירוט יש פה.
5. בזכות חבר שלקח אותי השבוע, גיליתי שבגוספל קפה (ברנר 5), ביתם של הקהילה המשיחית בישראל, יש ערב של מוזיקה והופעות חיות מידי יום חמישי. הסגנון? ג'זי\קלאסי חביב ונעים. מתחיל ב – 20:00, חינם וכולל גם קפה וכיבוד קל ללא תשלום.
6. השובבים מופיעים ביהושע (בן יהודה 22) היום ב – 22:00. כניסה עולה 20 ש"ח. פעם ראשונה שאני שומע על מופע במקום. דווקא נחמד.
7. הביאנלה הבינלאומית ה – III לוידאוארט נפתחת היום במרכז לאמנות עכשווית (קלישר 5) ותתרחש במקביל גם במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, מוזיאון הרצליה וסינמטק ירושלים. במרכז הביאנלה יוקרנות כעשרים תוכניות וידאו, מתוכן ארבע ישראליות חדשות. יהיו גם מפגשים, תערוכות וכו'. תוכניה מלאה יש באתר, כמו גם רשימת מחירים (ורק נציין שיש הנחה לסטודנטים – הידד!). עד ה – 5.12. אגב – לא היה לי כוח לבדוק: מישהו יודע מה זה ביאנלה?
8. חברי קבוצת 'איפה דנה' חוזרים למקורות ושותלים עץ כמו שהיה נהוג אצלנו בשכונה הישנה: מברזל. המיצג, שזכה בפרס בפסטיבל עכו האחרון, מהווה אקט נטיעה על עץ ברזל המורכב משמונה חלקים, על ידי שמונה מחברי הקבוצה בליווי מוזיקה אלקטרונית חיה. כיכר רבין. 20:00. חינם.

סופ"ש (1-2.12)
1. אומרים שהגיטריסט L'ocelle Mare הוא "וירטואוז גיטרה", טוענים שהמוזיקה שלו "מורכבת וסכיזופרנית" ושהוא "מנגן על הגיטרה בלהט נדיר ומסירות הסוחפת אליה את כל גופו". אז אומרים. אומרים גם שהוא הופיע עם deerhof (שהוציאו אלבום מצוין לאחרונה) – וזה כבוד. הבחור מופיע בשישי בערב בפטיפון (יצחק שדה 32) יחד עם עמית ארז. ההופעה עולה 50 ש"ח, וממשיכה את ליין האמנים הצרפתים המוזרים שנוחתים עלינו השבוע.
2. אני כבר ממש לא מעודכן כמו פעם – כי לא ידעתי למשל, שבלילינבלום 25 יש פאב בשם צוזמן (ואפילו נטען שהוא שכונתי). לא ידעתי גם שיש שם במוצ"ש הופעה של רני שחר. נו, עכשיו אני יודע. 21:30, אני-מניח-שחינם.


1. אין חמורוטק השבוע. אני חוזר: אין חמורוטק השבוע. שלא תגידו שלא ידעתם.
2. אחרי שכתבתי את הביקורת על ויאלקה, ראיתי שבעכבר העיר רשמו ביקורת על הדיסק החדש שלהם השבוע. כמה נחמד.
3. במיט בר (שדרות ח"ן 52) מציעים לכבוד יומולדת 13 למסעדה, 13 יינות איכותיים במחיר איכותי של 13 ש"ח לכוס. תתקשרו ל: 03-6956276 לפרטים.
4. המולי בלומס (מנדלי 2) חוגג יומולדת שש השבוע, כך שאם כבר הרבה זמן לא ביקרתם שם (כמוני), הרי שהשבוע זה ה-זמן לעשות זאת.
5. לא שמעתי על Underground parking , הנסיון החדש ליצור היידס פארק בישראל בזמן – ולכן גם לא כתבתי עליהם שבוע שעבר. אז בכדי לכפר על החטא אני נותן פה לינק לאתר שלהם (וגם נרשמתי לרשימת התפוצה כדי למנוע פאשלות עתידיות).

4 תגובות

  1. מוטי הגיב:

    מילה על זאב טנא.
    אם יצא לך, לך לשמוע.
    ואם לא, תקרא במומה על האיש:)

  2. ניימן הגיב:

    אופס – מסתבר ששמעתי שירים שלו, אבל בזמן כתיבת הפוסט לא ידעתי לשייך אותן (וגם לא לזהות את השם).

    לא יצא לי להגיע להופעה היום (וחבל), אבל פעם הבאה שיופיע כבר אדע על מי מדובר. תודה 🙂

  3. קודם האל הרטלי הגיב:

    עכשיו זאב טנא, כמה זקן אני מרגיש בכל פעם שאני קופץ לשכונה הזאת. כל קריאה חטופה אצלך או אצל גיאחה רק מעמיקה את תסביכי הגיל שלי. ברור לי שאתה מעודכן ומעורה הרבה יותר ממה שאני אי-פעם הייתי והעובדה שזה יכול לקרות בלי להכיר את הארטלי ואת טנא רק מזכירה לי איזה דינוזאור נהייתי בלי להרגיש.

  4. ניימן הגיב:

    זה מצחיק שאתה לוקח את הבורות שלי בתור עדות לגילך 🙂 לחובתי ייאמר שבכל תחום בו הייתי מעורה אי פעם, תמיד היו כמה נקודות בסיסיות שהצלחתי לא לדעת. נראה לי שזה המקרה עם האל הרטלי וזאב טנא..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting