משחקי מלחמה

פעם, שנים רבות לפני שגיקים צעירים הוציאו מונופול על תחום משחקי הדמיון, שיחקו אנשים משחקי מלחמה. מול שדות קרב קטנים מעץ ופלסטיק, עם מאות חיילי עופרת – וכמובן, ספר חוקים עב כרס, שיחזרו הללו את מיטב מלחמות ההיסטוריה. הזמן עבר, מודות השתנו, ומשחקי המלחמה עברו לעולמות פנטזיה כגון שר הטבעות, או עולמות עתידיים יותר, כגון Warhammer 40k שמתרחש 40,000 שנה בעתיד.

בריקוורז

ב – 1991, הגו שני חבר'ה, שויקיפדיה קוראת להם: E. O'Dell and T. Ogrin, את LegoWars. משחק מלחמה מבוסס אבני לגו. משחקים אלו התבדלו ממשחקי המלחמה בכמה פרמטרים: נוספו אלמנטים של הרכבה (הדרקון שלי פגש אוגר, ועכשיו יש לי טנק), הוזלו עלויות, כי לגו זה זול וכמובן: נושאי המשחק עסקו בכל תחום שהוא בין טיפשי למגוחך לחלוטין. כאילו, כמה רציני אתה יכול להיות כשהגיבור שלך הוא איש לגו עם מכנסיים כחולים?

ב – 1996 פירסמו השניים באינטרנט (רשת חברתית מקוונת. שלחו לי מייל אם לא שמעתם עליה) את סט החוקים של Legowars II. העסק שגשג, השניים לא הרוויחו שקל מעמלם, אבל חברת לגו נורא כעסה שמישהו עושה משהו עם השם 'לגו' שלא קשור אליה. בעלי החבר'ה, שכנראה לא אוהבים פירסום חינם, החלו לבזבז כסף וזמן רב על מנת להוריד את לגו-וורז מהאינטרנט. לקח עתידי: אם אתם חובבי לגו, אל תעלו על דעתכם ליצור להם אתר מעריצים!

תמונות יפות 1

בסופו של יום, לבחור בשם מייק רייהוק נמאס מעניין, והוא יצר את BrikWars – שזה כמו לגו-וורז, רק עם שם אחר. באקט מרשים של חוסר-שמירת טינה, מסביר מייק ש"את בריקוורז אפשר לשחק עם כל סט קוביות בנייה בעולם, אבל הפייבוריט שלנו הן אבני לגו". זה כמובן לא מפריע לו לכלול באתר הצהרה חוקית ארוכה, שאמורה להגן עליו מתביעות. אם ממש בוער לכם לחקור את הנושא, ואתם נמצאים בלאס ווגאס בתחילת מרץ, כדאי אולי שתשקלו לקפוץ למיני-כנס בריקוורז שמתרחש שם. יהיה חזק.

שאלת השאלות: למה שכל זה יעניין אותנו? ובכן, הסיבה העיקרית היא, שחברי בריקוורז ניחנו בדמיון שיועד לא רק למשחקים. האמנות הנוצרת סביב המשחק מקסימה, מדהימה ופשוט עושה טוב בלב. נזקקתי לתירוץ להראות אותה, ולכן כתבתי את הפוסט. יש סולח?

תמונות יפות 2

אם כבר לגו: לאחרונה גם שוחרר לעולם דגם הלגו סטאר-וורז הגדול-ביותר-אי-פעם: 5,000 חלקים המתארים בפרוטרוט כל ניואנס בספינתו של האן סולו:
ספינה גדולה-לה-לה

בקטנה:

1. הולי מולי! ס'תכלו על דגם הרובוטריק החדש שיוצא לאור לקראת הסרט. מה לזה ולדגמי שנות ה – 80? מי אמר שקידמה זה רע?רובוטריק חדש ונוצץ של שנות ה- 2007

2. לאור זה נשאלת השאלה: מתי נתחיל לצפות במשחקי מלחמה מבוססי רובוטריקים? תהיו ילדים טובים, ותקראו לי כשזה יקרה.
3. בוינגבוינג ממלמלים משהו על תערוכה עם מפלצות. אני, כמו ילד טוב, מקשר.
4. הנה נסיון נואש למשוך בנות לבלוג: סרטון מקסייייייייייייייים של חתול מנגן על פסנתר.
5. הייתי מקשר גם לסרט פורנו, אבל אין לי כוח לנסיונות נואשים למשוך בנים לבלוג.

10 תגובות

  1. דובי הגיב:

    אני רק מקווה שהמשחק שיוצא במקביל יהיה שווה משהו. לרובוטריקים יש פוטנציאל כל כך נפלא למשחקי מחשב, חבל שהוא יהרס כמו שהורסים כך משחק שמבוסס על סרט…

  2. רוני הגיב:

    כיף! כיף! ועוד פעם כיף!
    מוי כיף!

  3. ניימן הגיב:

    דובי, צודק. פוטנציאל עצום למשחק מדהים (ויותר מדהים הוא זה שעוד אין משחק טוב של הרובוטריקים). מה שכן, בוא נחכה קודם לראות שהסרט הוא לא פלופ אחד גדול. נכון לרגע, משרת הבמאי לא מבטיחה טובות..

    רוני, תודה :]

  4. בחורה הגיב:

    בתור בחורה לחלוטין ומלידה תאמין לי כשאני אומרת לך שלא צריך סרטונים מקסימים של חתולים , פסנתרים מלאכים ושאר דברים מעופפים בשביל להביא בחורות
    תמשיך כמו שאתה, בשבילי זה סבבה לגמרי
    חנונים זה הבסט!

  5. דוד אדם הגיב:

    תראה, הראו לי את התמונות של הסטורי בורד מהסרט, וזה מכוער!
    הפכו את הרובוטריקים לשיח מטפס קוצני מטאלי כדי שיראו מגניבים, וזה לא זורם והיי טק ונראה מגניב, אלא גרוע ביותר כי במקום לעשות את זה בטעם פשוט המשיכו להוסיף להם עוד ועוד קוצים.
    ובא נראה אם הסרט עצמו לא יהיה בהתאם.

  6. ניימן הגיב:

    בחורה, תודה :]

    ודוד אדם – את הטריילרים ראית?

  7. בורגול הגיב:

    מחזקת את דברי בחורה. עכשיו זה חתולים, מחר? מחר זה ילדים קטנטנים וחמדמדים לקול שיר סקוטי עתיק. וואף, כמה נורא.

  8. ניימן הגיב:

    🙂 נראה לי שאתן בחורות מהסוג שאני מחבב :]

  9. דורון הגיב:

    שלום לקולם

  10. עילאי הגיב:

    אני מכיר את הרובוטריק זה באמבלבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting