בירה: פוסט על טעם החיים – גירסת מרץ

ברוכים הבאים לפוסט הבירה החודשי של ניימן (רץ כבר איזה ארבעה חודשים – לא לזלזל). כמו תמיד, אנסה לתת פה תמונה של מה קרה בגזרת המשקה הזהוב בארץ במהלך פברואר, כולל כמה תחזיות קטנות למרץ.

הובגובלין טייק 1

האלמנט העיקרי שבלט אצלי אישית החודש, הוא שהצלחתי לפספס את רוב אירועי הבירה השווים. המעניין בהם היה בחיפה, וננטש לאנחות לטובת פולק'לה (אבל ששש! אל תספרו לחברי מועדון הבירה). התרשמויות שונות רומזות שהיה יותר צנוע מפסטיבלים אליהם הורגלתי בעבר. דרינקינג דיווח במקצועיות, כהרגלו, ובקבוק, בקצת יותר רשמיות.

בדיוק של שעון שויצרי, התקיים שבוע שעבר הפרלמנט של בירדי. התצליחו לנחשו מי בלט בהיעדרו משם? (רמז: חמש אותיות, אות ראשונה נ', ויש לו בלוג תרבות אלטנטיבית אהוב). הפעם התארחו יבואני קרוסוביצה, הובגובלין וטוכר (גירסת הדאבל בוק שלהם היא מהבירות החביבות עלי). כמו תמיד, היו הסברים על הבירות וטעימות חינם. בניגוד לתמיד, שגיא קופר היה שם בכדי לכתוב דיווח מפורט ומרתק לוואינט. האירוע ייערך גם חודש הבא (עם בירות אחרות כמובן). תעקבו אחר עדכונים באירועי השבוע האמיתיים.

בשורות טובות לחובבי הבירות בארץ הגיעו מכיוון ניו-זילנד. כולכם וודאי קצצתם ציפורניים מהרגע שסיפרתי על הבירה של מבשלת מונטיט'ס הניו-זילנדית. והנה, חודשיים עברו – והבירות סוף סוף נמכרות לציבור. עוד לא מדובר על הפצה רחבה, אלא יותר על הסתננות אמיצה: את המשקה ניתן למצוא בנורמן, נורמה ג'ין, טמפל בר בצומת גלילות ו – B-bar בהרצליה. זו הבירה הכי צלולה שטעמתם בחייכם, ויש לה טעם מעניין ומוזר. אהבתי, אך עוד לא ממש ברור לי מדוע.

הובגובלין טייק 2

מה יהיה
מי שאמר לי שלום, או התעטש בטעות לכיווני בשבוע האחרון, קיבל מיד דיווח מדויק על אטרקציית הבירה של מרץ: פסטיבל בירות מיוחדות בב"ש. עשרים וחמישה מותגים ימזגו באירוע, מתוכם גם כמה ישראליים מצויינים: דאנסינג קאמל הכבר-לא-כל-כך-אלמוניים, בירות בשור המקומיות, נינקסי, השייכת לבעלי חנות בירדי, ולאפינג בודהה – התל אביבים הפרועים. אפילו עבדכם הנאמן וחולצת המפלצות התורנית שלו יהיה שם וימזוג בירות. מועדון הצ'יקה בב"ש, מ – 20:00 בערב. רשימת בירות, מחירים וכו' יש פה.

'שליש או חצי' הוא שם של חוג אלכוהול ביתי וותיק (איזה חצי שנה לפחות. ענתיקה במושגים ישראליים). ביום רביעי, ה – 14 למרץ, עורכים שם ערב טעימות של גבינות ובירה: בירות ביתיות ישראליות איכותיות (יוצאות דופן. באמת – ראיתי את הרשימה) עד בירות בלגיות טרפיסטיות, יותאמו לגבינות איכות. ינחו: שחר הרץ, שאיכשהו מעורב בכל אירוע בירה בארץ, ועמית גולן. העסק עולה 65 ש"ח, שאינם למטרות רווח, אלא למטרת כיסוי העלויות. האירוע מתקיים במרכז ת"א. פרטים והרשמה בטלפון: 0528-196900.

בקטנה:
1. בסיום כנס המשחקים הסלולריים חילקו בירה חינם. זה לא עשה אותו יותר מעניין – אך הקהל נהייה הרבה-יותר-כנה, וכמעט הוריד את יוצרי דיוק-ניוקם מהבמה, לאחר שלקח למשחק דקה-וחצי להיטען.
2. ווב 2.0 בשירות חובבי הבירה: האתר The Kegulator יעזור לך לקבוע כמה אלכוהול צריך לקנות למסיבה. רק תאמר לו כמה אורחים יהיו, וכמה שתויים אתה רוצה אותם. שימושי? לא עבור קהל ישראלי שלא ידוע לשתות. אבל זה אחוש-מגניב.

קגולטור

7 תגובות

  1. יוחאי הגיב:

    צרכתי הרבה מונטייטס כשהייתי בניו-זילנד, ואף ביקרתי במבשלה שלהם בעיר גריימאות'. היא חזקה במיוחד באי הדרומי. היא בירה לא רעה בכלל, עד שאתה מגלה את הבלגיות…
    הייתי השבוע בנורמה ג'ין ואיכשהו פספסתי אותה.

    אני דווקא הרבה לבאר שבע (גדלתי שם), אבל מי עושה פסטיבל בירה ביום ראשון ???
    אז אני אוותר.

  2. ניימן הגיב:

    השמועות מספרות שיש תעשיית בירה מפותחת ומעניינת בניו-זילנד. לצערי, לא נראה שאצליח לבדוק אותה בשנים הקרובות..

    וואללה – אני לא יודע למה בראשון. אני מניח שמכיוון שזה הזמן בו הסטודנטים נמצאים שם – בסופ"ש הם חוזרים הבייתה..

  3. יוחאי הגיב:

    הייתי שמח לספר על תעשיית הבירה הניו-זילנדית. בדקתי אותה היטב, במיוחד בסיינט פטריקס דיי. גם היה לי דירוג בראש, שהתעדכן לאורך הטיול. אכן תעשייה מפותחת למדינה בת 4 מליון תושבים. לצערי, אחרי 4 שנים, אני לא זוכר יותר מדי. לא היה לי בלוג לתעד את זה.

  4. אמיר הגיב:

    ניימן שלום,
    ניתן למצוא את מונטית'ס במקומות הבאים
    ת"א:
    נורמה ג'ין
    נורמן
    לילינבלום 22

    רמת החייל:
    ליאו בלוס
    מולי בלומס
    מיליס

    הרצליה:
    D-Bar
    טמפל (סינמה סיטי)

    תודה על איזכור הבירה בבלוג,מחמם את הלב.
    יום טוב לכולם
    אמיר

  5. יו הגיב:

    הובגובלין,בירה בת זונה!

  6. אבי הגיב:

    הייי יש חנות משקאות מדהימה בתל אביב שר המשקאות יש להם את מגוון הבירות הכי גדול בארץ דברים מדהימים ממלץ בחום …..

  1. 11 במרץ 2007

    […] « בירה: פוסט על טעם החיים – גירסת מרץ […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting