קומיקס: Girl Genius – ספר שני

אני ממשיך בפרוייקט קריאת – וסיקור קצר – של כל הספרים של ילדה גאונה (ספר ראשון). אחד מקומיקסי הרשת המעוטרים ביותר בנמצא. והפעם, הצעת מועדון קריאה מפתה! מישהו מעוניין לתזמן את קריאת הספרים, כך שיהיה אפשר לדבר עליהם? כי כרגע אני קצת צועק למערה. עם קצת תכנון אפשר לעשות את זה כיפי. בואו נעמיד לרגע פני גרמניים ונחליט ש'מתכונן' ו'כיפי' יכולים ללכת ביחד.

Girl Genius הוא הרפתקאת פנטזיה רומנטית בעולם סטים-פאנק ויקטוריאני. סטים פאנק משמעותו שהטכנולוגיה המאד מתקדמת של העולם, מבוססת כולה על קיטור ומכניקה במקום על חשמל ומעגלים דיגיטליים כמו היום. התוצאה היא עולם של ערי קיטור מרחפות, ורכבי קיטור מעופפים מטורפים אישיים.

יש עוד פריט עלילה חשוב שחייבים להזכיר: הניצוץ. כלומר, ניצוץ הגאונות. בעולם של ילדה גאונה, יש אנשים, מיעוט נדיr, עם ניצוץ- כאלה שמפריחים המצאות גאוניות בהרף עין בלי מאמץ. ויש את שאר רוב אנשי העולם. אנשים בלי ניצוץ מאותרים כמו מחט בערימת שחט, ומובאים לספינת האוויר המעופפת המלכותית – סוג של עיר מעופפת – בה מטפחים כשרונותיהם בקפידה. מיותר לציין שהשכבה השלטת מורכבת רובה מאנשי ניצוץ. סוג של עולם בו לאינטיליגנציה משקל חשוב על שאר התכונות.

הספר הראשון היה כל-כולו אקספוזיציה לאגטה, הגיבורה הראשית של הסיפור, עיר המגורים שלה – והעולם בו מתרחש הסיפור עצמו: מהניצוץ דרך הסטים-פאנק ועד שליטי העולם. היה קצת מייגע ומשעמם.

הספר השני כבר מעניין בהרבה – אם כי עדיין לא יצירת המופת שמבטיחים לנו שהסדרה תהפך אליה בהמשך. הוא מתרחש בעיר ספינת האוויר: עיר מלכותית מעופפת. אם הספר הראשון היה אקספוזיצית עולם ודמויות ראשיות, אז כאן יש הצגת דמויות המשנה. המשמעות היא שסוף סוף מתחילים להתקשר לחלק מהגיבורים. לקח לכותבים מתחילים: סיפור בו מזדהים עם הדמויות עולה פי אלף על אחד בו לא מזדהים.

מה תמצאו בפנים? דרקונים ומפלצות מכניות, סוג-של-טרולים עם מבטא גרמני, מורה רצחנית מרושעת, נסיך מבריק ומקסים – ואת אגטה. הילדה הגאונה שלנו, שמשאירה שובל רושם עז בכל אשר תלך, ומתחילה להראות שמץ מהפוטנציאל שלה.

וכדי שתהיה לכם מוטיבציה לקרוא את הספר הבא: יש שם חתול מדבר! או, אני כבר רואה שקניתי חמישים אחוז מהקוראים חובבי החתולים שלנו.

[קריאה חינמית ומלאה אונליין. הספר השני, Agatha Heterodyne and the Airship City, כולל 112 עמודים]

9 תגובות

  1. רחלי הגיב:

    אני תמיד אוהבת מועדוני קריאה, אלא שאני שני ספרים שלמים מאחור! מה צפי קריאה ממוצע לספר?

  2. רחלי הגיב:

    תיקון: ספר אחד.

  3. ניימן הגיב:

    נראה לי שבקצב הקריאה שלך את תסיימי את הסדרה לפני שאתחיל את הספר השלישי… :p

    אין לי בעיה לחכות. אפשר לקבוע איזה לו"ז קליל במייל..

  4. רחלי הגיב:

    לוז תקופת מבחנים לא לחוצה. דהיינו – אפשר ל עשות הכל חוץ מללמוד. 😛 אשלח מייל לתיאום

  5. Angelica הגיב:

    שיק פמיניסטי משו

  6. ניימן הגיב:

    של הקומיקס? למה? זו גיבורה ראשית נשית… אבל חוץ מזה לא שמתי לב לאיזה מסר פמיניסטי מיוחד.

  7. Angelica הגיב:

    גיבורה נשית גאונה עם מפתח צינורות ביד זה לגמרי שיק פמיניסטי ואפילו חצי פראפרזה על Rosie the Riveter. בכל אופן-בנתיים יצא לי רק לרפרף מחוסר זמן (כרגיל)

  8. ניימן הגיב:

    אוקי, אז לא אחלוק עליך שזה נשמע כמו שיק פמיניסטי. צודקת. אבל למען הצלחת הפמיניזם אני מסרב לסייג כל יצירה עם גיבורה חזקה כמשהו פמיניסטי :]

  9. Angelica הגיב:

    חה חה..אוקי then
    העם איתך
    ואגב-שיק פמיניסטי זה עוד לא פמיניסטי-אבל לא נחפור (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting