לקטים (מיורקה #3)

[לקטי מיורקה. פוסט טיולי יותר יהיה מחר]

בשש בבוקר נחתו סרגיי וקולבאסה במיורקה. בשבע הוא שכר רכב.

ביומיים הבאים חרש סריוז'ה, בהתלהבותו חסרת הגבולות, כל פינה אפשרית באי.

הוא ראה את הזריחה בשלושה מקומות מובחרים שונים – לא משנה שהיה לו רק בוקר אחד. בכל אחד מהם שתה קפה ואכל פרי. את האוטו עזב למטרות נדירות ביותר: אוכל, שתיה או – הכי חשוב – שקיעה יפה. 1000 ק"מ נסע סריוז'ה: בהרים, לאורך החוף ובתוככי האי.

הנה סכימה משוערת של מסלול הנסיעה של סרגיי

סופ"ש אחרי זה נחרד סריוז'ה לגלות על המפה כמה כפרים שפספס! מהר שכר אוטו ובילה יום שלם בהשלמת פערים.

——————————–

עקב טעות ביוקרטיות של פאבל לא מומנה לי שהות בכנס. הוא התחרט מעומק ליבו לאחר שהבין שבכוונתי להזכיר לו אותה למשך שארית חייו. את השבוע הראשון ביליתי קופץ בין מיטה לספה.

אחרי כמה ימים של מעברי דירות, נחתתי אצל קרלוס. ארגנטינאי בן 64 שאיבד את רוב ראייתו עקב מחלה לפני שנתיים. יש לו מבטא שמזכיר את שון קונרי באנגלית. הוא אינטלקטואל אמיתי: עו"ד לשעבר, בעל תארים בשלושה תחומים שונים. עכשיו הוא לומד לתארים ראשונים בספרות ולשון ספרדית.


[פלמה דה מיורקה]

כל לילה שתינו יין לפני השינה, ובבקרים חיכו לי קפה, צנימים וקרלוס עליז ליד השולחן. הרגשתי כמו דמות בספרים של המינגוואי. נשארתי שם עד סיום הביקור.

——————

ביום השלישי היה "טיול הכנס". חצי יום בכפרים בהרים שהסתיימו בארוחה ב – Port de Sóller. עיירת תיירות יוקרתית שנוגעת בים ומוקפת בהרים בשאר הכיוונים.

אחד המקומות היפים לראות בהם את השקיעה אם לא ה – . סריוז'ה, שכבר ראה שם זריחה ושקיעה ביום הראשון, בילה את זמנו בלטבול בים. לפני תחילת הארוחה, פעמיים בהפסקות בין המנות, ובסוף – נשאר שם עד אמצא הלילה בזמן שהשאר הלכו הבייתה.

עוד יומיים של כנס עברו בעצלתיים, עוד רעיונות והרצאות ומאמרים שהחלפתי עם אנשים. צהרי שישי הגיעו. סחוט, הלכתי לתפוס שנ"צ ארוך בדירתו של קרלוס, ואת שאר הערב ביליתי בלצפות בעונה השניה של משחקי הכס.

היה צריך לנוח. מחר עולים עם האופניים את הרי Serra de Tramuntana.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting