חומר מקומי חם מהתנור

קיבלתי השבוע שתי הודעות על סינגלים חדשים להורדה של אמנים עצמאיים מקומיים. שני האמנים, אותם אני מחבב ומכיר על סמך עבודות עבר, עשו נסיון ניכר לייחצן את ההודעות כמיטב יכולתם.

זו מגמה חיובית ביותר בעיני: סינגלים חינמיים להורדה הם אחת הדרכים המוצלחות של אמן אלמוני להגיע לקהל (השניה היא כמובן, כפי שעמית ארז ישמח לאמר לכם, היא להופיע כמה שיותר, ובכל חור אפשרי). מעבר לכך, יוחנן קרסל ציין, ובצדק, שסינגל וירטואלי הוא סינגל ידידותי לסביבה. אינני אל גור, אך גם לא מתנגד לעזור לכדור הארץ הקשיש כשאפשר.

יוחנן קרסל – צורף מילים [הורדה]
יוחנן קסלר - צורף מילים

קרסל פועל כבר הרבה זמן, ולכן מפתיע שרק עתה התפנה להקלטת אלבום הבכורה שלו. הוא מוזיקאי באר שבעי ותיק, ויצא לי להיתקל בו בכל מיני הקשרים של אמנים שקשורים לעיר: דויד פרץ למשל, או לנזז של ג'ואן ספדי. דף האינטרנט שהוא פתח לסינגל מושקע ביותר, וכולל, מלבד השיר להורדה (בשני פורמטים), גם אפשרות לשמוע אותו אונליין, עטיפה מוצלחת – ואת המילים. אפילו החזירים בינינו לא יוכלו לדרוש שום דבר מעבר לכך.

השיר עצמו מזכיר לי דברים של יוני בלוך. פשוט, חביב, קליל ובעל סאונד מאד מקומי. חיבבתי.

עינב ג'קסון כהן (מייספייס עם שירים להורדה)
עינב כהן ג'קסון בלבונטין 7

כתבתי, די בהתלהבות טיפוסית, על עינב ג'קסון כהן לפני חודש וחצי (פה), ודעתי לא השתנתה אפילו קצת עם ארבעת השירים החדשים שהיא שחררה להורדה במייספייס. הם בחזקת 'More of the same' – שזה טוב מאד בשלב זה.

יחד עם 'עץ נופל ביער', 'לא להעיר את החיה', 'ניתוח לב פתוח' ו 'קור כלבים', יש לי על המחשב כבר שמונה שירים של עינב – כמעט דיסק מלא בסטנדרטים של דויד פרץ. קצת סוריאליסטי לשמוע את מוזיקת החורף הזאת בחום החתולים של היומיים האחרונים, אבל בינתיים מתמודדים עם זה בהצלחה.

את עינב ג'קסון אפשר לתפוס ב – 17.5 בלבונטין 7.

אמנים נוספים
שני משפטים על שתי יוצרות מצויינות ששמעתי בשבועות האחרונים: נילי פינק עושה מוזיקה כל כך חודרת, אמוציונלית וחזקה, שלא תאמינו שמדובר באמנית אלמונית (יחסית). תוכלו לתפוס אותה ב – 10.5 באירוע התרבות האורבנית 'התוצרת' בקומפורט 13.

את המוזיקה החלומית של אביטל רז כבר הזכרתי השבוע ב'אירועי השבוע האמיתיים' (היא הופיעה ביום ג' האחרון), אבל אי אפשר לא להגניב עליה מילה גם פה. עד כדי כך היא שונה ואיכותית.

7 תגובות

  1. עופר הגיב:

    יוחנן קרסל! לא קסלר. לפחות תרשמו את השם נכון

  2. ניימן הגיב:

    לפחות? בניגוד לכל שאר הטעויות שעשיתי?

    יש כלל לא כתוב שאומר שאסור לשפוט פוסטים שנכתבים בבוקר. תיקנתי את הטעות, ותודה על הערת תשומת הלב.

  3. יוחאי הגיב:

    תודה על החשיפה לחומר חדש. אני תמיד אוהב לגלות דברים חדשים.
    מכל מה שהספקתי לשמוע, הכי אהבתי את נילי פינק. שירים מצויינים.

  4. candy הגיב:

    בחיי,אתה חייב לבוא להתארח באיזה פינת "הממתק הישראלי של השבוע" אצלי.מבוזבז:) !

  5. ניימן הגיב:

    :] הזמנה מעניינת. צריך לדבר עליה במייל.

  6. סטאבה הגיב:

    זה נכון. נילי פינק שולטת.

  7. שחר (לואי) הגיב:

    שלום "ניימן"(נזכרתי בסיינפלד עכשיו, הלווו ניומן), אתה מוזמן לבקר ו(אם תרצה גם) לסקר את הדף המושקע שהעלו גם עבורנו בmzone. הדף הוקם עבור הסינגל הראשון שהוצאנו ממש עכשיו לרדיו,אינטרנט וכו', "מתנתק". אפשר להוריד ולשמוע את השיר בפורמט mp3 או wave. קישור:
    http://www.mzone.co.il/mitnatek
    הופעת השקה לסינגל בפרילנד ב15/5, ואתה כמובן מוזמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting