פינת היצירה הגרמנית: Oomph! ורוק גרמני חזק חדש

התחברתי עם סטודנטית גרמנית סמסטר שעבר בדרך מצחיקה ביותר: היא ניגשה להחמיא לי על הטי-שירט שלבשתי (Flash, למקרה שתהיתם). החלפנו אימיילים ומאז אנחנו מצ'וטטים כשמשעמם.

מרגע שהבינה שאני חובב מוזיקה היא דוחפת לי בכוח את הסגנון האהוב עליה: Neue Deutsche Harte. שזה, בתרגום חופשי, רוק חזק גרמני חדש.

כמו גרמניה טובה היא אובססיבית לתחביבים שלה. מתלבשת בהתאם, פוקדת הופעות, מתחברת עם אנשים מהסצינה ומאזינה אך ורק לסגנון אחד.

פשוטי העם לא יוכלו להבדיל בין Neue Deutsche Harte  לרוק רגיל. אז הבה ניתן בהם סימנים: ברוק גרמני חזק חדש שרים בגרמנית. זו חייבת להיות גרמנית ברורה ונקיה – אם כי פה ושם יכולה להסתנן נהמה.

מאפיין נוסף של הסגנון הוא הקול הגברי העבה החזק. יש שיגידו שהוא משדר מאצ'ואיזם ועליונות ויש שיגידו שהוא סמל גייז. מלבד כך תמצאו גם סינטסייזר ברוב השירים – מה שיוצר שילוב של רוק כבד ואתניקס, אבל בגרמנית.

הנציגה הבולטת של הז'אנר, בלי שום ספק, היא רמשטיין. היא אחראית לאחד משירי הרוק הפופולריים מאז ומעולם (Du Hast). אם אתם נתקלים בלהקה ש"מזכירה את רמשטיין", אז כנראה נפלתם על להקת רוק גרמני חזק חדש.

אבל רמשטיין לא המציאה את הז'אנר – מי שהמציאה אותו היא Oomph! (הוגים: אומף!) באלבום Sperm מ – 1994. אבל השם המגוחך עמד בעוכריהם והם נשארו יחסית אלמוניים במשך הרבה שנים.

ב  – 2004, באלבום הסטודיו השמיני שלה, זכתה סוף סוף Oomph! להצלחה המסחרית המיוחלת. זה קרה עם הלהיט Augen Auf! – שגרם לכולם לתהות מה יש ללהקה הזאת מסימני קריאה לכל הרוחות?! השיר כבש את מצעדי הלהיטים הגרמני והאוסטרי – ואפילו יותר חשוב: נכנס לפסקול של משחק המחשב פיפ"א 2005.

האלבום עצמו, Wahrheit oder Pflicht, הוא פשוט אלבום רוק מעולה. הוא לכד אותי מהשניה הראשונה, וחבל להכביר עליו מילים. למטה תמצאו את Augen Auf ("לפתוח עיניים!") להורדה, יחד עם שיר רוק מעולה נוסף.

אוהבים? יש ללהקה כבר 11 אלבומים היום כשהאחרון שוחרר השנה. ואם תרצו, יש לי גם רשימת המלצות שמנמנה ללהקות אחרות מהז'אנר שסיפקה ידידתי הסטודנטית.

[OOMPH! – Augen auf!]
[OOMPH! – Der Strom]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting