ביטים של ברלין 2013: עכו. מטבח ערבי אסלי.

דעו לכם שאני חווה את המטבח המזרח תיכוני ביתר שאת בברלין. תגידו לי שגם בישראל יש כזה? אענה שרובו מרוחק מתל אביב. ביפו יש את חאג' כחיל ועוד כמה מקומות בטח. חאג' כחיל יקר פי כמה וכמה ממה שיש בברלין ואת האחרים אני לא מכיר.

בברלין יש את עזאם המפורסמת, גל פנטסטי של חומוסיות ומסעדות לבנוניות ששוטף את נויקלן (אני חייב לשוקי פוסט. בקרוב) – ובצפון העיר, בוודינג (wedding), מעוז פלשתינאי ידוע, יש את עכו. מספרים שיש שם את המסבחה הטובה בעיר.

אכלתי בעכו כבר יותר מפעם אחת. הרבה הרבה יותר מפעם אחת. זוהי מסעדה בינונית בגודלה, לא מהודרת יחסית. יש בה את הפיתה עם זעתר הטובה בעיר. על זה אני חותם.

בקשר לשאר: החומוס של עכו משחתי אך כבד למדי. אין לו טעמים מובחנים שאפשר לשים עליהם את האצבע. חומוס טוב עבור ברלין, ובינוני פלוס לישראל. בגיזרת המאכלים דמויי-המסבחה יש שתי אופציות: בלילה: גרגירי חומוס עם שמן זית (מלוח ולא אהבתי) או המסבחה עצמה: אותו הדבר רק עם טחינה (מלוח ואהבתי). אבל אל תצפו למשהו שמתחרה באבו חסן.

מה שכן, כמו בהרבה מסעדות מזרח תיכוניות בברלין, יש בעכו שווארמה אלוהית. המנה האהובה עלי – והיא לא מופיעה בתפריט – היא שווארמה *על* חומוס. זה מגיע עם צלחת בריאות כמו שאתם רואים בתמונה למעלה.

בביקור האחרון הגענו ארבעה אנשים. אני (מומחה חומוס בעיני עצמו), אחמד (מתמטיקאי בחסד ומומחה חומוס מפאת שמו), דאשה (סטודנטית רוסיה בלונדינית מנומסת שפירגנה לאוכל הלבנטיני) וסוזאנה (אוסטרית עם עבר קצר בירושלים). כולם התמוגגו מהאוכל – כולל אחמד ועבדכם הנאמן שהם היחידים שטעמם בעצם נחשב.

אז אם אתם בצפון ברלין ובא לכם מטבח ערבי אמיתי, קפצו לעכו. לא תתחרטו. ואה, יש להם גם פאטה מעולה!

[Akko. Pankstraße 52, 13357 Berlin]

3 תגובות

  1. נשמע מגניב! אני שמחה בשבילך ובשביל שאר הברלינאים שאתם יכולים להנות מהמטבח המלבב הזה עכשיו 🙂 אגב, עכו היא אכן אחת החזקות בחומוס אבל גם חיפה היא מעצמת חומוסיות ומסעדות מזרחיות רצינית ביותר. אני אשמח לקחת אותך לסיור כשתגיע לישראל (מתי באמת אתה מגיע?) וסוף סוף להצליח להיפגש… ובקרוב יהיה בבלוג פוסט על חומוסיות בחיפה – לתשומת ליבך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting