חדשות מד"ב 12.05.2015

פוסט חדשות מדב"פ (מדע בדיוני ופנטזיה) שנכתב כבר די הרבה זמן. בואו נפתח אותו עם תמונה של earthworm jim, או-קי?

עכשיו, כשההוגו כבר לא טהור ולא מציג את הספרים הטובים ביותר, אלא את הספרים שכל מיני ארגונים הכי רוצים לקדם, צריך תחליף. והנה, בתזמון מושלם, הגיע לו פרס לוקוס והציג חמשת מועמדים חפים ממניעים פוליטיים:

The Peripheral – ויליאם גיבסון.
Ancillary Sword – אן לקי (מועמד גם להוגו)
The Three-Body Problem – מד"ב סיני שבדיוק נכנס למועמדי ההוגו אחרי שמועמד אחר פרש, ועכשיו הוא המועמד המוביל לזכות בהוגו פתאום.
Annihilation/Authority/Acceptance – ג'ף ונדרמיר.
ו… לוק אין – ג'ון סקאלזי!

אישית הייתי מעיף את סקאלזי וגיבסון ומכניס את the goblim emperor ו – station eleven (הנהדר).
————————-

רוחות החורף, הספר השישי של שיר של קרח ואש, ממשיך להיכתב במרץ. ממש לקראת פסח (טוב, לקראת פסחא) פרסם מרטין פרק מהספר. הוא מסופר מנקודת המבט של מישהי, שהייתי שמח לספר לכם מי היא, אבל אני פוחד לספיילר.
—————-

פרשת פרסי ההוגו – שעכשיו כבר קוראים לה puppygate ממשכה להכות גלים. עיתוני מיינסטרים בארה"ב ואנגליה דיברו עליה, וכך גם כל בלוגר מדב"פ בשני חצאי הכדור.

ואז הגיע תורו של אחד, ג'ורג' מרטין. בשורה של פוסטים (שמתחילה פה) הוא מנתח את הפרשה בצורה הכי מדוקדקת ורהוטה שיש. ועזבו מסכים איתו או לא מסכים איתו (הוא אומר המון דברים – עם חלק אני מסכים ועם חלק לא) – פשוט כיף לקרוא אותו. כי ג'ורג' מרטין יודע לכתוב, ולקרוא את סדרת הפוסטים הארוכה שלו זה הדבר הכי טוב שיש עד שיצא הספר השישי של שיר של קרח ואש.
———————

מרטין פעם אחרונה (לפוסט הזה): אחרי שהוא סיים לרדת על הכלבלבים, הוא פנה לנתח את המועמדים להוגו. מרטין הבטיח לקרוא את כוווווולם לפני שהוא מצביע (שיהיה לו בהצלחה). בינתיים הוא נתן סקירה\ביקורונת מהירה על אלו שהוא כבר קרא. למי שרוצה לדעת עוד על טעמו הספרותי של סופר הפנטזיה המצליח בעולם.
——————-

וואו – זו חדשה די גדולה שראוי להדגיש: ה – BBC יצר דרמטיזציה של אחד מספרי המד"ב הטובים ביותר אי פעם: צד שמאל של החושך. שזה כמו הצגת תאטרון ע"פ הספר שרק שומעים אותה. דרמטיזציה זו המילה הנכונה, או שאני הוזה?

החלק הראשון נמצא להאזנה פה. השני פה. את הספר כבר קראתי פעמיים, עכשיו צריך למצוא שעתיים פנויות לצורכי האזנה.


[שרביט קסמים מהארי פוטר. שנת עיצוב: 2000. התבסס על התיאור בספרים במקום בסרטים]

12 קומיקסי מד"ב חדשים שאתם לא יכולים לפספס! או לפחות ככה טוענת הכתבה.
—————————–

ניל סטיבנסון פירסם 26 עמודים אונליין מהספר הבא שלו. למה? ככה!
—————————

אוהבים מד"ב? וסרטי מד"ב? אבל אין המון כאלה וכבר נגמר לכם במה לצפות? רשימת סרטי מד"ב לא מפורסמים אף מצויינים (לפי עורך הרשימה) אמורה לפתור את זה.
———————————-

הקוסמים הופך לסדרת טלוויזיה! (ביקורת) אני בדיוק קורא את הספר השני עכשיו והוא נ-ה-דר! עוד פרטים? ביוני.
————————————

Tor תמיד מריצים את כל פרוייקט הקריאה-המודרכת הללו (re-read) שכמעט אף אחד מקוראי הבלוג לא קורא, כי זה המון טקסט וצריך להיות מעריץ מושבע של הספר כדי להיכנס אליהם.

אז הנה אחד יותר ידידותי לציבור: צפיה מודרכת בכל סרטי האנימציה של דיסני. מתחילים מהראשון, שלגיה. למען האמת, מעולם לא צפיתי בו.
————————–

מהיום, אל תגידו Ancillary Justince. תגידו: יושרה שניונית.

בלי קשר לטעמי האישי, יושרה שניונית (הנה, כבר התרגלתי לשם) הוא ללא ספק ספר המד"ב הכי בולט בשנים האחרונות. היו לי ספקות אם יתרגמו אותו לעברית, כי בכל זאת, אופרת מד"ב פמינסטית עם הרבה משחק עם שמות גוף היא משהו שגם קשה לתרגם, וגם לא בטוח שיתפוס פה – אבל הוצאת סיאל הפתיעה אותי.

הספר תורגם ע"י עמנואל לוטם שכבר תרגם בעבר ספר מד"ב עם שמות-גוף מוזרים (ארץ לא נודעת של קוני ויליס). עכשיו מחכה להדפסה, מה שיקרה בסוף מאי.

בינתיים אתם מוזמנים לרכוש אותו במכירה מוקדמת ומכיר מוזל. 55 ש"ח עד ה – 31 למאי 2015.

נ.ב – בטח שמתם לב שההצעה הראשונית שלי לתרגום השם, 'צדק מסייעת', לא תפסה. שזה סבבה. יושרה שניונית זה שם יוצא דופן בהרבה.

רשימת קריאה:
קן ליו הוא שם דבר כבר שנים רבות בעולם הסיפורים הקצרים. עכשיו יצא רומן הבכורה שלו, Ken Liu – The Grace of Kings, וכווו-לם רבים על מי ידבר עליו הכי הרבה.

ממש, אבל ממש ממש ממש, אהבתי את דרקון הוד מלכותה לפני כמה שנים שקראתי אותו. הסופרת, נעמי נוביק, הוציאה החודש ספר חדש בסדרה חדשה. קוראים לו Uprooted, ובמקום דרקונים, יש בו מכשף שעונה לשם 'דרקון'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting