פוסט מאוחר על זוכי הוגו 2016

כנס המד"ב והפנטזיה העולמי התקיים שבוע שעבר, ופרסי ההוגו הוענקו. הנה רשימת המועמדים והזוכים. החדשות הגדולות הן שה-puppies (הסבר מי הם) לא זכו בכלום. זה עושה אותי נורא עצוב.

לא, העצב לא בא בגלל תמיכה בפאפיז. אני והם שייכים לשתי קצוות שונים של הקשת הפוליטית. העצב בא כי הפרס החשוב ביותר במדע בדיוני ופנטזיה התדרדר לכך שהבשורה הגדולה ממני פוליטית ולא ספרותית.

תראו, אני אוהב מגדר ואנטי-גזענות ומדע בדיוני, ולפעמים אני אפילו שמח שמישהו משלב ביניהם. אבל כשכל ספרי המדב"פ דנים כבר שלוש שנים בנושא פוליטי אחד בלבד? זה ממצה עצמו. הדעה של כולם התגבשה והטיעונים חוזרים על עצמם. כל הקטע של "ניצחנו!" (הפאפיז לאחר פירסום המועמדים) ו"ניצחנו!" (הליברלים לאחר פירסום הזוכים) ילדותי משהו.

אי לכך הבלוג יתייחס מעתה והלאה למלחמות הפאפיז בצורה לאקונית בלבד.

פוסט מאוחר על זוכי הוגו 2016

בקשר לפרס עצמו. אני ממליץ לכם לקרוא את הסיכום של אהוד מימון, ולא את זה שלי. הוא מבין יותר טוב.

אבל אם אתם מתעקשים – אז:

הזוכה בפרס הגדול, קטגורית הספר, הוא The Fifth Season של נ.ק. ג'סמין. הוא הספר היחיד מכל המועמדים שלא קראתי אותו (או חלק ממנו) או ספר מוקדם יותר בסדרה. בצורה אירונית, אני מאד מרוצה מהזכיה; לא חשבתי שאף אחד מארבעת המועמדים האחרים ראוי (לא קראתי את Ancillary Mercy, כי השתעממתי מהראשון בטרילוגיה).

הסיבה שלא קראתי את The Fifth Season היא שלא סבלתי את הספר היחיד של ג'סמין שכן קראתי. אבל כולם מספרים לי כמה The Fifth Season שונה וכמה הוא אחלה ספר. אין מנוס מלקרוא אותו בקרוב.

בפרס הנובלה זכה Binti של ננדי אוקורפור. זה גם המועמד היחיד שלא היה ברשימה של הכלבלבים, וגם יצירה ששמעתי עליה הרבה השנה.

הוענקו שני No Award, מה שאומר שהמצביעים מעדיפים שאף אחד לא יקבל את הפרס מאשר שנציגי הכלבלבים יקבלו (אני סבבה עם זה), שני פרסים הוענקו ל-Mike Glyer ולבלוג המצויין שלו File 770. הייתי מאיץ בכל לקרוא את הבלוג, אבל הוא מעלה איזה עשרה פוסטים ביום.

בפרס קמפבל היוקרתי לסופר חדש זכה אנדי וייר, שגם זכה בפרס מגדלי תפו"א על דחיפת עניין ייבולי תפוחי האדמה בחלל (סתם סתם).

בכנס גם הוענק פרס ההוגו רטרו לשנת 1941. הזוכה בקטגורית הנובל הוא Slan של A.E. Van Vogt.

ראוי לזכור שזאת תקופה בה פורמט הרומן טרם היה יוקרתי במדב"פ, מה שאומר שעיקר התותחים נמצאים ביצירות הקצרות: הינליין זכה בקטגוריות הנובלה והנובלטה עם "If This Goes On…" ו-"The Roads Must Roll". אח היינליין, לא היו ולא יהיו כמוך.

את פרס הסיפור הקצר תפס אסימוב עם הסיפור 'רובי', שאחרי זה נכלל בספר המיתולוגי 'אנוכי רובוט'.

עוד בזוכים אפשר למצוא את דיסני עם קטגוריות הסרט הקצר (פינוקיו) והארוך (פנטזיה). איזה אגדות, אה?

לסיום נשלח אתכם לרשימת המועמדים של פרס -Dragon. המועמדים מחולקים לשתי קטגוריות, מד"ב ופנטזיה. הבנתי שזאת רשימה נטולת פאפיז שהרבה יותר משקפת את הספרים הטובים שיצאו בשנה החולפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting