ביטים של ברלין: קפיטריית הספרים*

יום ראשון. בוקר. התכוונו, אני וקאיה האסטונית, להתעורר בשמונה כדי לצאת לטיול נמרץ באיזה מנזר גרמני מחוץ לברלין . ב – 8:02 קיבלנו במרץ החלטה חדשה אמיצה: חוזרים לישון! שלוש שעות מאוחר יותר, והרבה חלומות טובים, התאוששנו סוף סוף – ויצאנו לחצי-טיול ל – ברנאו (Bernau). פרבר ברלינאי חביב ומאד לא מתוקשר עם מרכז עתיק – והכי חשוב: טיפת טבע. וזו הרי הייתה המטרה שלי מלכתחילה: לראות טבע מושלג כל עוד זה אפשרי.


[את התמונות לקחה קאיה. בחלום בלילה אני מצלם כל כך יפה]

טבע מושלג זו חוויה עוצרת נשימה. גם בגלל שהעולם מהמם בשמלת כלה מושלגת לבנה – וגם – בעצם, בעיקר – בעיקר בגלל שקשה מאד לנשום במינוס עשר מעלות. שעתיים, בהן הקפנו את העיר העתיקה של ברנאו מכל כיוון – הספיקו. חזרנו לציוויליזציה – קרי, ברלין – ובדרך הבייתה עצרנו במיטה (Mitter), מרכז העיר, לארוחת צהריים מאוחרת וקצרה.

כבר הרבה זמן שאני מחפש מקומות בעלי אווירה לא מחייבת טובים במיטה. שלא תבינו לא נכון – יש, כנראה, המונים שכאלה – אבל עד עתה יצא לי להיתקל בעיקר במסעדות משעממות ויקרות (יחסית לברלין), או בכל מיני מקומות מקסימים, חגיגיים – וגם – יקרים. הפעם הלכתי על המלצה בטוחה מ"אחד שמבין". שלחו אותי למקום בשם 'חנות ספרים קפיטריה' (buchhandlung cafeteria). שם משעמם משהו למקום שטענו שהוא מקסים.

טענו וצדקו. כבר מהצעד הראשון חיבבנו את המקום. הוא חמים לגמרי באווירה, כולל כמה ספות רגילות בכניסה – כשליד הויטרינה ישנה פינת השתרעות נוחה: לאנשים שיוכלים לאכול בישיבה מזרחית על כרית. התפריט, שמשתנה יומית, מצומצם אך משובח: כמה מרקים, תפו"א גדול עם גבינה ועשבי תיבול, שני סוגי פסטה – כמה קישים ביתיים והשוס: בורקס ביתי עם יוגורט. לא הרבה אנשים יודעים זאת, אבל אני מאמין בכל ליבי שהבורקס הוא מאכל שמחכה בכל ליבו ליזם הזריז שיהפוך אותו לג'אנק-פוד גורמה איכותי. משהו בסגנון חנות בורקס משוגעת, עם מילויים קלאסיים (גבינת עיזים צרפתית וזיתים) לצד אופציות משוגעות יותר: חלבה ושוקלד למשל. למרות כל זאת הלכתי בסופו של דבר על האופציה הבריאה: מרק ג'ינג'ר וקוקוס (ציון: 7.5 מתוך 10). קאיה בחרה בתפו"א הממולא (קצת יבש בטעם, ציון 6), כשבקינוח: עוגת תפוחים עם פקאן (מדהימה!!! ציון: 11 מתוך 10) התחלקנו שנינו.


[תפו"א עם גבינה ועשבי תיבול]

הקהל במקום התחלק בין סטודנטים עם לפטופ או ספרים (יש אינטרנט אלחוטי), לבין, כראוי למיטה – תיירים. בשלב מסוים התחיל שם קונצרט פסנתר, שהיה, למרבה הפתעתי, יפה בצורה בלתי רגילה. רציתי לקנות את הדיסק של הבחור – אבל לא באמת היה לי כוח לחכות שעה לסיום ההופעה.

אניווי, תיירים יקרים שחורשים את המיטה ברגל ורוצים לנוח לשעה – זוהי יופי של אופציה עבורכם. ברלינאית, אמיתית, זולה, עם וויירלס חינם – והכי חשוב: עם עוגת תפוחים מעולה. תשלחו לי פרוסה בדואר.

כרטיס ביקור:
שם:
buchhandlung cafeteria
כתובת: Tucholsky 32, 10117 Berlin (איזור: מיטה).
שעות פתיחה: כל יום 9:00-2:00, אם להאמין לביקורות באינטרנט.
מוטו: בית קפה נוח במרכז העיר. קישים ביתיים. עוגות אף יותר ביתיות.

———————-
* השם הינו תרגום חופשי מגרמנית. התרגום המילולי יהיה: חנות ספרים קפיטריה. מסיבה לא ברורה זו או אחרת.

3 תגובות

  1. נועה הגיב:

    וואו, התמונה של המקום היא קופי מקום שבו היינו דווקא ברפנצלאור ברג. המיקום של כל דבר, הספסל שצמוד לקיר. הל, אפילו התיאור שלך דומה. זה גם היה מקום מקסים שהגעתי אליו בטעות כשהכריע אותי כאב בטן והבחורה המדהימה בדלפק, שכמה דקות אחר כך מתברר שהיא ישראלית במקור בשם גפן, הכינה לי תה מושלם עם ג'ינג'ר שהיא טחנה לבד. מרוב שהקוסמנו, חזרנו אליו כמה פעמים עוד אחר כך.
    חבל ששכחתי את שמו.

  2. נועה הגיב:

    סליחה על העילגות את התה היא חלטה כמובן, ואת הג'ינג'ר טחנה.
    וזה פרנצלאואר כמובן.

  3. ניימן הגיב:

    באמת חבל ששכחת את שמו – כי אז הייתי בודק אותו. אני ממשיך בנסיונותי העיקשים לבקר (וללמוד) בכל בית קפה בברלין. בינתיים קצב ההתקדמות איטי אך קונססטיבי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting