בורסת הצעצועים של ברלין

[זהירות. זהו אחד מהפוסטים בו אין לי יותר מדי מה לאמר, אבל האירוע היה חמוד מדי מכדי לא לאמר כלום!]

מצחיק שערב הנסיעה לקולומביה אני מחליט לקחת סופ"ש חופשה ופשוט… לעשות מה שבא לי. אז בשישי הלכנו שוב למסיבת ריקודי הבטן העירקית (הפאב השני פה). יופי של מקום – באמת. מאד… אותנטי. עם קהל חברותי ומקסים, שחלקו עובד במפעלים וחלקו משחק בתאטרון. התכוונתי לשתות בירה אחת – ואכן שילמתי רק על בירה אחת! זו אשמתי שהזמינו אותי לעוד כמה? ולשוטים? החיים קשים. בעיקר הבקרים – עם ההאנגאובר.

אבל לא על זה רציתי לדבר – אלא דווקא על מה שקרה ביום ראשון בצהריים. עת שמנו פעמינו לבורסת הצעצועים של ברלין. המילה בורסה, זאת חשוב לדעת, משמשת בגרמנית לא רק ביישומי כלכלה משעממים – אלא בכל מקום בו מוכרים מוצרים מסוג מסוים. יענו: שוק. יש בורסת קומיקס (המועד הבא: ה – 18 לאפריל), יש בורסת פרחים – ויש, כאמור, בורסת הצעצועים. היא נערכה במלון בחלק המערבי של העיר, ונראתה קצת כמו כנס. אבל רק קצת – כי כמה אפשר להראות כמו כנס כשהיכל התצוגה שלך מלא במכוניות מירוץ מניאטוריות?

נכנסנו. כניסה עלתה יורו, כי זה היה כבר קצת לקראת הסוף (מחיר רגיל: 4 יורו. הרבה יותר מדי אם אתם שואלים אותי). בכניסה מקבל אותך אוסף אדיר של מכוניות מירוץ. בן ה – 8 בי קפץ מאושר. ההיכל לא היה גדול מדי – אבל הכיל אוסף דחוס ומגניב למדי של צעצועים. רובם ישנים ואירופאיים – מהסוג שמוצאים בשווקי הפשפשים פה – אבל לא בכמויות הללו. היילייטס? מודלי הרכבת, הלגו (לקחתי את קטלוג לגו 2010. אני מתחיל לשקול ברצינות לקנות משהו מהסידרה לגילאי ה – 16 שלהם. למה לא מייצרים מודלי לגו לבני עשרים פלוס??) – וכמובן: בית בובות ענק וגדוש. שותפי התחברו למשחקי הקופסא הגרמנים מהמאה הקודמת: וינטג' אמיתי. אני אהבתי יותר את תצוגות הבובות של הקומיקס האירופאי. מתישהו יהיה לי אוסף כזה משלי להציג בבית. בעתיד.

הסתובבנו שם שעה קצרה, קצת בהינו, קצת פנטזנו, קצת שאלנו מחירים ואז החלטנו שעדיף לבזבז את הכסף על דברים אחרים. לקחתי המון כתובות של חנויות צעצועים, מודלים ואוספים שונים בברלין. מתישהו יצא מזה פוסט. ועד אז? נסתפק בקצת תמונות של לגו לרפואה.


[הקרנבל של ברלין לא מפורסם כמו רעיו בונציה, או בריו – או אפילו כמו זה בקלן בו ביקרתי לפני שנה. אבל הוא כן מוציא גרמנים מחופשים לרחובות – ויוצר מין עדלאידע קטן וצנוע. התהלוכה לוקחת כמה שעות – שזה די הרבה זמן אתם חייבים להודות. במהלכה עוברים מוצגי ענק ממונעים על פני הקהל, כשכל אחד נבנה בידי מועדון, חברה או מציג אחר. לקחתי משם המון שמות של מועדונים גרמניים קלאסיים בברלין שאלך לבקר בקרוב. הם משמיעים מוזיקת קיטש גרמנית – שאני מוצא די מקסימה – וזורקים ממתקים על הקהל. כמו בבר מצווה, רק יותר מגוון, ובכמויות אדירות. מאחת הכרכרות אפילו זרקו חבילות גדולות ושלמות של בונבוניירה – אבל זה היה כבר קצת מוגזם]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting