נגנז בגנזך מהדורת ה – 7.11.2013: סיכומים ראשונים של 2013, אירועי השבוע של חיפה, יצירות ישראליות חדשות, ספורטאים מיתולוגיים ועוד ועוד

ברוכים הבאים למהדורה השבועית של דברים מהאינטרנט הלא-מסחרי הישראלי.

ראשית, קצת הפניות לבלוג: שני פוסטים ארוכים עלו פה השבוע. האחד הוא סקירה על הספר החדש של אסטריקס. השני הוא השוואת תשתיות האופניים בברלין מול תל אביב. למי שפספס.

במקום פרסומת לגנזך הרשת יש לנו היום שיר מדהים שיצא השבוע! רוכב אופניים של דיגיטל מי. ראו הרחבה באייטם 6.

1. שני מגזינים עצמאיים חדשים התווספו לגנזך. נכון – אלו לא בלוגים, אבל זה מספיק קרוב בתכל'ס. הראשון הוא חבית הדגים: מגזין מוזיקה ישראלית. השני הוא אלכסון – מגזין למחשבות. באמת.

2. בשישי האחרון מותג הטכנו הישראלי פקוטק חגג עשור. עשור. זה כמעט נצח בישראל. לכבוד החגיגות עלה בתפו"ד מצעד העשור של פקוטק: עשרת הקטעים שהם הלב והנשמה שלהם.

3. פעם היה טור מאד מאד (מאד) מצליח בבלוג בשם אירועי השבוע האמיתיים. רוכזו שם כל האירועים החשובים של העיר, כמו מסיבות רחוב לא חוקיות. בלי כל הבררה המסחרית שלא מעניינת אף אחד.

נעמה סובול מהבלוג תרבות אכילה, שמכירה כל פינה של חיפה, הקימה את עמוד הפייסבוק אירועי השבוע האמיתיים בחיפה. היא אפילו גנבה את השם בלי בושה (לאחר שביקשה ממני רשות). התביעה בדרך. ואתם, אל תגידו שאין מה לעשות בחיפה!

4. אום כולתורה יוצאים בקרוב להפסקת בילגוג של חודשיים, ולכן בלית ברירה נאלצים לסכם את 2013 כבר עכשיו. אז הנה, מוקדם מהרגיל: אלבומי השנה 2013. שירי השנה 2013. יש מצב שאלו פוסטי הסיכום הראשונים בעולם!


[מקור. CC]

5. כתבה מדויקת ביותר בעין השביעית על רני רהב, הון, עושק, ערוץ 2 ופרסומות לסלקום.

6. אני לא מת על מוזיקה אלקטרונית, מיקסוסים, סימפולים וכל שאר הדברים האלה. אבל מדי פעם, כמו בכל סגנון מוזיקה, יש יוצרים כל כך מוכשרים שהם מתעלים מעל הגישה הכללית שלי לז'אנר. שי ליברובסקי, הידוע גם בתור דיגיטל מי, הוא אחד כזה.

אחד היתרונות בכתיבת הבלוג הוא שיצא לי להכיר אישית כל מיני מוזיקאים שאני אוהב. עם דיגיטל מי המצב היה הפוך: קודם יצא לי להכיר את האדם, ואז לאט-לאט, די בחשדנות, התאהבתי במוזיקה.

גם ל – Bike Rider ניגשתי בחשדנות: יצירת היפ-הופ אינסטרומנטלית שאמורה להעביר את חווית הרכיבה בתל אביב? נשמע… אמיץ, מקורי אבל גם לא נגיש. המציאות שונה: התאהבתי ביצירה מהרגע הראשון – ובעיקר בקליפ המאד נגיש שנמצא בתחילת הפוסט (מוזמן להאזין ולצפות בו באותו הזמן!). מעטות היצירות המקומיות שמשדרות אהבה והבנה במוזיקה כמו אלו.

ביקורת נוספת בבלוג של יובל הראל.

7. לא קל לעיתונאי למצוא עבודה חדשה בגיל 55. למעשה, זה לא קל לאף אחד בגיל 55. ולווט אנדרגראונד כותבת על שרי שיין, עורכת וכותבת ותסריטאית, בת 55, מחפשת עבודה.

8. אלן אייברסון פרש.

לא יודע כמה אנשים פה מכירים את אייברסון. ככדורסלן, הוא לא היה בתודעה הציבורית העולמית כמו ג'ורדן, קובי או לברון. אבל במיתולוגיה של עולם הכדורסל הוא עומד כמעט באותה השורה עם ג'ורדן: בחור נמוך, קשוח עד אין קץ, קצת מעורער נפשית, שבא מהמקומות הכי עניים אל פסגות עולם הכדורסל בזכות עבודה קשה ואומץ נטו. משחק הגמר הראשון של 2001 בכיכובו הוא אחד ממשחקי הכדורסל האהובים עלי ביותר אי פעם.

זאב אברהמי כתב הרבה על אייברסון לאורך השנים. הנה הסיכום שלו, ולינקים לכל כתבותיו.

9. בית מעריב ננטש בין לילה. הבלוג נטוש ביקר את המקום וצילם סדרת תמונות שנראות כמו סרט רוחות רפאים.

10. תקנה חדשה דורשת מאתרי אינטרנט להיות נגישים לבעלי מוגבלויות תוך 36 חודשים – ואם לא, יהיו חשופים לתביעה של 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזיקין.

הזוי.

אם אתם לא מבינים כמה זה הזוי, אז הנה חומר קריאה בנושא: פוסט פנטסטי של YBP. לראות שונה. חורים ברשת.

לי זה נשמע כמו ספין פוליטי.


1. xkcd על האם טלפונים סלולריים גורמים לסרטן.
2. עשר עובדות על אדגר אלן פו.
3. שמונה הרצאות טד על ספרים.
4. סריטה מונים ומנתחים מיתוסים מודרניים של קולנוע.
5. ייקום תרבות מציג לנו את אחד מחשובי הסופרים הדרום אמריקאיים של ימינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting