נגנז בגנזך 29.01.2015: הסולידית, מקום בצמרת, מאסטרי אנימציה, בחירות ביוון, שוק הכרמל ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

תיקנתי השבוע באגים בקוד של גנזך הרשת. מה שאומר שהתווספו לשם עכשיו מלא בלוגים שעד כה לא התעדכנו.

נתחיל בפרסומת עצמית. השבוע בבלוג? הפוסט הכי מושקע היה חדשות גיקים. בהתאמה גם נכנסו אליו ים של אנשים. פשוט ים.

סרט המד"ב הקצר הישראלי מקום שאינו כאן עלה לרשת (ולבלוג). הבמאי אפילו השאיר תגובה פצפונת בפוסט. עוד מד"ב? המלצה חמה על Golden Son.

יש גם סיקור של ביקור מהיר בסיידריית באסטר'ס בבית שמש. ולסיום? שני סרטונים בריטיים קטנים ומקסימים מפלסטלינה.

1. יהונתן קלינגר קורא ליום ללא פייסבוק. מתי? ב – 3.2. למה? כי הרשת החברתית סגרה את סטטוסים מצייצים באופן שרירותי והקפיאה את הפרופילים האישיים של אבי ועדי לן.

אישית? נפגעתי יותר מכך שסטטוסים מצייצים גרמה לי להסתכל בפרסומות בלי ידיעתי, מאשר מזה שפייסבוק סגרו אותם.

2. מלחמות ההצפנה של מלחמת העולם השניה כבר הפרו ספרים וסרטים. ועכשיו, גם מאמר מצוין בהחיבור, על מה קרה בבלאצ'לי פארק – המקום בו שכנה יחידת המודיעין הסודית של הביון הבריטי.

3. הסולידית היא כבר מזמן תופעה. ולמה שהיא לא תהיה? במדינה בה לחיות זה עסק שהולך ומתייקר, היא נותנת נקודת מבט מקצועית וטיפים מעשיים על איך להתמודד עם זה.

עכשיו היא פתחה פורום. פורום. כאילו זה 1999. 300 אנשים נרשמו תוך כמה שעות וכבר יש עשרות דיונים שונים. תופעה או לא תופעה?

4. מקום בצמרת היא סדרה חדשה בת שישה פרקים של הערוץ הראשון. היא מספרת את סיפורו של הפופ הישראלי. מהשירה הסלונית של שנות ה – 50-60 ועד ההיפ-הופ של עכשיו (מזרחי, גם יש?). במילים אחרות: תשובת הפופ לסוף עונת התפוזים.

את הפרק הראשון אפשר לראות במלואו ברשת.

5. שוליית הקוסם פירסמה פוסט ראשון בסדרה על מאסטרים וקלאסיקות: סרטי חובה ויוצרים שכל חובב אנימציה חייב להכיר. הראשונה לזכות בכבוד? קרוליין ליף. אנימטורית אמריקאית-קנדית. השני? מארק בייקר.

6. אני מכיר את שוק הכרמל די טוב. טוב מדי למעשה. כל כך טוב שהוא אפילו משעמם לפעמים. עם כל זאת, הפוסט של לא סוגרת ת'פה על סיור בשוק הכרמל מעניין. דיסוננס, אה?

7. מה חושבים הגרמנים על הישראלים? (שיש להם שתי קרניים וזנב). מה חושבים הישראלים על הגרמנים? (שתקוע להם מקל מאחורה). שפיץ דנים במחקר חדש שבדק את הנושא.

8. ביום ראשון נערכו הבחירות ביוון. לבורותי, אפילו לא ידעתי שהיו בחירות ביוון. הטוב הרע והמכוער מסקר את הבחירות ותוצאותיהן, יחד עם השוואה אלינו.

9. היום ומחר חל יום העסקים הקטנים, בו כולנו נזכרים במאפיה השכונתית האהובה עלינו. סלואו העלה ספיישל לכבוד היום, עם עשרה פוסטים שעוסקים בתרבות העסקים הקטנים.

10. אביעד קליינברג היה חבר בוועדת פרס ספיר. יצא לו מזה פוסט מחמיא דווקא על ארבעה ספרים שלא נבחרו לפרס.

11. מסתבר שיש טרנד הופעות בבית פרטיים (או על גגות) בתל אביב. הדברים שאני מפספס כשאני לא גר פה. מרפסת מסקר הופעה כזאת, ומדווח על עוד אחת שיש הערב (חייבים להירשם אליה מראש בפייסבוק כדי לקבל את הכתובת).

בקטנה:
1. עבר לי מתחת לאף שבלוג המוזיקה האלקטרונית תפו"ד נסגר. כמה חבל.
2. פריק נותנים הצצה לראש רשימת שוברי הקופות הקוריאנים. במקום הראשון? גנגאם בלוז!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting