יומיות 05.12.2015: מלחמת הכוכבים בתרבות הישראלית, האקרים סוחטים בנקים יווניים, סיזיפוס בלגו, מחשבים בפחות מעשר דולר, תערוכת רובוטים בסין ועוד

זה היה יום בו רכבתי עשרות קילומטרים נגד הרוח בקור. אני כל כך עייף כרגע.

לינקים: יבוא היום שמד"ב ישראלי יהיה מפורסם בעולם. אני אומר את זה, כי נדמה שככה דברים מתרחשים אצלנו באמנות. בתחילה בערב-רב יצירתי חובבני ברמה מאד נמוכה. ואז מתישהו הרמה עולה, והחוצפה הישראלית יחד עם שליטה טובה באנגלית, מביאה את היצירה לעולם. ראו קולנוע, טלוויזיה, מחול ושאר תחומי אמנות.

בינתיים, המאש-אפ בין מלחמת הכוכבים לתרבות ישראלית שאירגנו פסטיבל אוטופיה והמכללה לאנימציה עושה לי טוב הלב. תראו, בן גוריודה!

הגרדיאן מסכם את שנת 2015 במדב"פ. מה הם מציעים? בעיקר נקודת מבט בריטית. איזו עוד רשימה תתלונן על היעדר ספר חדש של צ'יינה מייאוויל?

—————————

קבוצת האקרים תקפה בנק יווני, עצרה להם את שירותי האינטרנט, ותבעה מהבנק 20,000 ביטקוין (7 מליון יורו בערך. אם כי היורו הולך ונחלש מול הביטקוין בימים האחרונים).

זה אמיתי זה?!

כל העסק הזה של סחטנות מקוונת נשמע פשוט מטורף. בטח כשהוא מכוון לבנק.

ואיזה אדם מספיק חכם כדי לביים תקיפה מוצלחת של בנק, אבל מספיק טיפש לבחור בנק של מדינה שפושטת את הרגל?

—————————

תמונה: גן חיות ללוויתנים של שרון ברוטון. סתם כי זה יפה.

יומיות 05.12.2015: מלחמת הכוכבים בתרבות הישראלית, האקרים סוחטים בנקים יווניים, סיזיפוס בלגו, מחשבים בפחות מעשר דולר, תערוכת רובוטים בסין ועוד

אם תשלמו 9 דולר תוכלו לקבל מחשב C.H.I.P. אם תשלמו 5 דולר תקבלו מחשב Pi Zero. שזה וואו-זול!!

כמובן שאלו לא באמת מחשבים כמו שאתם מדמיינים אותם. הם חלשים, וצריך להוסיף להם מקלדת, עכבר, מסך, דיסק קשיח ועוד כמה צעצועים כדי שבאמת תוכלו לעבוד איתם. אלו יותר מחשבים שקונים כדי לעבוד איתם על פרוייקט אישי. ולמרות שאני לא בונה דברים, הם כל כך זולים שמפתה אותי להשיג אחד כזה.

Makezine משווה בין שני המחשבים בפחות מעשר דולר.

—————————

בסין התקיימה התערוכה הבינלאומית לרובוטים, והתמונות פשוט מדהימות. הדיווח מהתערוכה גורם לי לקנא שאני לא שם.

—————————

לפני כמה חודשים מחלקת המחקר של דיסני (כן, גם להם יש מחלקת מחקר עכשיו) פירסמה סרטון על המכניקה של התנועה. אמן הלגו ג'יסון אלמן החליט לנצל את הידע וליצור גירסת לגו לסיזיפוס: האל שמגלגל סלע במעלה הר לנצח.

כתבה ארוכה על העתיד של הטלוויזיה. לא קראתי את כולה, כי אני לא רואה עתיד לטלוויזיה. מרקע ענק שמחובר למחשב ורואים עליו ערוצי שידור או סרטים וסדרות. לאיפה עוד העסק הזה של טלוויזיה יכול להתפתח?

תגובה אחת

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    https://www.youtube.com/watch?v=4k7PEYjmKnM

    הודיאו הם נראים מצד אחד מפגרים ממש עדיין
    ומצד שני פשוט מדהימה ההתקדמות שמתרחשת בתחום

    + הם מאד מזכירים את זה – https://www.youtube.com/watch?v=pawQO7SI3uw

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting