יומיות 02.02.2016: מנוע החיפוש של internet of things, המדען המטורף המודרני, Blockchain כהמצאת המאה ועוד ועוד

עוד אני כותב פוסט זה, והפנדורין החדש והשמן, מרכבת היהלום, מחכה לי על השולחן שאקרא אותו. מה אני כותב פה פוסט במקום לקרוא אותו? מטלות: לקרוא פנדורין, לעשות סטארטאפ blockchain

לינקים: אני אדם פשוט, אז כשאני חושב על האינטרנט של החפצים (Internet of things) אני חושב על דברים פשוטים. משקפיים עם wifi ו-GPS שמודיעות לסלולרי איפה הן. מקרר שמזהה שנכנסתי לסופרמרקט ומודיע לי שצריך לקנות חלב. דברים פשוטים.

במציאות, הדברים שמחוברים לאינטרנט קצת פחות פשוטים. נגיד, מכונות תעשיתיות. או בקרי עריסה (לתינוקות) ומצלמות רשת.

כל המכשירים האלה מגיעים עם סיסמת default, שמשתמשים עצלנים לא מחליפים. מה שיוצר גן עדן להאקרים ואת Shodan: מנוע החיפוש לאינטרנט של החפצים.

Ars Technica חרשו את Shodan ומצאו שורה של מצלמות פרטיות. תמונות של תינוקות, גני ילדים ועוד. הם מתארים את המצב המזעזע של האבטחה של האינטרנט של הדברים.

נכון שעכשיו אתם רצים לשנות את סיסמת הראוטר שלכם?

תמונה: הטיטניק טובעת שוב! הפעם בלגו, עם רמת פירוט מאממת ו-120 אלף חלקים.

יומיות 02.02.2016: מנוע החיפוש של internet of things, המדען המטורף המודרני, Blockchain כהמצאת המאה ועוד ועוד

Blockchain זה ה"רשם" של ביטקוין. בגדול זה מסד נתונים שמנהל רישומים של איזה מטבע שייך למי. אי אפשר לרמות את blockchain. בשביל להעביר מטבע מאחד לשני חייבים הסכמה של בעל המטבע.

זה נחמד ונהדר ועובד, ובתכל'ס – אפשר להשתמש בזה למליון דברים אחרים. למשל, רישום שטחים במדינות מתפתחות (בהן רמאויות ברישומים זה דבר של יום ביומו). או ניהול בעלות יהלומים, יצירות אמנות, מכוניות ו…עוד ועוד ועוד. מה אני עושה פה כותב פוסט במקום ללכת להקים סטארטאפ בנושא?!

מטלות: לקרוא פנדורין, לעשות סטארטאפ blockchain.

הגרדיאן שואל: האם blockchain היא המצאת התוכנה החשובה ביותר של ימינו?

—————————

מרווין מינסקי, מחלוצי הבינה המלאכותית, הלך לעולמו. זהו רגע עצוב, אבל גם הזדמנות לחגוג את המורשת שלו. מינסקי פירסם ב-1988 את The Society of Mind, אחד הספרים המפורסמים בתחום. הוא גם העביר קורס באותו השם ב-MIT.

הקורס נמצא ברשימת הקורסים הפתוחים של MIT. מה שאומר, כל ההרצאות והתרגילים ברשת. מה אני עושה פה במקום ללכת לראות את ההרצאות?

מטלות: לקרוא פנדורין, לעשות סטארטאפ blockchain, לראות את ההרצאות של הבינה מלאכותית. הנה הראשונה שבהן:

כתבה של Hackday על המדענים המטורפים של יוטיוב. אלה שמנסים ליצור אנרגיה חופשית. מטורפים החבר'ה האלה, מטורפים. שילכו להפוך קש לזהב וזהו.

—————————

קבוצה קטנה של האקרים מאנונימוס גילו שאיזושהי חברה מנסה לחשוף את הזהויות שלהם. הם תקפו אותם בכל הכוח: הורידו להם את האתר, ומחקו לבעל החברה את חשבון הפייסבוק, טוויטר, יאהו ואפילו חשבון ה-world of warcraft שלו. זה נעשה ביעילות ומקצועיות שלא נראו כמוהם כמעט קודם.

כך נולדה LulzSec. בסלאשדוט מספרים על ההיסטוריה של חבורת ההאקרים המהוללת.

—————————

גירסת האנימציה ללופינג במוזיקה.

בעוד תשעה ימים יוצא Morning Star. הספר השלישי בסדרת Red Rising של פירס בראון. יאי! הנה ביקורות על הספר הראשון, והספר השני.

—————————

Goodread מחקו את החשבון של Vox Day. כמה נורא.

—————————

מכירים את זה שאתם מטיילים למקום תיירותי מפורסם, נורא רוצים לפרסם אותו, אבל לא יכולים כי יש שם מליון תיירים אחרים שהורסים לכם את התמונה? אז יש טריק פשוט של "למחוק" אנשים מתמונות. והוא עובד כך:

תגובה אחת

  1. melquiades הגיב:

    יש פנדורין חדש בעברית?!
    יאיי 🙂
    עכשיו צריך רק לבדוק אם הוא כבר הגיע לספריה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting