יומיות 06.03.2016: ספרי המדב"פ של מרץ, הסבר משבר הביטקוין הגדול, אתרי אינטרנט במציאות מדומה ועוד

בלוגי היקר: השבוע עשיתי מרתון Gravity Falls. זאת סדרת אנימציה מרהיבה לילדים ומבוגרים גיקיים. יש לה שתי עונות בלבד, שמספרות סיפור אחד בלבד. היא ממש, אבל ממש ממש ממש, חמודה.

הפרקים הראשונים מתחילים סביר. הרבה הצגת דמויות, מקום ועלילות שכוללות את המפלצת השבועית. אבל אז זה משתפר, העלילה הראשית הופכת לדבר העיקרי, וזה כיף גדול. לא יצירה מדהימה כמו אווטאר או האגדה של קורה, אבל בהחלט פנינה חמודה. מה גם שהאמנות יפייפיה. תראו תמונה למטה.

לינקים: מדהים מה שקורה עם ביטקוין. הקרע בקהילה עשוי אשכרה למוטט את המטבע.

הבעיה היא כזאת: כשיצרו את המטבע, הגדירו גודל מקסימלי למספר פעולות הקניה-מכירה עם ביטקוין שאפשר לרשום בספר החשבונות של ביטקוין בפרק זמן של עשר דקות. מה הגודל? כמה פעולות שאפשר להכניס במגהבייט אחד. זה היה נראה מספר אסטרונומי אז. אסטרונומי.

רק שמאז ביטקוין הכפיל את ערפו פי מליארד (או אפילו יותר). ופתאום הגודל הזה לא מספיק. רישום הפעולות הפך מכמה דקות, ליותר משעה. אנשים מתעצבנים. חנויות מאיימות לבטל את אופצית התשלום בביטקוין.

הפתרון הזה לכאורה פשוט: תגדילו את הגודל! במקום מגהבייט אחד, שני מגהבייט (או עשרים מגהבייט).

רק מה, זה אומר שהאנשים שמנהלים את ביטקוין, יצטרכו להחליף תוכנה. וזה יגרום להם נזק כלכלי בטווח המיידי (על חשבון רווחים עתידיים). הגרעין שהקים את ביטקוין ממש, אבל ממש ממש ממש, מתנגד לעניין. לעיניים הלא-מקצועיות שלי הם נראים ילדותיים.

קהילת ביטקוין התחלקה לשני פלגים שממש כועסים אחד על השני. בינתיים, מטבע אלטרנטיבי בשם את'ריום צובר פופולריות ומכפיל ערכו מדי שבוע. הוא חלק מגל מטבעות חדש שקוראים לעצמם Cryptocoins 2.0. כמו ביטקוין, רק עם טכנולוגיה יותר מעודכנת.

בסלאשדוט מדסקסים את הנושא. ב-Goodmath מסבירים במילים פשוטות להדיוטות מה הבעיה בכלל.

תמונה: Gravity Falls. כמו שהבטחתי בפיסקת הפתיחה. לא תמונה אייקונית של הסדרה. סתם תמונה מסתם פרק. כל כך יפה, לא?

יומיות 06.03.2016: ספרי המדב”פ של מרץ, הסבר משבר הביטקוין הגדול, אתרי אינטרנט במציאות מדומה ועוד

כמות הבאז שמקבלת המציאות המדומה מדהימה. מדהימה. ככה זה כשחלום ילדות של עשרות מליוני אנשים מאיים להתגשם.

ראשית, הנה מדריך נבוכים שמשווה בין שלוש החברות הגדולות שמוציאות קסדת מציאות מדומה השנה: אוקולוס ריפט, HTC Vive ופלייסטיישן.

שנית, HoloLens של מיקרוסופט זמין ל-pre-ordering. שזה אומר: גירסת מפתחים וגירסת סקרנים עם המון כסף פנוי לבזבז על שטויות. הולולנס היא לא קסדת מציאות מדומה. היא קסדת "מציאות מועצמת" (augmented reality). שזה אומר שמלבישים כל מיני דברים מדומים על החדר הפרטי שלכם.

שלישית, מוזילה התחילה לדחוף חזק את ה-WebVR. אתרי אינטרנט של מציאות מדומה. מרגש, אה?

—————————

רשימות ספרי המדב"פ הטובים ביותר במרץ 2016 הגיעו. הנה בארנס אנד נובלס והנה IO9. יש מלא דברים שיוצאים החודש. שמתי עין על:
– Arkwright (מד"ב קשה על יישוב החלל)
– Snakewood: סדרת פנטזיה אפית שנכתבה במשך עשרים שנה. אחד מספרי הביכורים עם הכי הרבה באז לאחרונה.
– I Woke Up Dead at the Mall: נשמע כמו פנטזיה רומנטית חמודה, על בחורה שמתה ואז מצאה עצמה כלואה בקניון של אנשים מתים. אני מת על קיטש כזה.
– Quantum. הספר החדש של רוברט ג'י. סוייר. מד"ב קשה ומעורר מחשבה. שמעתי דברים טובים גם על הסופר, וגם על הספר.

—————————

Lap Pun Cheung יצר ערבוב מרהיב בין מלחמת הכוכבים להייאו מיאזאקי. הוא גר בברלין (האומן, לא מיאזאקי), ואני מקווה להיתקל בו מתישהו ולהחמיא לו באופן אישי.

גיבורי סטארוורז בסגנון מיאזאקי

אני מכור לרדדיט. אז פלא שעפתי כאילו אין מחר על Reddit 2016? פרוייקט אמנות שמראה איך רדדיט יהיה בשנת 3016. יש שם מלא השראה למי שמחפש רעיון לסיפור מד"ב.

6 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    עוד ספרים? שיהיה לי רק טוב

    סיימתי את שתי הספריות ונהניתי עד מאד. רק מציין

  2. כבר זמן מה שאני שומע דברים טובים על Gravity Falls אבל לא ידעתי שזה רק שתי עונות וזהו עם קשת עלילתית רצינית. ואם אתה נהנית וממליץ אני לוקח את זה עוד יותר לתשומת ליבי. אז אצפה בקרוב ותודה על ההמלצה.

    • ניימן הגיב:

      יש קשת עלילה רצינית. כן. אבל זה לא אוואטר. קשת העלילה מתפתחת לאט לאט, והרבה פרקים הן פרקי המפלצת השבועית.

      קשה לי לאהוב אך באותו הזמן לא להתלהב מהסדרה. אז הנה אנסה להעביר את דעתי עליה בתמצות: אמנות נהדרת, מליון רפרנסים גיקיים (באמת. מליון. הם מביישים את ready player one), קשת עלילה גדולה וברורה, אבל לא מדהימה, עלילות שבועיות שטוטיות כאלה, ומעט מאד עומק. אנחנו פה בשביל האמנות, הכיף והרפרנסים הגיקיים.

      • כשכתבת שיש רק עלילה אחת לקחתי זאת מילולית מדי וזה האמת ממש הלהיב אותי. עכשיו שאתה אומר שיש פרק המפלצת השבועית אני קצת פחות נלהב אבל עדיין בטוח אראה וכנראה שממש בקרוב.
        כבר כתבת בפוסט עצמו שזה לא אווטאר או קורה, כך שזה בסדר, אני לא מצפה ליצירת מופת. מספיק לי שזו תהיה יצירה עם עלילה גדולה ומקיפה שמוגבלת רק לשתי עונות ולכן לא נמרחת עד לאינסוף וגם זה שהיא כיפית. כל הנתונים האלה מספיקים לי בהחלט. אבל תמיד טוב להגיע עם ציפיות לא גבוהות מדי, אז אני מברך על הורדת הציפיות האלו בתגובה שלך.

        • ניימן הגיב:

          ממש לא נמרח. הכל מחובר. רואים שיוצר הסדרה חשב על כל פסיק ופסיק בכל אחד מהפרקים, והדברים מתחברים בצורה מפתיעה לפעמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting