הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 ביוני 2017: נקסוס – ראמז נעאם

Breaking: חשדות לאי-סדרים במועדון הקריאה! הספר החדש שהתווסף לרשימה יצא לפני עשור, למרות שחוקי המועדון המאד נוקשים דורשים רק ספרים מחמש השנים האחרונות!

נכון. אבל אחרי שקראתי את 'דימון' אמרתי לעצמי שראשית, הוא ספר מעולה, שנית, הוא בדיוק יוצא עכשיו בעברית (הוצאת אופוס) ושלישית, אנחנו ישראליים. חוקים נועדו כדי שנשבור אותם.

לכן רשימת הקריאה המעודכנת היא:

א. 1 ביוני 2017: נקסוס – ראמז נעאם [אמזון][לקניה בעברית]. 474 עמודים, 2012. פרטים אחרי התמונה.
ב. 1 באוגוסט 2017: Crosstalk – קוני ויליס [אמזון]. 512 עמודים, 2016. קומדית מד"ב רומנטית בצורה הכי מקסימה ו-feel good של המילה. אם קראתם את מלבד הכלב (המופתי) והמשכוכית, לא צריך לשכנע אתכם לרוץ לקרוא את Crosstalk. ואם לא קראתם אותם? אז רוצו לקרוא עכשיו!
ג. 1 באוקטובר 2017: דמון – דניאל סוארז [אמזון]. 444 עמודים, 2006. בליונר אקצנטרי, ממציא משחק המחשב הפופולרי בהיסטוריה, הולך לעולמו. הוא משאיר כצוואה לעולם 'דימון': תוכנת מחשב מבוזרת שממשיכה את פועלו. ספר מתח מדע-בדיוני שמערב משחקי מחשב ובינה מלאכותית. מסוג הספרים הרודפים הללו שלא תוכלו להניח מהיד עד שתסיימו.

הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 ביוני 2017: נקסוס – ראמז נעאם

השנה היא 2040. סטודנט גאון ומחתרתי מפצח את המוח. הוא הופך את המוח למערכת הפעלה, ומטמיע תוכנה שתרוץ עליו. לתוכנה קוראים נקסוס. לסטודנט קוראים קאדן.

כמה אנשים, בעיקר כאלה מסוכנויות אמריקאיות סודיות, לא אוהבים את זה שסטודנט אנרכיסט המציא משהו מהפכני בלי לשתף אותם. אז… נו, אני לא יכול לאמר לכם מה קורה אז. אבל בואו נגיד שזאת עלילה שמתאימה לבלוקבאסטר הוליוודי.

נקסוס הוא מספרי המד"ב האלה שיש להם עדת מעריצים מושבעת.

מדי פעם, כשאני חוטא והולך למפגשי מד"ב מציאותיים, אני שומע ליחשושים על נקסוס.

מספרים שהוא מותחן מדע בדיוני עם דגש על ה*מותחן* ועל ה*מדע*. כלומר, שהוא גם מלא אקשן מותח page-turner כזה, אבל גם בעל תיאוריות מדעיות שגורמות לחובב המד"ב הסקרן לחשוב.

מספרים גם שהוא אחלה ספר, ושדי מפתיע שאף ספר בסדרה לא היה מועמד להוגו (אם כי הוא היה מועמד לקלארק ועוד כמה פרסים אחרים).

קראתי שליש מנקסוס והיה מדהים. כמו שכבר נכוונו ולמדנו בעבר במועדון הקריאה, זה לא תמיד מעיד על איכות שאר הספר. מצד שני, מספיק אנשים סיפרו לי שבמקרה הזה, זה כן מעיד.

אני מאד מחכה לקרוא את נקסוס.

סיכום המפגש הקודם: העונה החמישית הוא ספר כתוב היטב. I dare you say otherwise. הזכיה שלו בהוגו היא מהמוצדקות.

מה שכן, הוא ספרות טובה ולא ספר פנטזיה סוחף וקליל. זה הפחיד הרבה מקוראי הבלוג, ועל כן נשארנו רק עמית ואני אמיצים בחזית. עמית התמוגג ממנו לגמרי, אני חשבתי שהוא אחלה ספר (אבל רמה פחות מ-station eleven האלוהי). בסופו של דבר, אחלה של בחירה למועדון הקריאה.

4 תגובות

  1. רון יניב הגיב:

    אחלה בחירה. 🙂

    ואני מתנצל מראש על הפרסום העצמי, אבל נראה לי שזה בדיוק המקום והזמן.

    זה המקום להעיר כי הספר ראה אור בעברית, וכי לאחר התייעצות עם הסופר, שבדק עם הוריו את האיות של שמו בערבית (הוא יחיד מצרים אבל מגיל 3 חי בארצות הברית), הוחלט כי שמו הוא ראמז נעאם.

    והנה קישור לדף הספר בהוצאה – http://www.yanivp.co.il/nexus.htm

    וקישור לספר דיגיטלי בגטבוקס – https://www.getbooks.co.il/נקסוס/

    וקישור לספר דיגיטלי במגדלי – http://mendele.co.il/product/nexus_yaniv/

    תהנו!

    • ניימן הגיב:

      תוקן – ותודה על המידע!

    • הדב הגיב:

      זה מקום קצת מוזר לעשות את זה

      אבל צור קשר באתר ההוצאה מניב:
      The message was undeliverable. All servers failed to receive the message .execute() { Trying server mail:mail.your-domain.co.il mail.your-domain.co.il failed with the message: "WSAGetLastError() returned 11004, No Data; perhaps no route to host" No socket for server. ConnectToServer() 1 of 1 servers failed }

      וכל זה על מנת לשאות אם נקסוס בעברית זמין גם לרידרים "אחרים"
      kobo ?

  2. עדי הגיב:

    איזה ספר אדיר…. גיליתי אתכם עכשיו ומחכה ל"מפגש"!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting