יומיות 17.12.2017: אינטרנט אלחוטי מקרני אור

תמונה מאחד מבית הקפה האהובים עלי בוורשה. Green Cafe Nero, סניף Pryeskok פינת Zgoda.

יומיות 17.12.2017: אינטרנט אלחוטי מקרני אור

הקומה השניה עגולה. היא מכוסה ויטרינה ענקית שמשקיפה לרחוב. בנקודה האהובה עלי רואים מרחוק את ארמון התרבות והמדע המפורסם של וורשה.

1. מכירים Lifi? זה כמו Wifi רק מבוסס על אור במקום גלי רדיו.

זה עובד ככה. מרכיבים שורת אורות LED בצפיפות גבוהה. ללפטופ מכניסים את הרכיב הזה:

Lifi stick

הרכיב קורא את האינטרנט מאור ה-LED.

למה זה טוב? ראשית, מבחינות של בטחון. יש הרבה פחות זליגות wifi. אפשר להפסיק לדאוג שהשכנים יגנבו לכם את האינטרנט. זה גם, בתיאוריה, הרבה יותר מהיר מ-wifi, ויש מגוון רחב יותר של תדרים.

זה פתרון ביתי מעניין, למי שרוצה להרכיב אור LED מעל שולחן העבודה שלו. אפשר גם לבנות כאלה במשרדים, תחנות רכבת או שאר מקומות ציבוריים עם תקרה. יש שימושים שלא רלוונטיים לי, כמו מכשירים שמתקשרים אחד עם השני מתחת למים.

בעיות? אחת היא שלא ברור איפה קונים את זה. באתר של החברה, תחת העמוד 'מוצרים' כתוב לפנות אליהם. מה שרומז שזה עדיין בשלבי הפרוטוטייפ ולא בשלבי הביצוע. אם כי אני שוקל לפנות, ולו רק למטרות של האקר שמשחק עם זה.

בעיה שניה היא שזה סטארטאפ. וסטארטאפים הם כנראה היצורים היחיד בייקום שמשקרים יותר מפוליטיקאיים. רוב הסרטונים שרואים ברשת הם סרטוני תדמית של החברה, שראוי לקחת עם גרגר מלח.

ממציא הטכנולוגיה, איש שמיתג את המראה שלו על פי רשע מסרט אקשן באייטיז, הרצה פעמיים ב-TED. הנה ההרצאה היותר חדשה:

2. פסטיבל Share לתרבות דיגיטלית, שאחד המקימים והאוצרים שלו הוא סופר המד"ב ברוס סטרלינג, הכריז על נושא הפסטיבל הבא: פרנקנשטיין.

הפסטיבל מתקיים מדי בשנה בטורינו ובלגרד. אני אשכרה מתשעשע עם הרעיון לשלוח לשם עבודה.

3. כמה מגניב זה מציאות מדומה.


4.
כתבה מצוינת על מצב האנימה ב-2017. יש שם כל כך הרבה דברים מעניינים שאני לא יודע איך להתחיל לסכם.

בנימה מקומית: בלוג האנימה הישראלי המעולה, AnimeOK, פירסם באוקטובר את סקירת עונות שידור האנימה המסורתיות שלו בפעם האחרונה, כי לבעל הבלוג אזל הזמן.

5.
אם יש אנשים בקהל שבאמת מתעניינים בבלוקצ'יין ואלגוריתמי קונצנזוס, אני ממליץ להם בחום לקרוא את הכתבה שסוקרת את מצב ה-proof of stake נכון להיום.

למי שלא מכיר: proof of stake זאת שיטה אלטרנטיבית לעשות דברים כמו ביטקוין, עם הרבה פחות בזבוז אנרגיה (כמעט כלום). רק שבינתיים זה יותר רעיון ממימוש.

3 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    התמונה של בית הקפה מצחיקה אותי. יש בית קפה בשכונה שבה גרתי בסיאול עם חלון ממש דומה, כולל בדיוק אותן פסי נורות, שמשקיף גם הוא אל הרחוב מהקומה השנייה. הנוף טיפוסי לשכונה חוץ מ… שלט מצויר גדול ממש ממול, שאיכשהו כל האנשים שהיכרתי הצליחו לפספס אותו בהליכתם ברחוב (גם לי לקח איזה חודש לגלות אותו, רק כשהגעתי לקפה), עם ציור הזוי לגמרי של מיטב גיבורי העל, עסוקים, ובכן, בריקון שלפוחיות עם טייץ מושפלים מטה (הציור מהגב, בכל זאת מדינה שמרנית למדי). הדיסוננס בין הקפה הרומנטי המעוצב על מנותיו האינסטגרמית לנוף המוזר מהחלון תמיד משעשע אותי.

  2. נועם הגיב:

    ביומיות האחרונות הזכרת שני בלוגים ישראלים מעניינים. אשמח לראות עוד המלצות 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting