הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 15 באפריל 2018: After On – רוב רייד

המפגש של After On נדחה ל-15 באפריל, כי כמו שכולם ראו, הבלוג היה מת במשך כמה שבועות. אתכם הסליחה.

לגבי הספר החדש שהתווסף לרשימה: הקוראים הצביעו ברגליים והחליטו לבחור באוטונומוס. ספר מד"ב איכותי, מקורי ומאתגר. יופי של בחירה! רואים שיש פה אנשים איכותיים.

המועדים הקרובים:

א. 15 באפריל 2018: After On – רוב רייד [אמזון]. 576 עמודים, 2017. פרטים לאחר התמונה.
ב. 1 ביוני 2018: מבוך ההשתקפויות – סרגיי לוקיאננקו [אתר אופוס]. 1997 רוסית, 2018 בעברית. הספר הראשון של טרילוגיית הסייברפאנק של סרגיי לוקיאננקו, מגדולי סופרי המד"ב הרוסיים של זמננו. זה ספר שעוסק במציאות מדומה, עם גיבור מאד רוסי: אלכוהליסט, מדוכדכך, מתפלסף ואובססיבי לעבודתו. כתבתי פרטים נוספים על הספר פה.
ג. 1 באוגוסט: Autonomous – אנאלי ניוביץ  [אמזון]. 304 עמודים, 2017. ספר ביופאנק חדש ונהדר. ביופאנק, למי שלא יודע, זה ז'אנר בו האקרים מפתחים במחתרת כל מיני פיתוחים שמערבים ביולוגיה, מחשבים ורובוטיקה. אוטונומוס הוא ספר מפוצץ רעיונות, כתוב היטב ועם אחלה עלילה. יש לי הרגשה שנראה אותו מועמד להרבה פרסי מדע בדיוני השנה.

הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 15 באפריל 2018: After On – רוב רייד

After On הוא ספר המד"ב האולטמטיבי לעמק הסיליקון, ולכן הגיוני שגם אנו, באומת הסטארטאפ, נהנה ממנו לא פחות.

כי After On הוא סאטירה נושכת על סטארטאפים והשטויות שלהם. זה מה שהסדרה סיליקון וואלי מנסה לעשות, רק עם הרבה יותר מדע בדיוני ובינה מלאכותית בתוכו.

זה גם ספר שיגרום לכם להסתכל פתאום קצת בחדשנות על הסלולרי שלכם.

קראתי חצי מ-After On ואני ממש מתמוגג ממנו. הוא ספר משעשע, אינטיליגנטי ומחכים. הוא גם ספר מאד מודע לעצמו, שזה אירוני, כי בעולם הסטארטאפים מעטים האנשים שמודעים לעצמם.

After On הוא גם ספר ארוך ועמוס. יש בו נסיונות שנראים ממש כאילו נלקחו מטכניקות לסדנאות כתיבה. זה מאד משעשע, אבל לוקח זמן לצלוח את זה.

אז אם נסכם את הכל נקבל ככה: אם אתם תוכניתנים ו\או עובדים בסטארטאפ ו\או הייתם בפגישות סטארטאפים ואתם יודעים כמה זה מצחיק לפעמים – זה הספר בשבילכם. בעצם, גם אם אתם אוהבים מד"ב טוב ובעיקר בינה מלאכותית זה הספר בשבילכם.

רק שתדעו שזה לא ספר שמסיימים ביום אחד של קריאה מהירה. הוא נמשך לפחות כמה ימים, בטח אפילו שבועיים. אז תגיעו מוכנים, תנשמו עמוק, תיכנסו למצב רוח של סאטירה טובה על עולם ההייטק – ותבואו לחלוק את דעתכם פה ב-15 לאפריל.

סיכום המפגש הקודם: אני חייב לאמר שנורא הופתעתי לתגובה היחסית צוננת שקיבל כל הציפורים בשמיים. חלק חשבו שהוא טוב אך מאכזב, עמית – שבכלל חשבתי שיעוף על הספר כי הוא היה חזק בקטע של תחנה מספר 11 – פשוט חשב שהוא פושר. מזל שיש את הדב שהשתגע על הספר כמוני ולא גרם לי להיראות כמו המשוגע היחיד בעולם.

אני אמשיך להחזיק בדעה שכל הציפורים בשמיים הוא ספר יפייפיה ומיוחד, ויחד איתי יחזיקו גם כל אלו שבחרו בו מועמד לפרס ההוגו שנה שעברה.

2 תגובות

  1. melquiadess הגיב:

    החלתי את הספר לפני כמה שבועות, הכיוון של סטייל "סיליקון וואלי" רק בספר ועם מד"ב היה נשמע לי מבטיח.
    אבל לא הצלחתי לשרוד את ההתחלה שלו.
    זה הרגיש כמו משהו עם המון הומור פנימי ושפה פנימית של סטארטאפיסטים, או אולי אפילו ספציפית של הואלי. ומה שעובד לי בפרקים של חצי שעה בסיליקון ואלי, כנראה לא עובד לי בספר עב כרס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting