מועדון הקריאה מפגש ה-1 לאוקטובר 2018: ארטמיס – אנדי וויר

המפגש הבא של מועדון הקריאה יתרחש ביום שני, ה-1 לאוקטובר. נדון בו בארטמיס של אנדי וויר.

אולי השם אנדי וויר לא אומר לכם כלום, אבל השם של ספר הביכורים שלו, לבד על מאדים, בטח אומר לכם. זה ספר שהיה אירוע נדיר שהוא גם רב מכר עולמי שהתחיל בהוצאה עצמית, וגם בלוקבאסטר הוליוודי.

לבד על מאדים היה ספר גימיק – סיפור מקורי ופשוט מאד שקשה לעשות משהו כמוהו שוב. עלתה השאלה אם וויר יכול לשחזר את ההצלחה. ארטמיס, שיצא ב-2017, נתן את התשובה 'כן!' – עם סימן קריאה.

ארטמיס דומה אבל שונה מלבד על מאדים.

הדומה זה שגם הוא מתרחש על כוכב אחר (הירח במקרה הזה), וגם בו כל הדמויות – ללא יוצא מהכלל – שנונות להפליא. כמו דמויות שג'ון סקאלזי כותב בספרים הטובים שלו.

השונה זה שהפעם אין עלילת גימיק, יש עלילת מתח. היא מתרחשת בעיר ארטמיס, שהיא העיר האנושית הראשונה והיחידה על מאדים.

למרות סוג הסיפור השונה, ארטמיס לדעתי לא פחות טוב מלבד על מאדים – אולי אפילו יותר טוב. וזה לא רק אני שחושב ככה: ארטמיס זה בפרס ספר המד"ב הכי טוב של 2017 באתר Goodread. היות וזה פרס בחירת קוראים, של אתר הספרים הכי פופולרי ברשת, אפשר להסיק שארטמיס הוא ספר סוחף אהוב הקהל.

ארטמיס יצא כבר בעברית בהוצאת הכורסא. תרגם אותו לעברית דידי חנוך המפורסם.

אני מניח שחלק גדול מקוראי הבלוג כבר קראו את הספר. אבל גם מי שלא: זה ספר יחסית קצר ומאד סוחף. יהיה קל לסיים אותו עד ה-1 לאוקטובר, בטח בעברית.

סיכום המפגש הקודם: הקוראים לא עפו על The Poppy War של ר.פ קואנג כמוני – וזכותם. זה היה קצת צפוי, כי ידעתי שזה ספר מפלג. רגע לפני שהיה צורך להחליף את קוראי הבלוג, הגיע melquiades‏ והציל את המצב.

מה שכן, אני חייב לאמר שיש פה כמה משתתפות ומשתתפים שממש יוצרים דיון ברמה גבוהה לאחרונה. פשוט תענוג.

4 תגובות

  1. הדב הגיב:

    מאוד אהבתי את מאדים ולא סבלתי את ארטמיס
    אחכה בסבלנות למועדון

  2. הדב הגיב:

    צודק
    לא באמת לא סבלתי לגמרי
    לא עזבתי באמצע

    נחכה למועדון – בינתיים אנסה להיזכר + לבנות טיעון

  3. יעל ר. הגיב:

    מאחר וזה בעברית ונשמע מסקרן רציתי להצטרף הפעם למועדון – אבל כנראה יגיע רק אחרי החגים לספריה… נו, שוין. יש עוד להתחיל את "מלבד הכלב" שמחכה לי ליד המיטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting