יומיות 28.04.2019: האם אפשר להתעשר מצפייה בפרסומות?

איך מרגישים כולם אחרי החג?

1. ב-1982 יצא מחשב קומודור 64. נמכרו מליוני עותקים של המחשב, וקהילות אדוקות של מפתחים חובבנים נבנו סביבו.

הקהילות האלה ניסו לדחוף את הגבולות של קומודור 64. לפרוייקטים שלהם קראו Demos (כי הם הדגימו את יכולות המחשב), והם כללו קטעי גראפיקה ומוזיקה עם איכות גבוהה בהרבה מהמוצרים המסחריים.

הייצור של קומודור 64 הפסיק רשמית ב-1994, אבל ה-demo scence עדיין משגשגת. הם מוציאים פרוייקטים בקצב מסחרחר: אתמול, לדוגמא, נוספו 5 פרוייקטים חדשים לאתר הקהילה. חברים שלי השתתפו שבוע שעבר ב-Revision, אירוע הדמואים הגדול באירופה (הוא כולל את כל המערכות, קומודור 64 הוא רק חלק קטן מהאירוע).

ב-18 לאפריל פירסם מפתח בשם ZeroPaige גירסת קומודור 64 למשחק מריו המפורסם של נינטנדו. עד אותו הרגע זה היה נחשב בלתי אפשרי להעביר את מריו לקומודור 64, אבל אחרי שבע שנים של עבודה, ZeroPaige הצליח.

ארבעה ימים מאוחר יותר נינטנדו שלחה הודעת הפרת יוצרים לכל האתרים שאיחסנו את המשחק. הם נאלצו להסיר אותו.

אבל מה איכפת לנינטנדו? הם הרי לא עומדים לפרסם גירסת מריו למערכת שלא מיוצרת כבר 24 שנים. זה לא פוגע בפרנסה שלהם, ועם כל הכבוד ל"פופולריות" של קומודור 64, ספק אם יותר מתריסר אנשים אשכרה ישחקו במשחק בשביל ההנאה. הרוב פשוט מעריכים את ההישג הטכנולוגי.

עד כמה שהבנתי (לא עו,ד), הסיבה היא סוג של באג בחוק זכויות היוצרים. אם נינטנדו לא ידרשו להסיר את מריו 64, יווצר תקדים מסוכן. בעתיד מתחרים יוכלו לנצל את התקדים ליצור מוצרי מריו שכן יפגעו בחברה.

אם, נגיד, המפתח היה יוצר את המשחק תחת השם Duper Nario Cousins, כנראה שלנינטנדו לא היה איכפת.

מה שלא הבנתי – כי אני לא עו"ד, כן? – זה למה נינטנדו לא יכולה "להכשיר" את המשחק? כלומר, להכיר בקיומו, ולתת אישור חד פעמי לפרוייקט, כך שלא יווצר תקדים משפטי. האם זה בלתי אפשרי חוקית? או שזה קטע של עצלנות קואופרטיבית? תשובות אולי יגיעו מעורכי הדין בקהל.

אי אפשר למחוק מידע לאחר שיצא לעולם. אי אפשר למחוק דברים מהאינטרנט. חיפוש קצר יביא אתכם ללינקים להורדת המשחק. מעבר לפיקנטריה המשפטית, אין באמת משמעות לצעד של נינטנדו.

2. הוכרזה סדרה מצוירת של מסע בין כוכבים לילדים. יאי! (אמר המבוגר הילדותי).

4. גיליתי את Infocon: מאגר של כל חומרי הוידאו מכל אירועי ההאקרים שהם הצליחו למצוא אי פעם. מתעדכן באופן שוטף וכיף גדול למי שמתעניין בתרבות הזאת.

5. מוזילה פירסמה את דו"ח בריאות האינטרנט ל-2019 והכותרת שלו: זה "מסובך". האינטרנט כבר מורכבת מדי ואי אפשר לתאר אותה עם המילים "טוב" או "רע".

הדו"ח מתמקד בשלושה תחומים עיקריים.

האחד הוא הצורך ב-Machine decision making מוצלח יותר. גוגל, למשל, היא אחת החברות שמשתמשות הכי הרבה בקבלת החלטות מבוססות Machine learning. מנסיוני האישי, בתור משתמש קצת "מוזר", המון פעולות שלי נחסמות לא כי הן זדוניות או אסורות, אלא פשוט כי הן לא "רגילות". מאד מציק כל הקטע הזה.

הנושא השני נסיון לחשוב מחדש על כלכלה מבוססת פרסומות, והשלישי הוא ערים חכמות.

הדו"ח הוא בתכל'ס אוסף של כתבות בשלל נושאים על האינטרנט. אפשר להתחיל לקרוא בהן כמו במגזין, או אפשר לקרוא את כתבת הסיכום של מוזילה. כנראה שהיא תספיק לרוב האנשים.

6. הוכרזו המועמדים לפרס אייזנר 2019: האוסקר של הקומיקס. בין המועמדים: המון קומיקסים שלא קראתי אבל הייתי שמח לקרוא.

7. הדפדפן Brave השיק רשמית את האופציה לקבל כסף תמורת צפייה בפרסומות. בינתיים למיטב הבנתי זה לא זמין בישראל.

הרעיון פשוט: במקום לחסום פרסומות אתם תצפו בפרסומות וחלק מכספי הפירסום ילכו אליכם. כדי להימנע מרישום מסובך, התשלום הוא בעזרת מטבע קריפטוגרפי של Brave.

ניסיתי לגלוש כמה דקות ולא ראיתי אף פרסומת, אז אני עדיין עני. ממה שדיווחו אנשים באינטרנט, אם תגלשו ממש הרבה ותראו ממש הרבה פרסומות, תרוויחו כמה עשרות דולרים.

נו, מה חשבתם? אף אחד לא עומד להתעשר מצפייה בפרסומות.

8. חוקר הטכנולוגיה ברוס שנייר גילה הוראות סובייטיות מ-1980 איך לייצר פייק ניוז. הוא ישר העביר את ההוראות ל-2019, ויצר מתכון קל מאד ליצור ולהפיץ שקר. מצמרר, כי זה כל כך פשוט וכל כך נכון.

9. כולכם ראיתם את ביצת ההפתעה שגוגל הכינה לכבוד הנוקמים? אם לא, תחפשו Thanos בגוגל, ותלחצו על הכפפה שמופיעה לצד השם שלו. אזהרה: זה ספויילר חמור לסרט הראשון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting