יומיות 01.05.2019: העתיד של ראיונות העבודה קצת דיסטופי

ד"ש מאוסטרבה שבצכ'יה. מול המלון מצאתי את ההוביט, "פאב טולקין".

מבפנים הוא יפה כמו הארץ התיכונה, אבל מעושן כמו מורדור. ענני עשן הסיגריות לא איפשרו לי להנות שם מבירה.

1. OpenAI,ארגון לא למטרות רווח לחקר בינה מלאכותית, פירסם את MuseNet: תוכנה ליצירת מוזיקה בעזרת בינה מלאכותית. הנה "קונצרט" שיצרה התוכנה/ לא רע בכלל!

https://www.twitch.tv/videos/416276005

יש להם כלי למלחינים. הכלי מאפשר לבחור "נקודת התחלה" (קטע מוזיקלי קצר שיהווה השראה לתוכנה) וסגנון מוזיקלי. מפה התוכנה רצה עם זה הלאה ויוצרת יצירה חדשה.

בינינו? אני לא מאמין שמוזיקה שמחשב מייצר לבד תשתלט על העולם. אני *כן* מאמין שתוכנות בינה מלאכותית למוזיקה יהפכו לכלי חובה בקרב מלחינים.

זה מפחיד אתכם? למה בעצם? כל המלחינים משתמשים בכלים לצורך חיבור מוזיקה. זה בסך הכל "עוד" כלי בארגז, אפילו אם כלי מאד משוכלל ומודרני.

2. נכון שלהתראיין לעבודה זה מעצבן? אז זהו, התהליך מאיים להפוך להרבה יותר מעצבן. זאת התחזית:

תחילה, תוכנה תעבור על אלפי קורות חיים עד שתדוג את זה שלכם. אחרי זה ייצור איתכם קשר "בוט", שיקבע ראיון טלפוני עם בוט אחר (לא צוחק).

הבוט האחר יבקש ממכם להקליט סדרה סרטונים בהם אתם עונים על שאלות שהוא ייתן לכם. התוכנה תשתמש בניתוח תנועות פנים, קול והתנהגות לניתוח תבנית ההתנהגות שלכם ולקבוע אם אתם מתאימים לעבוד בחברה.

הכתבה המלאה פה.

3. הייאו מיאזאקי בוחר את 50 ספרי הילדים האהובים עליו בכל הזמנים. במקום הראשון, The Borrowers  של מרי נורטון.

4. לפני כמה שנים ראיתי אנשים משתמשים ב-Firefox OS במרכז מוזילה בברלין. זאת מערכת הפעלה לסמארטאפונים מבית מוזילה. הרעיון שם הוא שכל אפליקציה היא "אתר" שיושב לכם על הסלולרי.

לתוכניתנים בינינו: כמו שאנדרואיד מבוסס על JVM, ה-Firefox OS מבוסס על WASM (אם הבנתי נכון). הביצועים אמורים להיות באותה הרמה, אבל הפיתוח הרבה יותר פשוט כי לפתח עם ג'אווה לאנדרואיד זה מעצבן רצח, אבל לפתח לרשת זה קל וכיף.

לפי מה שנאמר לי, מוזילה זנחה את הפרוייקט היות ולא הצליחה למצוא יצרנים גדולים שהסכימו לשחרר טלפונים עם Firefox OS. הם לא רצו ללכת ליצרנים קטנים כדי לא לפגוע במותג של מוזילה.

אבל פרוייקטי קוד פתוח מושקעים לא מתים, הם פשוט מתגלגלים לגרסה הבאה. כמו שנטסקייפ התגלגלה לפיירפוקס, ככה Firefox OS התגלגלה למערכת הפעלה בשם KaiOS.

KaiOS לקחו את הקוד של מוזילה אבל בלי מגבלות המותג של מוזילה. הם החלו לחתום שורה של הסכמים עם יצרנות טלפונים זולים, שעולים פחות מ-100 שקל.

הטלפונים האלה לא ממש "חכמים", אלא יותר Smart-ish. יש בהם דפדפן, ואפליקציות פופולריות כמו פייסבוק, אבל אין מסך מגע, ואל תבנו על איכות המצלמה שם.

70 מליון מכשירים כאלה כבר נמכרו. ואם נדמה לכם שהם מתחרים באנדרואיד ומאיימים לפגוע בהומוגניות של גוגל, תחשבו שוב: גוגל השקיעה בהם 22 מליון דולר.

5. טריילר לסרט סוניק הקיפוד. למרות שזה נראה מטומטם להפליא, אני לא יכול להישאר אדיש. לא לסוניק הקיפוד ולא לג'ים קארי(!). יותר מדי זכרונות ילדות בטריילר אחד.

5 תגובות

  1. אורי הגיב:

    אז בא לכתוב בוט שיקליט סרטוני תגובה לבוטים?
    ובוט שיקבע פגישות עם בוטים אחרים.
    ולבסוף בוט שיעשה את העבודה במקומך.

  2. מישהו הגיב:

    ל KaiOS יש פוטנציאל אדיר אבל מימוש די גרוע בינתיים. אפשר לקרוא על סאגת Nokia 8110 4G. מכשיר כאילו חכם אבל לא עומד בסטנדרטים של נוקיה למכשירים לא חכמים (S40 או 30, שלא לדבר על 60 זצ"ל). ממשק באגי לגמרי, בלי אפליקציות. רק אחרי שיימינג של שנה ברשתות הם עומדים להוציא וואטסאפ.
    אבל נראה שאלו קשיי גדילה, זו היתה חברה קטנה שלא עמדה בביקוש האדיר למכשירים חצי חכמים. הם עוד יכולים להמריא

    • ניימן הגיב:

      זה באמת כמו פיירפוקס OS? כלומר שהאפליקציות הן webapps? כי אז אמור להיות קל לעשות וואטסאפ (נדמה לי שאפילו ראיתי עובדי מוזילה משתמשים בוואטסאפ ב-firefox os, אבל יש מצב שאני מדמיין את זה.)

      • מישהו הגיב:

        כן. יש דוקומנטציה ברשת. למעשה יש כבר וואטסאפ אלא שהוא הושק רק בהוד לספקיות מסוימות ולא לחנות הכללית. בגלל שטויות של פייסבוק. כנראה רצו כסף טוב מ KaiOS. יש עוד החלטות תמוהות שלהם שמקשות על מפתחים, מקוה שיתעשתו. ראיתי שכבר יצא רום אלטרנטיבי, אגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting