יומיות 29.07.2021: מנוע החיפוש של Brave

דברים שבישלתי השבוע:
– חומוס (יצא אגדי),
– סביח (יצא פסדר),
– פירוגי ממולאים בפירה פול ירוק טרי (יצא מדהים, עשיתי 2 קופסאות גדולות של זה למקפיא),
– ספייסי שניצל (הפעם הזאת בשנה בה אני אוכל בשר),
– עוגת שזיפים-מרציפן (מצאתי עץ שזיפים עם פירות בשיא כוחם בטבע).

אני בשוונג בישול שאין דברים כאלה.

בתכנון בימים הקרובים:
– קישוא ענק ממולא בעצמו וקינואה עם רוטב אסיאתי,
– קנודל שזיפים

1. המטרה של האייטם הזה היא לנסות להבין למה אני משתמש בפיירפוקס במקום בדפדפן Brave.

הטריגר: Brave הוציאו מנוע חיפוש, Brave Search.

כמה מילים על Brave Search. הוא מנסה להיות בדיוק כמו מנוע החיפוש של גוגל, רק שומר על פרטיות המשתמשים. זה מתאים לקו המוצרים הכללי של Brave שהם שומרי פרטיות, אלטנטיביים ואקספרימנטליים.

אבל רגע – יגידו הקוראות הנבונות – הרי יש כבר מנוע חיפוש שמקדם פרטיות, קוראים לו Duck Duck Go. נכון, יש כזה. א-בל:

אחד, יש לו שם מטופש ברמות שאפילו אני לא מגיע אליהן. שתיים, Duck Duck Go אולי מחפש בפרטיות, אבל את הרשימות עליהן הוא מחפש הוא בעיקר – להבנתי – מקבל ממקורות אחרים, כמו Bing.  שלוש, תוצאות החיפוש בו פשוט לא טובות לעומת גוגל, וזה מתסכל.

Brave באים לעשות את מה ש-DDG עושים, רק בצורה טובה יותר. יש להם אינדקס חיפוש משלהם, הם שומרים על פרטיות, ויש להם מותג ודפדפן יחסית פופולריים לקדם את מנוע החיפוש.

בנוסף Brave Search מאפשר לכם לחפש דרכו במנועי חיפוש אחרים אם אתם לא מרוצים מהתוצאות שהוא מחזיר. כלומר, אם בא לכם אתם יכולים לחפש בגוגל דרך Brave, אז אתם יכולים גם לקבל תוצאות טובות וגם לשמור על פרטיות.

זה חלק מקו שאני תמיד רואה במה ש-Brave עושים. הם חושבים על חווית המשתמש, ומנסים להציע לאנשים מוצרים שאשכרה יעזרו להם.

הזמן יאמר אם Brave Search מהווה איזושהי אלטרנטיבה לגוגל, זה תלוי בטיב תוצאות החיפוש שהוא יחזיר יותר מכל דבר אחר. אבל בלי שום קשר, מבחינתי זה עוד סיבה להישאר עם פיירפוקס ולא לעבור ל-Brave.

אסביר: Brave בגדול רוצים להיות כמו גוגל, רק של ההתחלה. גוגל שלא עושה רע. אבל מעבר לכך הם רוצים להתפתח למונופול סטייל גוגל. דפדפן פלוס מנוע חיפוש? זה שילוב הרסני מבחינה ריכוזית. ואתם תראו, עוד מעט הם יוסיפו בטח צ'אט ואז רשת חברתית כדי שהריכוזיות תהיה מלאה. תזכרו את התחזיות שלי.

אין לי אמונה במושג "מונופול טוב". אני חושב שחברה מסחרית גדולה מספיק הופכת לבעייתית מוסרית. איכשהו תמיד לקודקודים של מונופולים מוצאים דרכם אנשים כוחניים, שהדבר היחיד שמעניין אותם זה עוד כוח, והעכבה היחידה שלהם היא איך לא ללכת לכלא. הרי גם גוגל הייתה Do No Evil, אז למה ש-Brave תתפתח למונופול אחר. Fool me once.

פיירפוקס, לעומת זאת, היא חברה לא למטרות רווח, שעושה דבר אחד בערך: דפדפן (ועוד כמה דברים שלאף אחד לא איכפת מהם). במשך הרבה זמן הייתה פיירפוקס הדבר הכי טוב באינטרנט, הלפיד הבוער שכל האנשים שאיכפת להם מהאינטרנט עוקבים אחריו.

בשנים האחרונות זה קצת השתנה, פיירפוקס הורידו פרוייקטים טובים, עשו החלטות שנראות כמו מלחמה בקהל המשתמשים שלהם, גייסו הרבה מנהלים\ות ואנשי יח"צ, ומצב הדפדפן שם קצת מבולבל.

אבל עדיין, פיירפוקס מהווה אלטנרטיבה של ארגון לא למטרות רווח, בעוד שב-Brave בנוי על בסיס הדפדפן של גוגל, מחזק את סטנדרטים האינטרנט שגוגל דוחפת אליהם, והוא חברה מסחרית. לטווח הארוך אני פשוט לא בוטח בהם.

אם ניסיתם את Brave אתם בטח חושבים שאני משוגע. זה מוצר טוב ושומר על פרטיות, והרבה יותר כיף להשתמש בו מאשר פיירפוקס. גם אני חושב שאני קצת משוגע, ולמרות הנימוקים שמניתי, אני עדיין לא בטוח אם לא שווה לי לעבור ל-Brave ולעשות לעצמי חיים קלים יותר

2. קומיקס הרשת החמווווווווווד Strange Planet מעובד לסדרת אנימציה בת 10 פרקים שאחד מיוצריה הוא דן הרמון מריק ומורטי וקומיונטי. אחלה תירוץ לשים פה פאנל של הקומיקס.

קומיקס חייזרים

3. Unicode עומדים להוסיף אמוג'ים חדשים, ואתם יכולים לראות את האופציות המועדפות על וויטני קימבל מגיזמודו.

מה יש שם? שפתיים חרמניות (לבני נוער ומטרידנים למיניהם), פרצוף מקווקו, פרצוף נמס  או הצדעה (לחובבי הז'אנר הצבאי). חלק מהדברים האלה יתקבלו ל-Unicode ויגיעו במהרה לרשתות החברתיות במקום מגוריכם.

4. המוזיאון הדיגיטלי לשלבים של משחקי מחשב הוא האתר אליו אתם חייבים לגלוש.

גם כי הרעיון מקורי, אבל בעיקר כי הביצוע עתידני על סף המציאות המדומה. אתם ממש יכולים "לטייל" בשלבים האלה, ובעתיד יהיו המון אתרים שתוכלו לטייל בהם עם קסדת מציאות מדומה. מבטיח לכם.

5. The boys of summer הוא סרט אנימציה קצר מקסים.

6. כמו שפעם בנו בתים נגד מתקפת אטומית, עכשיו בונים בתים נגד התחממות גלובלית. בתים שיכולים לעמוד בשריפות, סערות ושאר התופעות שטוענים שההתחממות הגלובלית מביאה.

3 תגובות

  1. אסף הגיב:

    מה דעתך על אופרה? האם הבעלות הסינית צריכה להטריד אותי?

    • ניימן הגיב:

      לא חושב, כי יצא לי להכיר כמה אנשים שעובדים שם. השתמשתי בו ממש מעט, והוא נראה לי כמו גירסא פחות מוצלחת של Brave. כאילו, מקדם כל מיני דברים חדשניים ונסיוניים (כמו Brave), אבל עם מימושים פחות טובים.

      ספציפית הם אימצו אתרים מבוזרים כבר לפני שנתיים, אבל עשו את זה בצורה כל כך חובבנית שזה בקושי היה שימושי.

  2. ירון הגיב:

    ייתכן שאני טועה, אבל זכור לי ששמעתי לא מזמן שתוצאות החיפוש של Duck Duck Go נלקחות מאחורי הקלעים מחיפושים שהמנוע עצמו מבצע בגוגל, לא בבינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting