רק מוזיקה ישראלית

רצף יצירות ישראליות מוצלחות-עד-אין-קץ נחת על שולחני בשבועיים-שלושה האחרונים והחזיר לי את האמונה ביוצרים מקומיים.

1. חיבבתי את אלבום הבכורה של אורן זילברשטיין, שאריות (ניתן להורדה חינמית וחוקית), אבל לא חשבתי שהוא מדהים. לעומת זאת, השיר החדש שהוא שיחרר השבוע, אכזבת חיי, הוא מדהים מדהים מדהים (למרות שכל-כולי תקווה שלעולם לא תהיה לו משמעות קונקרטית עבורי). כל מי שהתמזל מזלו לפגוש אותי בשלושת הימים האחרונים כבר הוכרח להקשיב לשיר. כל האחרים מוזמנים להוריד אותו מפה. יצירה מקורית שקטה ואיכותית.

אורן בדיסק הישן
(מה? זו לא תמונה שקשורה לשיר החדש? טוב נו, באמת, מאיפה אשיג תמונה רלוונטית?)

באותו הפוסט גם מציינים שזילברשטיין מופיע בחינם בשבת הקרובה (20/1) בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) ב – 21:30. כאילו שזה לא הספיק, אז דווחנו גם שההרכב החדש שלו יופיע פעמיים (שוב, בחינם) בסאבליים: ב – 13/2 וב – 17/3 יחד עם גיא שביט בתופים ועמרי לוי בבאס. תבואו – יהיה פ33ות!!1

2. אם כבר מדברים על עמרי לוי (שמתם לב לתרגיל דן שילון שעשיתי פה?), אז הוא אחת הסיבות העיקריות לאמונה החוזרת שלי באמנים ישראליים. פעם ראשונה שנתקלתי בו הייתה כש – about:blank, דיסק שהוא הקליט דרך הסלולרי שלו, יצא לאוויר העולם (אני לא ממש מדייק. נתקלתי בו גם בהקשר של basement, הלייבל שהוא מנהל, אבל אז לא עיכלתי את השם). בזמנו חשבתי שמדובר בגימיק נחמד, אך לא הטרחתי עצמי לשמוע. פעם שנייה שנתקלתי בשם הייתה בשיר מצויין שפרנק מהקונכיה פירסם בבלוגו – ומשם קצרה הדרך להוריד את האלבום Swim מאתרו של לוי. מה אגיד לכם? האלבום מכיל כמה פנינים מדהימות כשאחת מהן, falling, חרכה את רמקולי לא פחות מ – 22 פעם תוך יומיים. תענוג.

3. גם כמעט נגמרו לי הסופרלטיבים המותרים ליום אחד, וגם, לא משנה כמה אשתדל, עדיין לא אצליח לתאר את עמית ארז בצורה מוצלחת כמו בהודעה הזאת (שנכתבה באהבה מלאה). שיר שלו מופיע גם בסיכום השנה של עונג שבת, גם באוסף החדש (והקצת מפוזר מדי) של קול הקמפוס – ואם אני זוכר נכון – ראיתי אותו אפילו בעוד סיכום שנה, רק ששכחתי איזה – אופס!. אגב, לידיעתכם – אהבתי את עמית ארז עד כדי כך שהאי.פי שלו נכלל ברשימת הדיסקים שהייתי-חייב-לרכוש (ואכן רכשתי שבוע שעבר).

4. עוד דיסק שרכשתי הוא זה של שני קדר. לאחר שלוש שמיעות (כאילו, לא היה לי זמן ליותר מזה עם כל החבר'ה מלמעלה) כבר הספקתי להתרשם לטובה. עם קצת מזל, תגיע ביקורת קצת עמוקה יותר בעתיד.

5. ראיתי גם ארבע הופעות השבוע, מה שהשאיר אותי רצוץ ומחוסר כוחות היום בבוקר. שתיים מתוכן היו אדירות, אחת סבירה – ואחת קצת חלשה לצערי. אבל זה כבר באמת נושא לפוסט וליום אחר.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

3 תגובות

  1. גיאחה הגיב:

    קדר, דמט, קדר! בלי י'! 🙂

    הרגשתי שמשהו חסר לי בשבוע האחרון, אבל רק כשפתאום נזכרתי לבדוק את הפייבוריטס שלי נזכרתי – לא קראתי כאן כבר שבוע! אני בוש ונבוך!

  2. ניימן הגיב:

    תמיד טוב לראות אותך פה :]
    (וסורי – תוקן).

  1. 11 בפברואר 2007

    […] יום ג‘ (13.2) 1. אורן זילברשטיין מופיע עם ההרכב החדש (עמרי לוי וגיא שביט) בסאבליים (סלמה 53). אני, אם עוד לא הבנתם, מצפה לזה בקוצר רוח. 22:30. חינם. 2. במקום הופעות שוות, מביא לנו אברקסס (לילנבלום 40) אמנים שווים שיתקלטו. היום נמצא שם חמי רודנר שישים הרבה רוקנרול. 23:00. חינם. 3. Between the Bars מבצעים פולק-רוק (יאה!) בקפה מאפו (מאפו 18). 21:00. חינם. 4. נועה בביוף מופיעה בצוזאמן (לילנבלום 25). 22:00. חינם. 5. אפילו עוד הופעה חינם: שיר דויטש נמצאת בבנצ‘מארק (נחלת בנימין 37). 22:00. חינם. 6. שייא אללה, כמו הופעות חינם ביום אחד! בסטאוט (הארבעה 14) נמצאים אילן האגר, Pure Rock,פנצ‘ו וטוסט. מי אלה? אין לי מושג. 22:00. 7. בנות ואן גוך מופיעות ביהושע (בן יהודה 22). 22:00 – ותאמינו או לא: זה חינם! 8. ארגון זוכרות מקרין בחינם את הסרט הקצר כתם לידה – העוסק בקשר בין האשמה הגרמנית לאשמה הישראלית בימינו. 20:00. אבן גבירול 61 (כניסה מרח‘ מאנה 31). […]