החומוסביח – יגאל אלון, תל אביב

פעם חשבתי שכל פעם שאני מתעטש, אלוהים פותח סטארטאפ. אחרי זה הסתבר שזה לא נכון והייתי צריך תיאוריה חדשה. הרי לא ייתכן שאדם "סתם" מתעטש.

בסוף עליתי על קישור לפתיחת חומוסיות. וכך התגלה הקשר בין חורפים קשים בגרמניה לבין הכמות הבלתי נתפסת של חומוסיות בארצנו.

חומוסיות, הן בכל מקום. הרבה מהחדשות נסתרות למדי. סתם ככה באמצא הרחוב, בלי רעש והילולה. לך תדע איזה מוצלחת ואיזה לא. רציתי לנסות אחת חדשה עת שהותי פה, ונדרש אלגוריתם מסובך. בסוף הלכתי על עניין הקרבה: החומוסביח היא החומוסיה החדשה הקרובה ביותר למקום מגורי.

הגענו לשם באחת בצהריים, והיה מלא למדי – אבל לא מפוצץ, ומצאנו מקום לשבת. תפריט היום היה אופטימי משהו. קצת רוחני, וזה לא תמיד הקטע שלי, אבל אני בעד רוח חיובית כך שדווקא חיבבתי את היוזמה

התפריט הציע חומוס עם התוספות הרגילות (גרגירים, טחינה, ביצה, פול), מסבחה וגם חומוס שקשוקה וכמובן: חומוסביח, על שמו נקרא המקום. לקחנו מנה של החומוס גרגירים (22) והחומוס סביח (27). נראה לי שפעם טענתי שחומוס בישראל זול מברלין. אז זהו, שכבר לא.

הגיעו שתי צלחות נדיבות למדי ונאות מראה. טעימה קטנה ראשונה; התמוגגתי. החומוס חלק מאד, דליל יחסית, עם טעם טחינתי חזק. הסוג האהוב עלי.

"הבעיה" היחידה הייתה החציל. הוא היה טוב, אבל היה המון ממנו! לכאורה זוהי נדיבות מבורכת. למעשה יצא שהוא גנב את הטעם לחומוס המשובח. צרות של עשירים. הייתי צריך ללכת על החומוס גרגירים.

המקום מציע, כדרכן של חומוסיות חדשות, גם מבחר תבשילים משתנה. התפריט? בע"פ בראש של המלצרים. לדעתי, מחצית מהלקוחות הלכו על התבשילים, והחצי השני על החומוס.

בשורה התחתונה החומוסביח היא חומוסיה ראויה מאד. לא מוקד עליה לרגל, אבל בהחלט מקום שאני שמח שנפתח ליד הבית התל אביבי שלי. לא תמיד מתחשק לנסוע לאבו חסן ביפו הרחוקה.

[החומוסביח, יגאל אלון 123, תל אביב. א'-ה' 9:00-19:00]

4 תגובות

  1. טליה הגיב:

    אבוי,שעות הפתיחה אינן מתאימות לי…מי מצליח להגיע לת"א לפני שבע בערב??? יהא עלי לקחת לעצמי יום חופשי מהעבודה ומן הסתם,כך אעשה,הצלחות נראות שוות את זה לגמרי.תודה על ההמלצה והצילומים המרעיבים…שמחה לשמוע שאתה גם מבלה. ספר עוד, כיף לקרוא.

  2. ניימן הגיב:

    אח, טליה. חומוס חביב, אבל הוא בהחלט בז'אנר של לאכול-אם-את-באיזור, ולא משהו ששווה להגיע במיוחד עבורו.

    יש עוד מעט זמן בישראל… בקרוב חוזרים לברלין הקרה. בעסה~

    • טליה הגיב:

      התמונה העליונה ממש הלהיבה אותי. אני מבינה שאם כבר אז לנסוע לאבו חסן ביפו…אכלת שם? אם התשובה שלילית,אני ממליצה מאוד.
      ואכן,ביקורך היה קצר אך תודה שסידרנו לך מזג אויר נפלא…שיהיה אך טוב.

      • ניימן הגיב:

        וודאי שאכלתי שם! בבוקר הראשון בכל ביקור בארץ. הפעם אפילו הייתי כבר פעם נוספת. זו אגדה של חומוס. מקום עליה לרגל. מקום ששווה יום חופש (אם כי פתוח גם בסופ"ש למזלנו הרב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting