חדשות מד"ב לשבת: פאנל פנטזיה אפית, טובה ינסון והמומינים, סקאלזי ושומרי הגלקסיה.

היי הו ובקבוק של רום. הפיד שלי התפוצץ מחדשות מד"ב. הנה כמה לפניכם.

ג'ו אברקומבי (החוק הראשון), פטריק רות'פוס (שם הרוח), דיאנה גבלדון (שאני לא מכיר), לב גרוסמן (הקוסמים) וג'ורג' ר.ר. מרטין (אתם יודעים מה הוא כתב) נפגשו בקומיקון כדי לדבר על פנטזיה אפית.

התוצאה? חמישים דקות מרתקות! הם מדברים על מקורות השראה (מרטין: 'אני עובד עם מקורות היסטוריים, וזורק את חלקי ההיסטוריה שאני לא אוהב'), מפות בספרי פנטזיה (רות'פוס: 'למה? כי טולקין עשה, אז חייבים!', מרטין הוסיף ש'כדי לדעת מה מקור המפה של סופר פנטזיה, צריך להחזיק אותה הפוך. אם תהפכו את 'ווסטרוס' נגיד, תקבלו את מפת אירלנד') ועוד ועוד.

לא הקשבתי לכל חמישים הדקות, אין זמן. כן קראתי את הסיכום המקיף של קארין קרוס.

————————–
יש לג'ון סקאלזי קטע, שהוא לא ממליץ על ספרים בבלוג שלו. הוא פשוט פופולרי מדי, ומסתבר שהוא לא רוצה לנצל את השפעתו לרעה או משהו כזה.

אבל הספר החדש שלו שיוצא בסוף אוגוסט, Lock In, מדבר על אפידמיה. החבר'ה מגודריד ניצלו זאת, וביקשו ממנו לתת את רשימת ספרי המד"ב האפידמיים האהובים עליו.

בשם אלוהי קידום המכירות סקאלזי נאלץ להסכים. הנה הרשימה לפניכם.

————————–
עוד בחזית סקאלזי התזיזתי: Syfy מעבדים לסידרה את מלחמת האדם הזקן! רגע, לא לא, זה לא נכון. בואו ננסה שוב: Syfy מעבדים לסידרה את פלוגות הרפאים?! הספר השני והפושר של מלחמת האדם הזקן?

מה הם יודעים שאני לא?

—————————
מחר יומולדת מאה לסופרת השוודית טובה ינסון, יוצרת המומינים. אני חייב להודות שלא ראיתי את הסידרה בזמן אמת כששודרה בישראל. נראה לי שכבר הייתי זקן מדי. אבל כן נחשפתי למומינים כשלמדתי פולנית כי מסתבר שהספרים להיט גדול בפולין.

הנה הפרק הראשון של הסידרה בחסות יוטיוב

————————-
שומרי הגלקסיה עוד לא הגיעו למקום הימצאי (כפר סודי ביותר על גבול ליכטנשטיין). כך שטרם ראיתי את הסרט שאני הכי מחכה לו השנה. מה שכן, מקצת Fan art כבר אפשר לרוות נחת.

התמונה שבפתיחת הפוסט, לדוגמא, היא לא תמונה מהסרט – אלא אחד מהמעריצים שהתחפש לגרוט. אבל מה זה לעומת האיור של עדי פיטרי, שקישר את גרוט ורוקט לקלווין והובס.

5 תגובות

  1. תיקון:
    העיבוד לג'ון סקלזי הוא לכל סדרת מלחמת האדם הזקן. הבחירה בשם של הספר השני היא שיווקית בלבד. ככה לפי מה שהוא כתב בבלוג שלו:

    Also, why is it being called Ghost Brigades rather than Old Man's War?

    Because Ghost Brigades sounds sexier, basically. The series will pull elements from various books in the OMW universe in any event.

    http://whatever.scalzi.com/2014/08/05/in-which-i-interview-myself-about-the-old-mans-war-tv-series/

  2. נעמה הגיב:

    איזה פוסט!
    בעלי כנראה יתאהב בך לנצח אחרי שיקרא אותו… 🙂
    הוא משוגע על ג'ון סקלזי ומחכה כבר שנים לראות את שומרי הגלקסיה (בטיפול… רק צריך למצוא מועד מתאים).
    ואותי קנית כמובן עם המומינים 😉

  3. CrazyVet הגיב:

    מה שנחמד בכתיבה של גבלדון הוא שהיא מצליחה למשוך קהל קוראים שאינו מחובבי בפנטזיה הקלאסיים (רוב הקהל שלה הוא נשים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting