נגנז בגנזך 26.11.2015: הגועל של הכנסת ה-20, ההיסטוריה של סנופי, מאגר הרצאות מדב"פ בעברית, שיווק שקיות תה לילדים ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

הייתי שמח לספר שהיה שבוע תוסס בבלוג. אבל זה יהיה שקר. היה שבוע מנומנם, כיאה לחורף.

בכל זאת היה משהו: מדריך ניימן לשווקי חג המולד, מהדורת 2015 עלה לאוויר. הוא פופולרי בטירוף כמו כל שנה.

הייתה תזכורת: מועדון הקריאה נפגש ב-1 לדצמבר.

יומיות עם מלא לינקים והגיגים: 23.11, 24.11.

1. מסתבר שכבר שנתיים מסתובב ברשת אתר בשם Phantom VOD, ואף אחד לא סיפר לי על זה! גיליתי אותו עכשיו בזכות פוסט באגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה.

ב-Phantom VOD יש המון סרטי וידאו מקומיים (וגם משאר העולם). מהרצאות איקון 2015 בסוכות האחרון, דרך שלל הרצאות מקומיות אחרות ועד הפקות מקור ישראליות של חובבים(!). פשוט אדיר.

2. "פרשת שחיתות מסעירה נחשפה השבוע. התברר שיו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכספים, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר ועדת הפנים וחברי כנסת נוספים שוחדו על ידי גוף שהם אמורים לפקח עליו. כל אחד מחברי הכנסת קיבל עשרות מיליוני שקלים, שהוא יוכל לכוון למטרות ולגופים על פי בחירתו. בתמורה, חברי הכנסת התחייבו לתמוך בחוק שאותו גוף מפוקח רצה להעביר."

לא, זה לא דיווח אמיתי. אבל זה לא מאד רחוק מהאמת, ע"פ רביב דרוקר.

3. אני לא אוהב פרסום, אך נאלץ להכיר בצורך בפרסום. אבל מסתבר שאפילו אני יכול למצוא עניין בפרסום: כתבה באלכסון שמספרת על הפרסומאים הראשונים בארץ: ייקים אמיתיים שבקושי שלטו בעברית. הכתב אגב הוא דני צימט, שכבר מעל ארבעים שנה בעסקי הפרסום.

4. גלית חתן קראה קטילה של שגיא כהן על מסעדת רובע 5 בירושלים. הוא רטן על הכל, מהבייגלים ועד המשתנות. המסעדה ליד הבית שלה, אז היא החליטה לבדוק – פעם אחת ולתמיד – האם היא מסכימה עם הקטילות של כהן. ונו, מה אתם חושבים, היא הסכימה?

5. לכבוד יציאת סרט האנימציה של פינאטס (יאי! צ'ארלי בראון!) עלתה באלכסון כתבה על צ'רלס שולץ, סנופי ונסיון להבין: איך קומיקס עם גיבורים כאלה לוזרים מרושעים הפך לכזאת הצלחה סוחפת? התשובה שלי? כתיבה איכותית.

נגנז בגנזך 26.11.2015: הגועל של הכנסת ה-20, ההיסטוריה של סנופי, מאגר הרצאות מדב”פ בעברית, שיווק שקיות תה לילדים ועוד ועוד
[מקור]

6. יש לנו סרט ישראלי חדש, על ילד קטן שפוגש מפלצות דמיוניות חמודות. קוראים לו 'אבוללה'. עין הדג מארגנים את דאבל-פיצ'ר לכבוד הקרנת הסרט: גם אבוללה, גם אי.טי (של שפילברג) וגם שיחה עם במאי הסרט.

7. בינתיים, בעולם המקביל של החרדים, נחשפה פרשה גדולה של גניבה שיטתית של ספרי תורה ומכירתם.

8. האשימו את אורן חזן בכך שלעג לח"כ בשל נכותה. הוא השיב שעושים לו שיימינג וזה הכל עלילה. אבל הנה, טל שניידר, שהיא עיתונאית\בלוגרית שאני סומך על מהימנותה, כתבה בנוקבות על הגועל של הכנסת ה-20. וכן, היא מתכוונת לח"כ חזן.

9. תמר הוכשטטר כותבת בפנקס על נושא שאף פעם לא חשבתי שאתעניין בו: שיווק שקיות תה לילדים. וספציפית, ויסוצקידס – המוצר של ויסוצקי לילדים.

10. פריק מכנים את You, Me and the Apocalypse סדרת הטלוויזיה המפתיעה של 2015. אני מסכים.

11. פה-שם כותבים על דיאטת פליאו. אתם יודעים, האנשים האלה שאוכלים כמו האדם הקדמון, ועל אירועי פליאו בישראל.

12. הפוסט של מבוא לכלכלה ג' על הספר החדש של דני רודיק גרם לי לרוץ ולהתחיל לקרוא אותו. למרות שביני לבין כלכלה אין כלום וששום דבר. הוא כדי כך מסקרן.

בקטנה...
1. גברת לוין צילמה דובים בברלין. המון מהם!
2. אימת חודש נובמבר של סריטה.
3. אורון שמיר התאכזב מהדינוזאור הטוב; הסרט החדש של פיקסר. באסה.
4. מועדוני הקריאה של האגודה למדע בדיוני ופנטזיה יעסקו בדצמבר בספרים 'המשחק של אנדר' של אורסון סקוט קארד, ו'שטוחלנדיה' של אדווין אבוט.

 

תגובה אחת

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    עשיתי

    ולגבי – 10. טרם הצלחתי להחליט. אני צופה בהנאה אבל לא בטוח עדיין עד כמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting