סדרות המדע בדיוני ופנטזיה של סתיו 2016

קישרתי למדריך המלא של IO9 לכל סדרות המד"ב והפנטזיה בסתיו הקרוב, וביקשתי מתנדבים מהקהל להגיב על זה. אז ההוא התנדב, וסיפק כי "די משעמם לו" מגה-תגובה עם דעתו האישית על הסדרות שם.

למקרה שמישהו פספס, ביקשתי את רשותו להפוך את התגובה לפוסט. רשות הדיבור אחרי התמונה היא של ההוא.

dסדרות המדע בדיוני ופנטזיה של סתיו 2016

וול, די משעמם לי אז אהיה אחד מהמומחים בקהל. אני לא באמת זוכר את כל העונות, אם טעיתי במשהו עמכם הסליחה. הנה סקירת הסדרות:

אימה אמריקאית (עונה 6): זה, ובכן, אימה אמריקאית. מאחר שזו סדרת אנתולוגיה אז אין קשר בין העונות ולא ברור במה תעסוק העונה החדשה.

בליינדספוט (עונה 2): בכלל לא ידעתי שזו סדרת מד"ב. זו סדרה על בחורה שמתעוררת בתוך תיק באמצע הטיים סקוור עם קעקועים על כל הגוף שקשורים לפשעים וללא זיכרון. לא צפיתי בעונה הראשונה אבל זו אמורה להיות סדרת אקשן מטופשת ולא יותר מזה.

אומת הזומבים (עונה 3): זו פשוט סדרת זומבים רק של רשת Syfy. דהיינו – מטופשת ומהנה.

גות'אם (עונה 3): היא סדרה גרועה שלא שווה את הזמן על אף הקונספט המעניין (במקור). להתרחק.

לוציפר (עונה 2): פשוט כיפית ונורא מומלצת. קאסט נהדר, עלילה סבירה והמון המון טום אליס עושה מה שבא לו.

המקום הטוב (עונה 1): זו סדרת קומדיה חדשה על בחורה רעה שמגיעה בטעות לגן עדן. זה נראה שווה ניסיון.

מלכות הצעקה (עונה 2): מי שהצליח לשרוד את העונה הראשונה שהתאפיינה בעיקר באוסף של דמויות נוראיות שעושות הכל כדי שלא נזדהה איתן כנראה יהנה גם מהשנייה. אני לא.

סוכני מ.ג.ן. (עונה 4): תמיד נעה על התפר של ממש ממש מטומטמת ל"אם אתם יודעים לכתוב כל כך טוב למה לא עשיתם את זה עד עכשיו?". אבל זו עונה רביעית אז אני מניח שמי שצופה צופה ומי שלא חי בשקט ובנעימים.

מגרש השדים (עונה 1): היא עיבוד לסרט הנודע בעל אותו השם. אני מניח שזה שווה נסיון לחובבי אימה אם כי יש לציין שסדרות על בסיס סרטים נוטות לא לעבוד טוב בזמן האחרון (חוץ מלימטלס. למה ביטלתם את למיטלס!).

ואן הלסינג (עונה 1): עוסק בונסה הלסינג (סופרייז!) שחיה בעולם פוסט אפוקליפטי עם ערפזומבים. וזו סדרה של Syfy אז…. תעשו את השיקולים שלכם.

היו היה פעם (עונה 6): כל מה שרע בטלוויזיה. תסריט רע, שחקנים רעים, אפקטים רעים ועוד כל מיני רעות חולות. שמרו מרחק.

בנו של זורן (עונה 1): קומדיה חדשה מהמצמד לורד ומילר (ג'אמפ סטריט, סרט לגו) על דמות מאוירת בסגנון הי מן שחוזר הביתה לאקסית ולבן שלו. הייתי ממליץ לראות אם לא הייתי רואה את הסדרה הבאה:

האיש האחרון על כדור הארץ (עונה 3): הסדרה עם השם הכי לא נכון שיש. גם היא של לורד ומילר והיא התחילה נורא טוב אך הידרדרה במהירות להומור מבוכה בלתי נסבל.

ערוץ 0 (עונה 1): סדרת אנתולוגיה אימה חדשה. העונה הראשונה שלה תעסוק בפסיכולוגי ילדים שחוזר לעיירת הולדתו במטרה לחקור את היעלמותם של ילדים בשנות ה80 והקשר של ההעלמות לסדרת טלוויזיה שעלתה לילדים שעלתה באותו הזמן. מצד אחד – זה ערוץ Syfy. מצד שני – זה נשמע מעניין וזה רק 6 פרקים. אני אנסה את זה.

—————————

דבר הניימן: עכשיו נעשה פה הפסקה קצרה לצורך נשימה. מה זה מליון הסדרות האלה?! איך האיש הזה הספיק לראות את כל כך הרבה?! טוב, נחנו, נשמנו, ממשיכים:

—————————

לוק קייג' (עונה 1): זו הסדרה החדשה מהיקום הטלוויזיוני של מארוול-נטפליקס שנראית אחלה ועוסקת בגיבור על שחור שקיבל את כוחותיו כתוצאה מניסוי. וזהו.

חסר זמן (עונה 1): עוסקת במדען, חייל ופרופסורית להיסטוריה שמנסים לתקן את הנזק שנעשה לאחר שפושע גנב מכונת זמן. מה שבאמת הופך את זה למעניין זה שהיוצרים של זה הם גם היוצרים של המגן ושל על טבעי, כך שאולי זה יהיה פחות מטומטם מהרגיל. מכל הסדרות מסע בזמן שמגיעות זו הכי מסקרנת.

פלאש (עונה 3): אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של DC.

אין מחר (עונה 1): אין לי מושג למה זה נחשב מד"ב אבל נו, שיהיה. הסדרה עוסקת בבחורה שנשואה לעבודה שלה שפוגשת בחור שחי את הרגע כי הוא בטוח שעוד מעט מגיע סוף העולם (8 חודשים ו12 ימים, ליתר דיוק) וביחד הם יוצאים למלא את רשימת הדברים לעשות שלה. וזו קומדיה. ויש שם את גאלאבנט אז אני חייב לראות את זה.

החץ (עונה 5): אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של DC.

תדר (עונה 1): עיבוד לסרט בעל אותו שם על בלשית משטרה שמצליחה לתקשר אחורה בזמן עם אבא שלה ומשתמשת בו כדי לפתור תעלומות ולשנות את הזמן. זה נראה אחלה.

סופרגירל (עונה 2): אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של DC. כן, כן, אני יודע. אני עצלן.

אגדות המחר (עונה 2): אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של DC. רק זאת האחת עם המסע בזמן מה שהופך אותה לאפילו יותר מטופשת מהרגיל.

על טבעי (עונה 12!): היא סדרה שאני לא חושב שאני צריך להציג. אז אני לא.

מים נופלים (עונה 1): עוסקת בשלושה זרים שמגלים שהם חולמים חלקים מאותו החלום. שווה נסיון, כנראה.

מופע הקולנוע של רוקי Live:
א. זה בכלל לא סדרה.
ב. זה קצת מצחיק שלסרט קולנוע יקראו מופע ה*קולנוע*.
ג. מיועד רק למי שאהב את המקור ורצה לראות אותו בגרסת גלי (הסדרה). כל השאר – להתרחק.

מראה שחורה (עונה 4?): עברה לנטפליקס (מה שקצת מצחיק כי זו הסדרה עם הכי הרבה ביקורת על טכנולוגיה) מה שאומר יותר פרקים שיפלו בבום. מאחר שכל פרק עומד בפני עצמו הייתי ממליץ פשוט לחכות לתגובות ולראות רק את הפרקים הטובים (הספיישל חג מולד האחרון, למשל, שווה צפייה).

יומני הערפד (עונה 8 ואחרונה): סדרת ערפדים כלשהי שאין לי מה להגיד עליה.

סוכנות הבלשות ההוליסטית של דירק ג'נטלי (עונה 1): אז ככה:
בצד השלילי: מבוסס על ספרים של דאגלס אדאמס, יש שם את אלייז'ה ווד והיוצר הוא מקס לנדיס שכתב פעם את כרוניקה בזמן אמת ומאז רצף של סרטים שכיחים.
בצד החיובי: מבוסס על ספרים של דאגלס אדאמס, יש שם את אלייז'ה ווד, זה של הbbc, זה רק 6 פרקים והיוצר הוא מקס לנדיס שכתב פעם את כרוניקה בזמן אמת ומאז רצף של סרטים שכיחים כיפיים. והטריילר נראה אחלה. אז אני אצפה.

המתים המהלכים (עונה 6\7): אין טעם להציג את הסדרה הזאת כי כולם מכירים אותה.

זהו. זה כל הסדרות. כמעט (אני יודע בוודאות שהם דילגו על כמה אבל אני חושב שזה הסדרות של האמצע עונה אז אני אסלח להם).

12 תגובות

  1. ההוא הגיב:

    א. אני סטודנט! היה לי זמן פנוי! חוץ מזה שאת רוב הסדרות שם לא ראיתי מעבר לכמה פרקים. אני חושב שאני עוקב באמת ( עברתי את מחסום העונה) רק אחרי לוציפר, סוכני מ.ג.ן. ומראה שחורה.
    ב. התמונה שבראש הפוסט היא מהעיבוד הקודם של דירק ג'נטלי.

  2. שולי הגיב:

    להבא אולי תוסיפו שמות סדרות באנגלית? מי לעזאזל צופה בתכנית בארץ 🙂

  3. שיה הגיב:

    סקירה מעולה שמראה שלמרבה הצער אין שום דבר מעניין באופק חוץ מג'נטלי ומראה שחורה שגם את הפרקים הגרועים שלה שווה לראות. תודה.

  4. מגדלור הגיב:

    בנו של זורן נראה נחמד, שונה ממה שרואים בדרך כלל וזה תמיד טוב.

    לא יודע מה יש לך נגד SYFY כי בשנים האחרונות הם ממש השתפרו (The Expense, Dark Matter, Ascension וגם נהנתי מ Dominion). מהפיילוט שדלף עדיין לא גיבשתי דעה על ואן הלסינג נראה קצת חיקוי של המתים המהלכים עם תקציב דיי מוגבל אבל אני מקווה לטוב.

    • ההוא הגיב:

      syfy לא רעים, הם פשוט נורא מטופשים ולוקחים את עצמם ברצינות ככה שבניגוד לcw זה פחות זורם. עד היום הצלחתי להחזיק מעמד רק עם defiance שלהם.

      • מגדלור הגיב:

        אתה לא יכול לשפוט ערוץ שלם על פי סדרת טראש כמו defiance. לא יודע אם ראית את הסדרות שהזכרתי אבל אם לא אז תראה את The Expense ו- Ascension זה פשוט רמה אחרת לחלוטין.

        • ההוא הגיב:

          לא אמרתי שראיתי רק את defiance, אמרתי שהיא היחידה ששרדתי איתה. ראיתי את The Expense וAscension ולא שרדתי יותר משני פרקים.

          • מגדלור הגיב:

            אם שרדת את שלושת העונות של defiance אתה גיבור, אני פרשתי אחרי העונה הראשונה.
            אם לא אהבת את The Expense וAscension אז כנראה על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. אני מאוד נהנהתי מצמד הסדרות.

  5. ההוא הגיב:

    בנוסף – הנה המדריך של עידו ישעיהו מוואלה שכולל גם סדרות בריטיות (עונה חדשה לננס אדום!) וסדרות של רשתות הכבלים (כמו ווסטוורלד המסקרנת והמצופה מאוד של hbo)
    http://e.walla.co.il/item/2992699

  6. ההוא הגיב:

    נזכרתי בפוסט הזה באופן אקראי היום והחלטתי סתם לחזור לתת סיכום קצר לסתיו שהיה:
    לוציפר התחילה למצות את עצמה עם כל מיני דברים מיותרים כמו "רצינות" ו"עלילה מתמשכת" שגרמו לי לאבד אותה באמצע ולא לחזור.
    המקום הטוב התגלתה כסדרה חמודה עם אחד מסיומי העונה הכי מבריקים שקיימים. בהחלט שווה צפייה.
    סוכני מ.ג.ן. שברה אותי בתחילת העונה עם רצף פרקים גרוע במיוחד. אבל טוענים שהחצי עונה השני מצוין אז אולי יום אחד אני אחזור אליה. אני בספק.
    ערוץ 0 התגלתה כסדרה ממש ממש מצוינת. ברצינות, סדרת אימה אוירתית (דהיינו פחות הקפצות ויותר דברים שיגרמו לסיוטים בלילה) וקצרה יחסית, אז בכלל.
    לוק קייג' התחילה מעניין והדרדרה אחרי חצי עונה בערך לקומיקסיות מטופשת וחבל שכך.
    חסר זמן היתה מטומטמת לחלוטין, אבל נורא כיפית אחרי שמכבים את השכל.
    אין מחר היא אכן לא מדב, אבל היא דרמה קומית מתוקה במיוחד ובאמת אחת הסדרות היותר חמודות שנתקלתי בהן. מאוד מומלץ.
    תדר היתה אחלה כזאת, ואני חושב שזו הסדרה היחידה שהציגה זוג שחקנים ראשיים עם כימיה מצוינת בלי לשים אותם אף פעם באותו חדר.
    מראה שחורה נתנה עונה מצוינת כרגיל.
    והפתעת השנה, באמת, זו סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי שהצליחה גם לתפוס את הרוח של המקור, גם להיפטר מרוב הבעיות של המקור וגם להיות נורא נורא כיפית עם שלל דמויות מצויניות. ממש מומלץ.

    זהו, בערך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting