יומיות 09.11.2018: שבאבניקים

בינתיים בוורשה:

1. הסבר: ביום שני יחול יום ההולדת המאה של פולין. הממשלה החליטה לציין זאת ביום שבתון מיוחד.

מי שעוד החליטו לציין את החג, הם ארגוני הימין הקיצוניים ההולכים וגדלים של פולין. הבעיה היא שהפגנות הימין הקיצוני בימי העצמאות האחרונים הפכו למצעדי נאצים אלימים. הממשלה לא רצתה שיום ההולדת המאה החגיגי יהפך לצעדה גזענית אלימה, ולכן הם הוציאו צו שאוסר על קיומה.

ארגוני הימין הקיצוני פנו לבית המשפט העליון. הלה הכריז שהצו בלתי חוקי, ולכן מצעדי הימין הקיצוני יתקיימו בגזענותם הרגילה.

רק מה – בזמן הזה, הממשלה החליטה לקיים מצעד גדול משלה באותו המקום והזמן בו מצעד הימין הקיצוני היה אמור להתקיים (הם לא ידעו שבית המשפט העליון יבטל את האיסור שלהם). מה שגורם עכשיו למצב מוזר, בו שני המצעדים אמורים להתקיים בערך באותה השעה, ובערך באותו המסלול.

הממשלה ישר הקדימה את המצעד שלה בשעה, וגם שינתה את המסלול. אבל הם עדיין נורא נורא מפחדים, שאנשים מהמצעד הקיצוני יכנסו עם השלטים שלהם למצעד של הממשלה. לכן הם ביקשו מהצבא שיבוא עם טנקים(!) ואפילו משגרי טילים(!!) כדי להגן על המצעד הממשלתי.

על כן, הסרטון למעלה.

2. האמן אלכס סוליס יצר גלריה מ-ה-ממת של קולאז'ים בין דמויות מצוירות שונות. הייתי מת לקבל את הגארפילד הזה על חולצה.

3. פיתחתי מנהג חדש, להפסיק ספרי מדב"פ באמצע. כי Ars longa, vita brevis. אז במקום ביקורת, החצי ספרים שקראתי ידווחו פה.

Planetfall של אמה ניומן הוא ספר מדובר מאד מ-2015, ששוב ושוב מופיע בכל מיני רשימות המלצות.

קראתי שליש ממנו, ואני יכול להבין את ההצלחה שלו. הוא כתוב מעולה. ניומן יודעת איך לחבר משפטים, ואיך ליצור סצינות בהירות וזורמות.

עיקר העולם של ניומן בנוי על מדפסות תלת מימד. הגיבורה היא "קצינת ההדפסה" של קהילת חלל. היא מדפיסה הכל, ממעילים, דרך איברים להשתלה בגוף ועד חלקי חילוף למכונות מתקדמות. תחזית דומה מאד לעתיד יש גם ב-walkaway של קורי דוקטורו [ביקורת].

אז למה הפסקתי?

הסיבה הפשטנית היא שהספר פשוט לא עניין אותי. העלילה ברורה, יש בה מסתורין, אבל הוא נגרר מדי, וואין מצב שהוא ייפטר בצורה שתספק אותי.

הסיבה היותר עמוקה היא שיש שם יותר מדי התעסקות בדת, נביאה, אמונה ושאר הירקות שאני לא חושב שיש זווית חדשה ומעניינת להאיר בי אותם.

4. אפרופו יצירות שכן מאירות דת בצורה חדשה ומרתקת: ראיתי בזמן השפעת הקשה שהייתה לי את כל העונה הראשונה של שבאבניקים. תקשיבו, זאת יצירה מופת ישראלית. היא לא גרמה (וגם לא ניסתה) לערער את חוסר האמונה הדתי שלי. היא כן גרמה לי לשקול מחדש את כל נקודת ההשקפה שלי על החברה החרדית.

ואה, היא גם נורא מצחיקה. המלצה חמה חמה.

5. באשדוד(!!) מתכוונים להתחיל להשתמש באוטובוסים בלי נהג. ואללה.

6. Aether הוא נסיון (נוסף) ליצור קבוצות אינטרנט. הייחוד הכי גדול שלהם זה שהקבוצות דמוקרטיות. המשתתפים יכולים למנות ולהדיח את מנהיגי הקבוצה. בנוסף הקבוצות אנונימיות – כמו שהאינטרנט הייתה פעם – וההודעות נחמקות אחרי כמה זמן (אז לא צריך לדאוג שיצטטו אתכם עוד כמה שנים).

האפקליציה קצת "מוזרה" בכך שאשכרה צריך להוריד ולהתקין אותה – משהו שכבר כמעט לא קורה כיום. המראה שלה קצת רטרו; גיקים כמוני מתים על זה.

Aether בגירסא מאד מוקדמת כרגע, אז אל תצפו להמון. אני נתקעתי בשלב של לחפש קבוצות, ובתכל'ס הצלחתי לראות רק מה קורה בקבוצת ברירת המחדל.

אני סקפטי לגבי סיכויי ההצלחה ב-2018 של תוכנה שאנשים שחייבים להוריד ולהתקין, אבל יהיה כיף אם הפלטפורמה תקבל פופולריות.

דיון ב-Hackernews.

2 תגובות

  1. fat-hobbit הגיב:

    לגבי האוטובוסים האוטונומים ללא נהג באשדוד, זה החלק הראשון בתוכנית דו שלבית. השלב הבא זה פיתוח הנהגים האוטונומים ללא אוטובוס. הם יסתבבו ברחבי העיר ויתנו שק קמח מתחנה לתחנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting