חודשיות 09.07.2022: החיזלו"ש

הפוסט האחרון פה היה בערך לפני יותר מחודשיים. תודה לכל מי שדאגו וכתבו לשאול לאיפה נעלמתי.

התשובה? דלקת בגיד האגודל, גיד דה-קרווין. זה מסוג הפציעות הטורדניות: לא מאד כואבות, אבל מאד מפריעות בהקלדה, ואז קשה פתאום לחשוב בזמן שמקלידים והחיים המודרניים נעשים הרבה פחות נוחים.

איך זה קרה? אפשר רק לנחש, והניחוש שלי הוא שמערכת החלונות שאני משתמש בה (i3wm) היא מערכת שמשתמשת במליון קיצורים. כל קיצור הוא שילוב של "המקש הראשי" של המקלדת יחד עם עוד משהו.

המקש הראשי שהגדרתי הוא "כפתור חלונות" (window key). הוא נמצא בצד שמאל תחתון של המקלדת. כך יצא שבמשך חודשים האגודל שלי הייתה מתקפלת כל הזמן ללחוץ על המקש הזה, ומפה כנראה הדלקת. החלפתי את הקיצורים לפני חודש, ומאז הכל משתפר.

יש עוד סיבות שלא כתבתי פה. ראשית, אני מנהל את פרוייקט Esteroids, והוא מאד גדל. מאד גדל.

אנחנו יותר אנשים, הקהילה תוססת, כולם רוצים את האינפוט שלי על הכל. במילים אחרות, אני סופר עמוס בדבר אחד ואני לא אוהב את זה. האופי שלי הוא להיות פחות ממוקד.

ואה, גם הלפטופ שלי שבק חיים. אז עד שהוא יתוקן אני כותב את הפוסט הזה מלפטופ חלופי שלא השתמשתי בו כבר 3 שנים. מה שאומר שכל הלינקים שבדר"כ פתוחים לי על המחשב לא נמצאים פה. זה עומד להיות פוסט יומיות מאתגר במיוחד.

1. התאהבתי בכמה אמני טוויטר, ורק מלסקור את כולם אפשר לסגור פוסט ארוך.

הנה הראשון שצץ בראשי, פיליפ אולריך. הוא אמן פנטזיה, והאמת היא שמשלב מסוים כל הציורים שלו נראים אותו הדבר. אבל איזה דבר נהדר זה!

ציור פנטזיה של פיליפ אולריך

2. קראתי המון ספרי פנטזיה ויש לי טונה של ביקורות שמחכות לעלות. צפו פגיעה.

3. נדחתה בקשת האזרחות הפולנית שלי. אני כותב את זה בכאב עמוק, כי בניתי את העתיד שלי על כך שהיא תתקבל, ועכשיו צריך לחשב מסלול מחדש. לקח לי יום וחצי לעכל את הבשורה.

נשאלת השאלה, למה הייתי כל כך בטוח שאקבל אזרחות פולנית? אז ככה: החוק הפולני אומר שבן לאבא או אמא פולניים מקבל אוטומטית אזרחות פולנית. זה כל כך חזק וישיר שכל פולני מדקלם את זה בעיניים עצומות. במקרה שלי, אבא שלי פולני, לכן חשבתי שאקבל.

רק מה, מסתבר שיש יוצאי דופן נדירים. למשל, המקרה בו אמא ואבא לא היו נשואים, והרישום נעשה יותר משנה לאחר הלידה. שזה בדיוק המקרה שלי, הרישום נעשה בגיל מבוגר בעקבות בדיקת DNA.

מה שכל כך מעציב אותי זה שהיוצא מהכלל הזה כתוב בויקיפדיה. כלומר, כל מה שהייתי צריך לעשות כדי למנוע את שברון הלב הזה, הוא להקדיש כמה דקות לקריאת הערך "אזרחות פולנית" לפני שנתיים. אבל לא עשיתי את זה, ועכשיו אני מרגיש שילוב מסוכן של טיפש, מסכן ואבוד.

4. בחדשות הטובות, עברתי לדירה נהדרת בוורשה: נוף לאגם, ליד אחד הפארקים הראשיים, ליד תחנת הרכבת, שוק גדול. אושר. באמת, אושר.

5. נסיים פה, כי אין שום לינק שיתאים טבעית לתוכן שהופיע בפוסט הלא שגרתי הזה. טוב, אולי מהפוסט של מכון וייצמן על הפלא הבישולי שנקרא סופלה.

6. בעצם, הנה עוד לינק שצץ רגע לני הפירסום: חנות לגו רשמית תיפתח בדיזינגוף סנטר ב-13 ליולי!

7 תגובות

  1. יואב הגיב:

    יופי שחזרת

  2. יעל הגיב:

    ברוך שובך (:

  3. חגי שריר הגיב:

    אצלי האמא היתה פולניה .. זה אומר שאין סיכוי לאזרחות מצד אחד ואני יושב כאן בחושך עם חצי קוטג' וכוס תה פושר מצד שני

  4. תרגיש טוב, ואיזה כיף שחזרת

  5. עקב בצד הגיב:

    ניימן, שמחים ששבת ומאחל לך שהרגשתך תשתפר אפילו עוד יותר.
    כמו כן, מקווה שבצורה כזאת או אחרת תשיג אזרחות פולנית או אפילו אזרחות אחרת שתקדם אותך 🙂

  6. ניימן הגיב:

    תודה תודה לכולם:) אני אסתדר, רק עייף קצת, ועם אגודל דואב.

  1. 13 בנובמבר 2023

    […] יש לחרדל שומי עונה קצרה של קצת יותר מחודש, ובאותה השנה לא הספקתי לעשות יותר. שנה אחרי זה מצאתי, ממש לקראת קצת העונה, שדה קטן ונסתר של חרדל שומי ליד הדירה הקודמת. הם הלכו ישר לסלט. אותו הדבר חזר שנה שעברה, בה הייתי עסוק מדי בשביל לחקור את החרדל השומי (ושוב, אני אפנה לפוסט מהעבר שמדבר על ההפסקה שהייתה בבלוג באותה התקופה). […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting