יומיות 27.06.2023: אני פוסט Feel Good

שבוע דרמטי עבר על כוחותינו. אם לא מספיק שמשרד הפנים הפולני *שוב* דחה את בקשת הויזה שלי, גם התעוררתי בוקר אחד מצלצול בדלת של שוטרי משטרת ההגירה הפולנית. הם הגיעו לבדוק אם אני באמת גר בוורשה או, אתם יודעים, מזייף זאת, למרות שאין לי שום אינטרס לעשות את זה.

השוטרים היו נחמדים. הייתי אומר אפילו נבוכים. הם לא ביקשו לראות אמצעי זיהוי שלי, רק שאלו כמה שאלות פורמליות והלכו. כמובן שישר נכנסתי לפאניקה, כי התשובות האמיתיות לשאלות הפורמליות הן לפחות 3-4 משפטים, אבל השוטר כתב לעצמו מילה-שתיים לכל תשובה. מה הוא כתב לעצמו, מה? האם אצטרך להצדיק למערכת בעתיד את התשובות השגויות שהוא כתב?

כן כן, אני בשלב פרנויה מוגזם, אבל יש לזה סיבות.

את תהליך בקשת ויזת המחיה בוורשה התחלתי לפני שנתיים, אני לא מגזים. החוק מתיר לתהליך להימשך מקסימום חודש, ובמקרה של ערעור לערכאות עליונות, הערעור צריך להיות מבורר תוך חודש. מאז עברו שנתיים, והחלטה עוד אין.

מרגע שהגשתי את הבקשה ועד שיש החלטה, אגב, מותר לי לחיות בפולין. מה שאומר שגם אם תהיה החלטה שלילית – ולא תהיה – בעצם חייתי כבר שנתיים בפולין. כל הסבל שמעבירים אותי הוא בעצם חסר תוחלת.

הסיבות לדחיה הפעם?

– חשש, שוב, שאין בידי את הסכום הנדרש לחיות בפולין, פחות מ-900 שקל לחודש.
– ביטוח הבריאות הפרטי שלי וירטואלי (עם אפליקציה) ולא עם כרטיס פיזי. משרד הפנים טוען שאין דבר כזה, כי הם חיים במאה ה-20.
– שלל שאלות לגבי מסמכים שהוגשו לפני שנתיים. שאלות שהיו רלוונטיות אם היו בוחנים אותם לפני שנתיים, אבל כיום התשובה היחידה כיום היא "לא רלוונטי יותר".

העיכוב המגוחך גורם לבעיות. בזמן הגשת הבקשה צריך להוכיח הכנסה או ביטוח בריאות לשנתיים קדימה. אבל היות והשנתיים עברו, המסמכים שהגשתי אז ממש לא רלוונטיים למי שבחן אותם לפני שבוע.

כמובן שמשרד הפנים הפולני מתעלם מהסחבת שלהם ומאשים אותי שלא הגשתי ב-2021 מסמכים שיעמדו בקריטוריונים הלא ידועים שלהם דאז של 2023.

הסיבות לסאטירה הביוקרטית בה אני חי מגוונות אבל הסיבה העיקרית היא המצב יוצא הדופן שלי. אני בן להורים פולנים – משני הצדדים – אבל הם לא היו נשואים,  אני מדבר פולנית אבל לא למדתי פורמלית, אני עצמאי שעובר ממדינה עשירה באיחוד האירופאי לפולין. כל אלו מצבים שהכללים הפולניים לא מוכנים אליהם.

אבל הסיבה היותר עמוקה היא שאת השאלות הראשונות על בקשת הויזה שלח משרד הפנים הפולני לכתובת הלא נכונה. סתם ככה כי מישהו העתיק כתובת אחרת למעטפה.

עד שקיבלתי את השאלות עברה חצי שנה. מאותו הרגע זה הפך לתיק מסוכן להחלטה בגלל שהוא מתמשך. הפקידים שנוגעים בו פשוט מפחדים לקבל החלטה חיובית. על כן ההטרדה והטירטור.

אחרי הדרמה הביוקרטית בואו נעשה יומיות קלילות עם אייטמים שמראים את הטוב באנושות.

1. הזוכים בפרס לוקוס 2023, אחד החביבים עלי כיום, הוכרזו.

בקטגורית המד"ב זכה The Kaiju Preservation Society של ג'ון סקלאזי. בצירוף מקרים קוסמי בדיוק סיימתי לקרוא אותו לפני כמה ימים, אז אני יכול להחוות דעה.

מדובר בספר מוצלח ומקורי להפליא, אבל רחוק מלהיות ממש מוצלח. אפילו סקאלזי אומר את זה במפורש באחרית דבר, ולכן מפתיע למדי שהוא זוכה בפרסים. או ששאר המתחרים היו חלשים או שאנשים פשוט שמחו שסוף סוף סקאלזי חוזר לסגנון שאפיין אותו עד לפני עשור.

ביקורת בהמשך השבוע.

בקטגורית הפנטזיה זכה "בבל" של ר.פ קואנג. אותו עוד לא קראתי, אז אין לי מושג אם הוא מוצלח או לא, אבל זה הזמן להזכיר כמה עפתי על ספר הביכורים של קוואנג, The Poppy War [ביקורת], לפני כמה שנים.

2. כל מה שטוב בעולם מתנקז לאמן דובר צרפתית, NOP, שמשדר בלייב ב-Twitch איך הוא יוצר אמנות פיקסלים, כל זאת בזמן שהדמות שמדבבת אותו היא ציפור מצוירת חובשת כתר זהב ושותה יין.

העובדה שבשידור שמתרחש בזמן בו אני כותב שורות אלו יש רק 6 אנשים, כולל אותי, היא תעודת עניות לאנושות. אני צוחק כמובן, אבל רק קצת.
עיירת חוף מפוקסלת

3. הסרט האחרון של סופר מריו הצית בי עניין מחודש במשחקי המחשב של הפרנצ'ייז, אחרי 20 שנה של ניתוק בערך, כי לא סבלתי את מריו התלת-מימדי.

אז הפתעה: באוקטובר 2023, השנה, ייצא משחק מריו דו-מימד חדש, והוא נראה יאמ יאמ יאמי, כולל סצינה בה מריו הופך לפיל-מריו.

הסרט אגב, אם לא ראיתם, הוא הטמטום החיובי בשיאו – ואני אומר זאת בצורה הכי חיובית שיש! מדובר בסרט חסר הגיון וחסר תיחכום, שכל מטרתו הוא להיות צבעוני וטוב לב עד אין קץ. בדיוק כמו משחקי המחשב של מריו, ובדיוק מה שכולנו צריכים במצב הרגשי שלנו כיום. אני לא מאמין שהוא ישרוד את מבחן הזמן, אבל בזמן אמת הוא תענוג.

4. משחק לוח משנת 1890 בערך ע"פ מסביב לעולם ב-80 יום של ז'ול וורן.

5. קורי דוקטורוב משתפך על Hopeland של איאן מקדונלד, ואומר שהוא כל כך טוב שהוא מעצבן אותו. אני מעולם לא קראתי את מקדונלד, אבל נראה לי שזה עומד להשתנות בקרוב.

8 תגובות

  1. דנה הגיב:

    המון בהצלחה:) מאחלת לך שתשיג את הטוב ביותר עבורך בלי כל הלחץ והקשיים בדרך:) תמיד כיף לקרוא את הפוסטים שלך, שיקרו לך רק דברים טובים:)

  2. יעל הגיב:

    בהצלחה! אני מזמן התייאשתי מהסייגים האיומים שלהם להוצאת דרכון.
    חבל שלא ידעתי קודם שסופר מריו מוצלח. הייתי קופצת לראות לפני שאחזור מחר למחירים והקהל שבקולנוע בישראל… לפחות הספקתי את הספיידרמן החדש שהוא מהמם במלוא מובן המילה מבחינה ויזואלית. כל כך הרבה קורה, מלא פרטים, סגנונות אמנותיים שונים וטכניקות מגוונות. ארוך, אבל כשצופים בצהריים ובחוץ יש את החום של ספרד, שמחים על כל דקת מזגן…

    • ניימן הגיב:

      תשמעי, צריך לדעת למה נכנסים כשרואים את סופר מריו, כי אם תצפי לסרט איכותי ועמוק תתאכזבי קשות, אל אם את מוכנה לראות סרט שהוא כמו המשחק, רק עם יותר עלילה והומור, יהיה לך מוי כייף!

      • יעל הגיב:

        אין לי בעיה עם סרט שהוא פאן בלבד. יש לי בעיה עם הקהל הישראלי בקולנוע, אז לצערי כרגע אצטרך לחכות עד שהוא יגיע לטלוויזיה, או אם אגיע לאירופה שוב (אולי בסתיו, אולי אפילו לפולין, נראה).
        הידעת שביפן שדה התעופה באוסקה היה מקושט בדמויות מריו? הם מאוד גאים בתוצרת המקומית.

  3. אדם ורשבסקי-קרקובסקי הגיב:

    המון בהצלחה עם המשך ההתעסקות עם הבירוקרטיה הפולנית. מקווה שזה יסתיים לטובה בהקדם 🙂

  1. 13 בנובמבר 2023

    […] כתבתי לא מזמן קצת על האבסורדיזציה של התהליך. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting