המבורג, ספינה, נמל וחיי לילה אדירים

[פוסט חג זניח]

ביליתי את ראש השנה עם 24 שעות אדירות בהמבורג. אדירות! לדעתי זה פרק הזמן המושלם לעיר הזאת. זה משאיר טעם לעוד.

ראשית, תמונה. אחת ממאות הספינות בנמל המבורג.

הזמן בנמל עצר מלכת. ראיתי חבורת מלחים שרים שירי עם גרמניים במקהלה, וראיתי חתונה על ספינת דיג. בחמש בבוקר נפתח פה שוק הדגים. בליינים שתויים בולסים דגים מעושנים טריים לפני השינה וההאנגאובר.

אבל זה הכל משני לחיי הלילה של המבורג. תראו, ברלין מתוחכמת ומודרנית ומגוונת ומפתיעה. המבורג? סליזית ובוטה. קוראים לה עיר החטאים או אמסטרדם הגרמנית.

יש את רחוב ריפרבאהן (Reeperbahn). הוא השיא של השיא. מסיבת רחוב כל סוף שבוע. כמו רחוב ויטל מתוגבר, מורחב ומועצם. למען האמת זה איום ונורא ואני אמור לסלוד מהאווירה הזולה שם. אבל פעם בכמה שנים..

אנחנו ישבנו בגירסא האלטרנטיבית שלו: Hamburger Berg. יותר רוק, פחות מיינסטרים.

במקום להכביר במילים – סיפור: שלוש וחצי בלילה, אנו יושבים מחוץ למועדון רוק ושותים בירה זולה. שני בנים ושלוש בחורות בלונדיניות גרמניות. פתאום צץ איזה בחור – דווקא נראה מבית טוב שלא לאמר חנון.

הוא התחיל סוג של מונולוג. בקצרה: הוא מקלן ובא ליומיים להמבורג, ישן במלון ומחפש מישהי שתחלוק את מצעו הלילה. קיבל דחיה גרמנית מנומסת ומוצדקת מהבנות והמשיך בדרכו. תהינו מה יעלה בגורלו.

חמש דקות מאוחר יותר הוא עובר מולנו, בחורה חבוקה בזרועותיו, והם צועדים בשירת שיכורים היישר למלון שלו. אם זה לא סליזי אני לא יודע מה כן. אבל כמו שאמרתי – פעם בכמה שנים..

6 תגובות

  1. לא כולם נסעו… חלק נשארו פה רק כדי שיוכלו לקרוא את הפוסט המקסים הזה.
    רוצה כבר גרמניה….

  2. טליה הגיב:

    אני! אני נשארתי וקבלתי את הפרס המתוק הזה! איזה כיף לטעום(במידה)מתענוגות החיים… ואין ספק שספטמבר הוא ה חודש הנפלא לשוטט ברחבי אירופה וללגום מצופה. כיף לך,תיהנה ככל שתוכל.
    יופי של פתיחה לשנה החדשה של היהודים…

  1. 17 בפברואר 2013

    […] המבורג (ספטמבר 2012) […]

  2. 8 ביולי 2016

    […] למה? כי פה מדברים על הריפרבאן! רחוב המסיבות המפורסם של המבורג! מקום שגם כיום הוא עולם אחר של טירוף בלילות. תזכורת: טעימה קטנה למה שהולך שם. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting