נגנז בגנזך 24.09.2015: טקסט מרטיט על פליטים ואזרחים, נובלה חדשה של סקאלזי בעברית, לימוד מתמטיקה בבתי הספר, פרס אופיר ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

מהדורה קצרה וקולעת של נגנז בגנזך. נתחיל במה שהיה השבוע בבלוג:

שני פוסטים מומלצים עלו.
האחד על אוכל בפרנקפורט (ירוק וטעים!).
השני המלצה על עידן דרקולה. ספר פנטזיה בריטי מומלץ שמערבב ערפדים, ג'ק המרטש ואנגליה הויקטוריאנית.

זוכרים שיש מפגש מועדון קריאה בבלוג שבוע הבא? הנה תזכורת.
סיפורה של בירת ה – IPA.

יומיות: 18.09, 23.09, 24.09.

1. כל שנה מעלה רונן דורפן שאלון חשבון נפש לכבוד יום כיפור. כל שנה הוא מלא בשאלות מבריקות. אבל השנה הוא התעלה על עצמו. שאלון חשבון נפש וספורט על לאומיות וזהויות הוא הטקסט הטוב ביותר על הפליטים והגירה שקראתי בשנה האחרונה. אולי אי פעם. לא משנה מה הדעה שלכם, אני מפציר בכל לקרוא אותו.

2. טרה ספרים ממשיכים לתרגם ולהוציא לאור נובלות בעברית, ופשוט כל הכבוד להם. זאת נישה שהם יצרו לעצמם והם דבקים בה בלי עכבות. עכשיו הם תרגמו את פתיחה של ג'ון סקאלזי. הנובלה שהקדימה את Lock In [ביקורת]. למרות שעל הספר עצמו לא עפתי, אומרים שהנובלה טובה בהרבה.

3. פתאום כולם שואלים את דעתי על חינוך מתמטי בבתי ספר. ואני? אין לי שמץ של מושג! לכן אני מפנה לפוסט של גדי אלכסנדרוביץ'. מתמטיקאי עם שמץ של מושג בנושא.

4. כבר עבר הצום, אבל יהיו צומות נוספים בהמשך, והשאלה תמיד רלוונטית: בעד ונגד: חומוס בארוחה המפסקת.

5. יומולדת חמש לסריטה. בחמש שנים הוא הפך לבלוג הקולנוע הכי עמוק ועשיר בישראל.

6. סריטה פעם שניה (ולא אחרונה!): מסכמים את פרס אופיר. הפרס שמוענק לסרטים שאף אחד עוד לא ראה.

7.
גברת לוין ביקרה בבית הקפה האלישס האוס בברלין ומספרת על ייחודו.

8. פתאום מסתבר שחצי מהחברים שלי משחקים במחשקי קופסא, וכל אלו שמשחקים מאיצים בי לנסות לשחק בפנדמיק. אז הנה ביקורת עליו של המשחקיה.

בקטנה...
1. רובי ריבלין משחק בטמפל ראן והמשחק מעדכן את התוצאות לכל 186 אלף העוקבים שלו בפייסבוק?! מה לכל הרוחות קורה כאן? ממתי יש לנו כזה נשיא מגניב (הוא, אגב, מכחיש ששיחק).
2. אימת חודש ספטמבר של סריטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting