יומיות 19.01.2024: קוויצ'או מוטאי', הליקר הלאומי של סין

מדריך התייר לפארק שצ'נשליביצקי שעלה אתמול באתר הוא מאמר מוזר להפליא. הוא מתאים אולי לבטאון של הקהילה הישראלית של ורשה אבל כמעט לשום מקום אחר. שיעשע אותי מאד לכתוב אותו, ועל כן הוא נהיה פוסט נפרד.

מצד שני, זה תקע אותי עם שלל לינקים אחרים שצריך לשחרר. אז בואו מכתוב פוסט יומיות קצר מהרגיל.

1.
כדי לסגור את הפינה של פארק שצ'נשליביצקי חייבים לספר על אחת המסעדות המיוחדות שנמצאות מול הפאב: Peking Duck. זאת מסעדה סינית שמיועדת לקהילת אנשי העסקים הסינים שגרים באיזור, ועל כן היא לא חור בקיר עם אוכל זול, אלא יותר אוכל של נשפים סינים שמיועד למי שיכול להרשות.

הקונספט הוא שרינג, אבל באמת. אין מנות אישיות, כשמזמינים מרק מקבלים סיר מרק עם קעריות לחלוקה וכשמבקשים סלט מגיעה קערה. זה מיועד לחבורה של לפחות ארבעה אנשים שבאים לפתוח שולחן.

באחת הפעמים שהייתי שם ישבה מולי חבורת חמישה אנשי עסקים סינים, קל לזהות אותם ע"פ החליפות והעניבות, והזמינו לשולחן אוסף אדיר של מנות. האוכל פשוט המשיך להגיע ולהגיע ולא היה ברור איפה יש להם מקום לכל זה.

באמצע הארוחה הם פתחו בקבוק אלכוהול סיני וחילקו כוסית לכל אחד. ניגשתי לשאול מה זה, הם אמרו, קוויצ'או מוטאי ונורא התפלאו שהשם לא אומר לי כלום. אז הם הסבירו שזה האלכוהול הלאומי של סין, והציעו כוסית. טעמתי. טעם מיוחד, נחמד, אבל אלכוהולי מדי בשביל שאהנה ממנו.

בקבוק קוויצ'או מוטאי

אחרי זה בדקתי. בקבוק חצי ליטר של קוויצ'או מוטאי, כמו זה שהיה להם, עולה בערך 1500 ש"ח, הם היו מאד נדיבים לתת טעימה מזה לזר שניגש אליהם לשולחן. הוא אכן נחשב לליקר הלאומי של סין, עם אתרי אספנים ואפילו כתבות בעברית עליו. הליקר מיוצר מדגן בשם סורגום אדום במקום אחד בלבד, וזה חלק מהיוקרה שלו. מעניין? כן. טעים? לחובבי הז'אנר. שווה 1500 שקל? מסופקני.

2. Dangotaso היא אמנית (או אמן?) יפנית שהיצירות שלה הן אנימציות קצרות. בזה שלמטה היא בחרה כתור אחת מארבע היצירות הכי טובות שלה ב-2023.

בית אימה יפני

3. בסוף החודש, ב-31 לינואר -וב-1 לפברואר, יתקיים פסטיבל הבירה של תל אביב – Hoppy Tel Aviv. אני לא פה כדי להיכנס לפרטי הפסטיבל, שנראים אגב מדהימים לחובבי בירות בוטיק, אלא בעיקר להדגיש שמבשלת פינטה הפולנית האהובה עלי תשתתף בפסטיבל. הנה מה שקובי קרמר, המארגן, כותב עליהם:

"פינטה זו מבשלת הקראפט הראשונה שהוקמה בפולין, המבשלה הכי גדולה בקראפט הפולני והמבשלה שעושה סיפתח בישראל לבירות קראפט מפולין

אני די בטוח שהרבה מכם כבר יודעים איזה קראפט משוגע יש בפולין, מדובר באחת המדינות שתרבות הבירה היא הכי מפותחת בה בעולם עם מאות מבשלות בירה, סגנונות בירה מקוריים ושורה של מבשלות שהשפיעו על הרבה מבשלות אחרות בעולם. בוורשה יש פעמיים בשנה את אחד מפסטיבלי הבירה הכי מושקעים שיש, כתבתי עליו בעבר, אכתוב בעתיד ועשרות פה מהקבוצה כבר ביקרו בו. אני יכול לומר שבאופן אישי זה אחד הפסטיבלים שאני שואב מהם השראה"

4. גם בוורשה ציינו 100 ימים לחטופים בעזה.

5. בתחילת 2023 פירסם בלוג המדע-בדיוני פנטזיה Room770 פוסט פתוח לתגובות בשם המלצות קריאה 2023. במהלך כל השנה התמלאו התגובות באנשים שהמליצו על ספרים חדשים שקראו, ועכשיו, כשהשנה נגמרה, הגיע הזמן לקרוא אותם.

במידה מסוימת זאת אחת מרשימות המלצות קריאת המדב"פ הכי טובות למה שהיה לז'אנר להציע ב-2023.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting