יומיות 17.08.2021: Nine Chronicles מנסה ליצור מהפיכה בעולם משחקי המחשב

אני רוצה לאמר משהו על זה שמפגש מועדון הקריאה נדחה שבוע שעבר – שוב!

זה לא חוסר אחראיות, אלא הפורמט הלא הדוק של מועדון הקריאה של הבלוג כיום.

תזכורת: מועדון הקריאה החל ב-2013 בזמן שהייתי דוקטורנט. הוא התקיים בצורה מסודרת, פעם בחודשיים, במשך חמש שנים. ב-2018 החלטתי לשנות את הפורמט, והמפגשים הפכו ללא סדורים, עם התראה "קצרה", כל פעם שמצאתי ספר טוב.

מועדון הקריאה כרגע הוא דרך להתריע את הקוראים\ות שאני עומד להעלות ביקורת על ספר מסוים, ושאני חושב שהספר הזה מוצלח. ככה יותר אנשים יוכלו לקרוא אותו סמוך למועד הביקורת, ולהגיב כשהוא עוד טרי בזכרון.

אני משתדל לא לקחת את הביקורות האלה בתור מטלה. יש לי מספיק מטלות בחיים. לכן, למרות שאני משתדל שהן יעלו בזמן, אם הן לא עולות, אני לא מלקה את עצמי, אלא פשוט ממשיך הלאה. סליחה עם כולם.

1. הנושא היום? Nine Chronicles ומשחקים מבוזרים.

פעם, בניינטיז, משחקים היו משהו שאתם משחקים לבד על המחשב, או עם כמה חברים. כיום, אם לא כל העולם יודע שאתם משחקים, זה כאילו לא שווה. משחקים עברו לגמרי לרשת.

בזמן המשחק אתם כל הזמן מתקשרים עם החברה שיצרה אותו, וקונים ממנה דברים. נגיד, אפשר לקנות חרב טובה יותר במקום לשחק שעות ולהשיג חרב טובה במשחק. אם כבר עברתם מסלול מפרך במשחק והשגתם חרב נדירה, אתם יכולים בדר"כ למכור אותה לשחקנים אחרים, עצלניים יותר. במקרה הזה אתם מרוויחים קצת כסף, והחברה לוקחת מס מהמכירה.

בתכל'ס, המשחקים הפכו למין עולם וירטואלי דמיוני. החברה שיצרה אותם היא כמו הממשלהשל אותו עולם העולם, והיא מתנהגת כמו דיקטטורה: לוקחת כמה מיסים שבא לה, משנה את מה שבא לה. הכל לטובתה, ושום דבר לטובת השחקנים שחיים שם.

אם אתם קוראים את הבלוג מספיק זמן אתם יודעים שהפתרון החביב עלי לדיקטטורה וירטואלית הוא ביזור. על כן: משחקים מבוזרים!

Nine Chronicles הוא משחק מבוזר שאמור לפתור את הבעיה הזאת, והוא נראה טוווווווווווב. תראו את האתר שלהם, איזה הצגה, אה? תראו את טריילר, קטלני.

יש טריליון סרטונים על Nine Chronicles, מה שאומר שבתור משחק הוא עשה את שלו: הוא עורר עניין, אנשים משחקים בו. צריך להדגיש זאת כי בסופו של דבר משחק מבוזר יתפוס לא בגלל הביזור, אלא בגדלל שהיא כיפי. Nine Chronicles כנראה כיפי.

אבל הטיקט של Nine Chronicles הוא לא "משחק מהנה", אלא משחק מבוזר. הנה מה שהוא מבטיח:

ראשית, אין "שרתים" לחברה שמריצה את המשחק. הכל מתנהל מול הבלוקצ'יין. את הבלוקצ'יין "מתפעלים" השחקנים עצמם. זה אומר שמי שמשחק, המחשב שלו גם מתחזק את עולם המשחק, והוא אפילו מקבל קצת כסף על זה.

כל פעולה במשחק נרשמת בבלוקצ'יין. נגיד, אם אתם משיגים חרב במשחק זה נרשם על הבלוקצ'יין, ואז בעצם אתם יכולים גם למכור אותה לשחקן אחר דרך הבלוקצ'יין ולהרוויח כסף. אין מתווכים, החברה שיצרה את המשחק לא גוזרת קופון. הכל פועל כמו בדמוקרטיה אמיתית.

זה הסרטון הכי טוב שמצאתי שמראה איך זה עובד.

 

רק יש בעיה קטנה אחת עם הקונספט. עד כמה שאני יודע – וזה די תחום המומחיות שלי – מה שהם עשו "בלתי אפשרי". כלומר, עוד לא קיימת טכנולוגיה לזה, ואין לי שום סיבה לחשוב שהם יצרו את הטכנולוגיה פורצת הדרך הזאת.

אני אסביר בקצרה, כי ניתוח טכני זה לא הקטע של הבלוג.

הבלוקצ'יין ש-Nine Chronicles טוענים שהם יצרו הוא פורץ דרך אם הטענות שלהם נכונות. בלוקצ'יין שמתופעל בצורה בטוחה רק על ידי מחשבים עם כוח חישוב נמוך? תומך בכמות אדירה של רשומות? המידע בו תמיד זמין במהירות לשחקנים? אם הם עשו את זה, זה מהפכני לגמרי.

אבל המסמכים הרזים דלי פרטים, וגורמים לי לחשוב שהם לא מבינים גדולים בתחום. להערכתי, יותר סביר להניח שהם יצרו שרת רגיל, אבל טועים לחשוב שזה בלוקצ'יין.

בעיה נוספת שיש במשחקים האלה היא איך שומרים שהשחקנים לא ירמו? כאילו, שמישהו לא ישחק בגירסא משלו של המשחק, בה הכל יותר מהיר?

אני לא רוצה לבאס. אפשר לעשות משחקים מבוזרים, ואני בהחלט חושב שזה תחום לוהט של משחקי מחשב, עם טונה של פוטנציאל. אבל כרגע אלו משחקים נישתיים שבודקים איזה רעיון טכני, כמו Dark Forest הגאוני.

יש כברת דרך טכנית ומחקרית לעבור לפני שמשהו כמו מה ש-Nine Chronicles מבטיחים יהיה אפשרי.

2. עד כמה מתעניינים פה במשחקים מבוזרים? רוצים לשמוע עוד? על משחקים מבוזרים טובים? אני נתקל בלא מעט כאלה לאחרונה, אבל לא יודע אם זה מעניין את הקוראות\ים פה.

3. חיפשנו אמנים לשלם להם כדי להכין יצירת אמנות לפרויקט אסטרואידס. בסוף זה לא יצא לפועל, אבל גיליתי בדרך כמה אמנים נהדרים. arifwijaya היא\הוא\הם מהאמנים הללו. הנה תמונה לדוגמא.

יצור פנטסטי בטבע דמיוני

4. כתבה נהדרת בגיזמודו על המציאות בה אנחנו לא קונים יותר דברים, אלא רק שוכרים.

"ב-2016, הפורום הכלכלי העולמי פירסם וידאו של פייסבוק עם 8 תחזיות לשנת 2030. "לא יהיה לכם כלום, ואתם תהיו מאושרים", זה אומר," מה שתרצו, תוכלו להשכיר, וזה יגיע אליכם בעזרת רחפנים"

5. קצת התמכרתי ל-one for all, סדרת קומדית רשת אוסטרלית על משחקי תפקידים. לא יצירת מופת, אבל כן גילטי פלז'ר מהנה.

6. מה שיפה ב-2021 זה שאני יכול לראות אתר שלוקח ציור ילדותי של פרצוף, ויוצר ממנו דמות "אמיתית", ולאמר, אה, ראיתי כבר מקומות שעושים את זה הרבה יותר טוב.

3 תגובות

  1. יהונתן יעקבס הגיב:

    תודה רבה. סליחה על הקטנוניות, אך עברית תקינה דורשת לומר 'אלא רק שוכרים'; 'מה שתרצו תוכלו לשכור'.

  2. גל הגיב:

    תודה רבה על החשיפה של משחקים מבוזרים , לא ידעתי שקיים דבר כזה!
    אשמח לשמוע עליהם מאד גם בפוסטים עתידיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting