המדף הז'אנרי: Legends & Latte – טרוויס בלדרי

כל שנה יש איזה ספר שהוא הבייבי של קהילת המדע-בדיוני פנטזיה. כולם חושבים שהוא מדהים, מקסים, מרגש, יצירת מופת וחובה לקרוא אותו.

פעם הייתי נכנס להתלהבות עוד לפני שהייתי בכלל משיג את הספר, אבל בשנים האחרונות זה התהפך. שורת ספרי "בייבי" שהיו נחמדים במקרה הטוב (עשרת אלפי הדלתות של ג’נוארי, A Memory Called Empire) או רעים במקרה הפחות טוב (The Calculating Stars, Gideon the Ninth) גרמו לפוביה מהייפ.

זאת לא בדיחה ואני לא מתחכם בקטע ציני מודע לעצמי, אלא רציני לגמרי. אשכרה חששתי ללכת לקרוא את Legends & Latte בגלל שכווווווווווווווולם אהבו אותו ואמרו שהוא מותק של ספר. כל השתפכות נוספת עליו במדיה חברתית, וראיתי כאלה המון, גרמה לי פחות ופחות לרצות לקרוא את הספר.

אבל אני עדיין ייצור חברתי. וכך יצא, שיום אחד, בטיסה מתל אביב לוורשה, פתחתי את הספר, התחלתי לקרוא ו..

… איזה ספר מקסים! בונבוניירה של feel good. ההייפ צדק! כולם צדקו! Legends & Latte הוא ספר חובה.

Legends & Latte הוא הטד לאסו של עולם הפנטזיה: מקורי, טוב לב ומאמין בטוב ליבם של ייצורים, וכן, בכוונה אני לא כותב אנשים או א.נשים.

אם אתם מחפשים יצירת פנטזיה אפלה ומורכבת, או יצירה עם אמירה חברתית חזקה – אז Legends & Latte ממש לא בשבילכם. אבל אם אתם מחפשים אגדה מודרנית, טובת לב, וכתובה מושלם – רוצו עכשיו לספר.

כריכת הספר

ויו (Viv) היא אורקית גדולה וקשוחה. במשך שנים עבדה ויו כשכירת חרב, ניצחה קרבות, אספה צלקות והטילה מורא. עד שיום אחד נתקלה ויו במשקה חום, מר וממכר הידוע במחוזותינו גם בשם 'קפה'. ויו התאהבה במשקה, החליטה שימי המלחמה שלה קצו, והלכה לעיירה קטנה ואלמונית כדי לפתוח בה בית קפה.

Legends & Latte מספר את סיפור הקמתו המקסים של בית הקפה של ויו. שותפיה למעשה: שדונית, גנומים, עכבר אופה מכור לקפה, וחתול ענק ומפחיד או חמוד, תלוי אם מי שואלים.

אין שום הגיון בסיפור הזה. כאילו, אין הגיון בלהקים בית קפה בעיירה קטנה שמעולם לא שמעה על קפה. קפה זה טעם נרכש, זה תרבות, זה לא "אוי! בית קפה – בוא ננסה! וואו מדהים, בואו נבוא לפה כל יום!". כדי שבית קפה יהיה מלא במהלך כל היום צריך שיהיו הרבה אנשים שפנויים במהלך היום – לא בדיוק סוג האנשים שיש בעיירות פועלים נדחות. אבל מכל זה, ומעוד הרבה דברים אחרים, צריך להתעלם כשקוראים את Legends & Latte.

Legends & Latte הוא בתכל'ס סיפור אגדה מודרני יותר מסיפור פנטזיה. הוא לא מנסה להיות מציאותי, הוא מנסה להיום מקסים, ובזה הוא מצליח.

דבר נוסף שמקסים ב-Legends & Latte הוא כמה שזה סיפור "קטן". הוא מתמקד בעסק אחד בעיירה אחת, ואפילו כשמתרחשים בו אירועים סופר דרמטיים לגיבורי הספר, הם לא יקבלו אפילו הערת שוליים בהיסטוריה של העיירה. זה כל כך אנטיתזה לספרי הפנטזיה הדרמטיים חובקי העולם, שרק על זה צריך לקבל הספר תהילה.

ב-2018 כתבתי רשימה של חמשת ספרי ה-Feel-Good המדב"פיים הטובים ביותר אי פעם, ועכשיו אחרי שקראתי את Legends & Latte, עידכנתי אותה. לכו לשם לראות לאיזה מקום ברשימה נכנס הספר – ואז, לכו לקרוא אותו. תסיימו עם חיוך גדול על הפנים, מבטיח.

7 תגובות

  1. Dana הגיב:

    זה ספר מתוק ממש, גם light from uncommon stars גרם לי להרגיש ככה למרות שהוא טיפה יותר מורכב, שיהיה לך מה לקרוא בטיסה הבאה (או את הפיקוול של לגנדס ולאטז שתיכף כבר יוצא)

  2. י.ק. הגיב:

    הלכתי לראות איזה מקום בחמישייה הספר הגיע אבל לא נראה שהדף התעדכן

    • ניימן הגיב:

      האמת היא שהתכוונתי שעידכנתי אותה בראש שלי 😀 אבל הניסוח יצא ממש רע. אעדכן אותה בקרוב באמת בעצם, וגם אודיע על זה פה כשזה יקרה.

  3. דביר הגיב:

    קנית אותי.
    נשמע כמו ספר שממש יתאים לי עכשיו.
    ובדיוק סיימתי ספר היום, אז יאללה נתחיל את זה!

  1. 13 בנובמבר 2023

    […] לאור בישראל אוהבים. ⭐ Legends & latte – טרוויס בלדרי [ביקורת]. ספר הפיל גוד הכי טוב שקראתי ב-2023. הבייבי של קהילת […]

  2. 13 בנובמבר 2023

    […] ביופי של ספר. ממליץ בחום לכל מי שסיימו את Legends & Latte [ביקורת] ורוצים עוד ספר טוב […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting